• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Kajo skrev 2015-09-13 21:02:37 följande:

Ok, tack! Jag kommer nog testa tidigare. I många trådar plussar många tidigare än utsatt testdag. Vad tror ni? Usch denna väntan!

Jag har testat innan td men det har varit i anslutning till att min mens har varit beräknad. Så visst kan du göra det men tänk på att inte testa för tidigt för det kan vara missvisande genom att du inte fått tillräckligt hög nivå av hormoner för att ge ett plus. Håll ut så länge du kan :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-15 20:57:54 följande:

Tack för stödet Cina :)

Jo.. Nu är det min tur att "hålla mig sysselsatt" ;)

Om inte mensen kommer så ska jag försöka testa så sent som möjligt(vid utsatt td). Brukar nästan tävla med mig själv för att se hur länge jag kan vänta. Sen är man ju rädd för det dåliga. Känns ändå skönt att vi har ett försök kvar i värsta fall!

Kram!

Tillsammans är vi starka :).

Är du kass på handarbete så kan ja varmt rekommendera det. Det kräver ems fulls uppmärksamhet för att resultatet ska blir någorlunda bra ;).

det låter som en himla smart taktik! :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-15 22:09:03 följande:

Haha!! Handarbete :)

Kanske lite korsstygn haha!! Fick väldigt roliga bilder i huvudet på någon som sitter och biter sig i tungan och försöker virka.

Blir sjukt trött av crinonen! Vill bara sova hela tiden. Kan ju också vara nåt.. Sova sig igenom tiden :)

Kör du med äl-stickor? Eller hoppa över helt för mannen inte är hemma?

Kram <3

He he thats me ;). Ja men visst, se bara till att drömma gott då så du håller dig underhållen ;).

Jag hade inte tänkt att testa men så hittade jag två stickor hemma så jag gjorde det ändå. Testade i lördags och då fick jag inget utslag, glömde göra det i söndags så gjorde det i måndags på em och då fick jag utslag. Så jag har antagligen haft äl mån el tis. Om nu mot förmodan mannens granbar är seglivade så kaaaaaanske vi har en liiiten chans..(troligtvis inte) Kul att jag fick äl som vanligt i alla fall :).
  • Cina84
    louisemostert skrev 2015-09-16 10:20:51 följande:

Vår första kallelse efter vi fick ett plus är den 28/9

Min fråga: vad händer Sen? Ska jag kontakta en barnmorska på annat håll? Eller ska man gå till rmc igen? Har ni tips på bra barnmorska i skåne? Kör gärna en bit för att få en bättre kontakt. Fått uppfattning att privat är lite mer personligt än vc? Tacksam för svar!!

Grattis till plusset :). Tyvär vet jag inte men jag är helt övertygad om att du själv bestämmer om du vill ha en bm på rmc eller på annat håll.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-16 18:19:15 följande:

Ibland slår kroppen till och bara funkar. Så skönt! Hoppas några av dem är riktiga överlevare! En liten chans är ju ändå en chans :)

Lite nollställd idag.. Tänker att allt jag känner är pga crinonen. Inte för att det finns något levande där nere. Ja ja..

Det blir som det blir.

Den gången jag fick utomkveds kände jag ingenting. Var i vecka 10 när jag blev opererad. Fast i efterhand så vet jag att jag varit skittrött och lite svullen om magen och doftkänslig. Alla gånger är ju ändå inte lika..

Slut på analys ;)

Önskar att man bara kunde stänga av tankarna lite!(och spola fram tiden)

Det är väl det som är, att det är så himla olika från person till person hur det känns.

Så gör nu som jag säger och börja knyppla eller något ;).

Ja tänk om man kunde fått ha en sådan knapp.. Om den där filmen med Adam Sandler. Men den skulle bara fungera i dessa sammanhang.
  • Cina84

Idag har det varit en jobbig dag :(. Inget speciellt har hänt men tankarna har farit runt i huvudet..ni vet hur det är.. Så jag hade verkligen behövt den där knappen idag. Håller tummarna för er <3

• Cina84
    Kajo skrev 2015-09-18 12:01:14 följande:

Jag förstår dig, jag har ingen bra dag heller. Tankarna går upp och ner. Jag är ganska säker på att det inte gått denna gången heller. Crinonen som kommer ut är lite ljusrosa och känslan är bara dålig kring allt. Just nu känns det som det aldrig kommer funka.

Tråkigt att du har den känslan :(. Som den hopplösa beliver jag är ( när det gäller andra) hoppas jag att den inte stämmer. Du har passerat bim nu väl? Kom att tänka på en sak, likaväl som kroppen skyddar sig mot yttre hot eller med immunförsvar så kunde väl kroppen skydda sig mot negativa tankar kring detta som bara tar ner en.. Emellanåt känns det som de håller en under vatten och det borde väl inte kroppen vilja göra eller hur.

Jag skrev nog inte det till dig när du frågade om att testa innan. Om td har legat nära en helg och sambon varit hemma då men inte på td så har ja testat då för att kunna bearbeta svaret tillsammans med honom och på helgen.
    Pusheen skrev 2015-09-18 12:27:08 följande:

Va fasen, missade ditt inlägg..

Förstår dig. Jag hade en sån dag häromdagen.. Så less på allt och bitter över all otur hela tiden. Fattar inte hur det kunde sluta så jävla illa för mig.. En äggledare kort, endometrios, pco.. Fan vad orättvist.

Jag har också en skitdag idag. Sur och tvär och trött på allt och alla.

Bitter över situationen. Tänk på alla som inte behöver gå igenom detta. De fattar inte hur bra de har det.

Ledsen att jag inte kunde skriva något mer peppande.. Står still i min sura hjärna idag.

Bara att hoppas på att det blir en bättre dag imorgon..

Stor styrkerkam till er!

Ingen fara och du det räcker att ni lyssnar, finns där och bara förstår. Att jag har någonstans där jag bara kan lätta på trycket.

Ja bitterhet, orättvisa, avundsjuka, sorg.. När man har en sån dag så är det tungt men som tur är så är vi såpass starka att vi tar oss upp igen! Som jag skrev ovan, konstigt att inte kroppen har något försvar kring detta??

Blev dagen bättre än gårdagen?

Kram på er
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-19 09:26:45 följande:

Jag testade nu på morgonen och det va som väntat negativt. Jag har ett test kvar och gör det på testdagen. Jag kände det på mig, men blev ändå väldigt ledsen. Har inte hämtat mig än. Det kommer aldrig gå detta :(

Kram <3 <3 <3
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-23 07:15:37 följande:

Usch! Varför går det inte bra för oss? Jag testade igen och det va väldigt mycket negativt. Ska bli skönt att slippa crinone, ni vill jag bara att mensen kommer! Jag läste om något som heter embryo glue. För mitt stora problem är ju att embryona inte fäster?! Jag ska prata med rmc och se vad dom säger.

Vi får deppa idag och kanske någon dag till, sen är det nya tag! Stor kram till alla!

Pusheen skrev 2015-09-23 18:39:58 följande:

Jag är så ledsen. Så sjukt jävla orättvist är detta. Varför ska vi ha det så svårt?

Mensvärk från helvetet nu med. Hur mycket ska man behöva utstå? Sååå jobbigt att behöva gå igenom hela behandlingen igen. Varför kunde inte vi få något till frysen? Tur att jag har mina älskade djur som tröstar.. Häst, katter, höns :)

Kram

Kram till er båda! Varför kunde det inte få vara er tur :(.

Pusheen bara gråt och deppa som kajo säger. Sen kommer du ta nya tag!

Djur gör mer än man tror! De bara finns där för en. Jag har inga för tillfället men har haft. Är ev inne på att skaffa hund men ansvaret och tiden det kräver håller oss lite tillbaka.

Kram igen på er <3

Förresten, Embryo glue, vad är det?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-23 07:02:16 följande:

Nu kom mensen. Inte förvånad, varför skulle något gå min väg. RD 12 idag.

Var det mensen som kom? Eller var det en mellanblödning? Tänkte på att den kom så tidigt?

Kram kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö