• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mella79 skrev 2015-10-12 21:25:52 följande:

Fick äntligen tag i någon vettig på rmc idag ! Vi bestämde att jag ska vänta med att starta behandlingen tills jag har träffat min läkare och hennes första tid var inte förrän 23! Jag vill veta om jag ska göra sista försöket ivf el satsa på ägg donation! Rädslan för att få ännu ett dåligt besked dvs dåliga ägg tar kål på mig ! Jag för stirrig som funderar på äggdonation såhär tidigt! Denna omgång har jag gått på zonterapi käkat q10 och behandlat endo! Vad ska jag göra ????

Först en kram!

Bra att ni fick till en tid men drygt att det dröjer då länge.

Jag har inga bra råd att ge dig mer än att göra det som känns bra. Jag vet, man vill påverka det man kan påverka i denna process ( jag är sån)! Kanske läkaren har något tips annars kanske det är värt att ta kontakt med en naturläkare. Det är två olika världar men så får du en känsla över vilken väg du tycker känns bäst.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-15 00:10:21 följande:

Skönt att allt såg bra ut! :)

Åh så spännande med återföring på måndag!

Själv är jag i något slags ingenmansland.. Orkar knappt bry mig om ivf.. Borde jobba på att gå ner lite i vikt men nääe.. Hjälpte ju ändå inte förra gången. Är ändå jävligt sur på RMC. Vill ifrågasätta att det blir kort protokoll igen och Gonal F igen då gav de mig en telefontid som är typ i dagarna när jag får min mens. Vill ju försöka på den mensen! "Ja nä det är ju tråkigt men bara att gilla läget". Läkaren har ju glömt att skriva ut medicin med. Om det ändå blir Gonal så har jag en spruta till att plocka ut på ett gammalt recept men ändå.. Så slarvigt! Blir aslack om det inte blir ngt nästa mens pga att de är så slöa och oengagerade.

Stor kram

Ja och nervöst!! Nu är man så nära målet igen, frågan är bara om man ska falla på målsnöret igen.. Försöker att koppla bort tankarna och tänka att jag ändå inte kan påverka något.

Fattar att du känner som du gör! Du har inte flyt direkt :( håller tummarna för att du hinner prata med dem innan mensen sätter fart!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-19 00:29:11 följande:

Lycka till imorgon (idag) Cina!! Tänker på dig. Stor kram <3<3<3

<3 <3 <3
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-19 00:29:11 följande:

Lycka till imorgon (idag) Cina!! Tänker på dig. Stor kram <3<3<3

Jag är ruvare :D. så nu ska jag njuta någon dag innan kag böjar oroa mig inför nästa etapp..
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-20 08:18:40 följande:

Jaaa! Vad kul! Grattis :)

Jag var så lycklig första dagarna..

Jag har min vanliga tur. Min mens kommer förmodligen igång idag eller imorgon. Har telefontid på fredag vilket betyder att det inte blir något denna månaden heller :( Så jävla ruttet att vi måste vänta för att jag inte kunde få en tid tidigare.

Både jag och sambon känner att vi vill prata med dr ang hennes val av fortsatt behandling. Vi hade rent teoretiskt kunnat försöka denna mensen och låtsas som ingenting och bara köra på men vi vill inte kunna tänka eller ångra oss att vi skulle ifrågasatt mer än vi gjorde. Det är trots allt sista försöket :(

:(. Blev det som du trodde?

Jag är med på vad du menar, man vill kunna känna att man gjort allt man kan.

Styrkekram!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-21 20:14:44 följande:

Hej vännen. Hur känner du dig? Din tur att sönderanalysera ;)

Alltså det är så jobbigt! Fortfarande brunt så mensen kanske kommer igång imorgon. Har teletid på fredag! Alltså hur kan det bara bli så? Story of my life!!

Sssshh.. Tyst med dig kvinna ;). Ska.. inte... Analysera.. ;).

Jodå det känns helt okej. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt.(får se hur länge jag klarar det..)

Så jäkla tufft för dig :(. "Håller den sig borta eller kommer den imorgon.." Hoppas så innerligt att den håller sig till på fredag!! Så otroligt knäckande om den kommer imorgon, varför kan du inte få ha lite flyt?!?

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-10-21 23:56:59 följande:

Jag ska till läkaren imorgon för att diskutera vidare behandling ! Vill liksom inte bränna vår sista chans på ännu ägg som inte klarar sig ! Meeeen jag är så sjukt nervös vad kommer hon att säga är det vanligt eller ovanligt att man har så dåliga ägg att det inte blir något alls? De befruktas ju men sen händer det inget!!!?!?!

Håller tummarna för att du får positiva besked.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-21 21:39:55 följande:

Ja men snälla snälla håll dig borta dumma dumma mens!

Fortsättning följer.. ;)

Såå glad för din skull. Njut och må bra! Förresten, var det en blasto du fick?

Kram

Kommer tänka på dig idag.

Tack fina du :). Jag ska göra mitt bästa. Jepps det fick jag tillbaka.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-22 22:14:33 följande:

Helt otroligt. Ingen mens idag heller!! Har nog aldrig haft brunt så här länge :) Hoppas att dr ringer tidigt imorgon. Alltså har vi iallafall chans att försöka denna mensen! Det blir en bonus isf, har varit inställd på att det inte skulle bli ngt :)

Hoppas på ett bra samtal med dr..

Kram

Åh vad glad jag blir :). Har tänkt på dig hela dagen och fick en liten klump när jag såg att du hade gjort ett inlägg men den släppte så snabbt jag hade läst. Håller tummarna för att ni får bra svar på era frågor!!

Sov gott :)
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö