• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-10-02 07:28:50 följande:

Åh vad kul Cina84! Äntligen får du komma igång! Kul att det händer något här inne :) Känns som att vi är många som bara väntar just nu :)

Håller tummarna stenhårt! Det bara måste vända för någon av oss nu.

Kram

Kajo skrev 2015-10-02 16:29:54 följande:

Härligt Cina!! Nu är det på gång igen!!vi kommer tätt efter dig, hoppas vi:)

Tack tack båda :) :). Ja men det är klart ni gör!! Ni bara värmer upp nu sen jäklar sätter ni fart :).
    LaLinea skrev 2015-10-02 18:18:00 följande:

Jag har startat med Gonal igår (korta protokolet)

Ultraljud den 06, alltså nästa tisdag, känns lite förtidigt jämfört med din planering.

Om du ska ta gonal så antar jag att du ska göra ett ivf försök med äggplock och allt. Jag ska göra ett stimulerat FET så jag ska "bara" kolla så att slemhinnan ser bra ut för att sen få tillbaka ett befruktat ägg. Därav de olika tiderna för vul :).
  • Cina84

Fick världens kramp i äggledaren innan kändes det som. Höll i sig ett tag så jag blev nästan orolig men nu har det helt gett med sig. Kajo kände du av något när du tog progynonen?

• Cina84
    Kajo skrev 2015-10-06 17:02:23 följande:

jag kände lite aktivitet, men ingen kramp. Hur är det egentligen, har man ägglossning när man går på progynone? Vilken dag är du på? Jag vill bara komma igång igen.  

jag har förstått det som att progynonen är som p-piller, hindrar äl men stimulerat slemhinnan.

Jag är på då 6 nu så sakta men säkert närmar jag mig.

Det kan ja tänka mig att du vill! Man vill ju bara köra på och inte hålla på att vänta en massa..
    Mirabell skrev 2015-10-06 20:07:00 följande:

En fråga om det är ok..

om du ska göra stim. FET ska man inte ha UL på dag 10-12 då? Ditt Vul känns om om det ligger sent?

Jag ska starta FET jag med (för första gången, gjort ET innan) så jag säger det inte för att jag vet utan tvärtom! Jag kommer få Vul på dag 10. Hur blir det sen? Vilken dag ska man räkna som ÄL? (fast man inte har någon) för sen är ju blastisen 5 dagar gammal också tänker jag... så jag tänker FET på ÄL+5? Tänker jag fel? 

Rörigt sorry!

Bara fråga på, vet dock inte mer än att de har vul på ons, Tors eller fredagar på Rmc och på fredag är jag bara på dag 9 och det var för tidigt tyckte de att kolla min slemhinna. Dock om jag förstått det rätt så spelar dagen mindre roll det viktiga är att slemhinnan är tillräckligt tjock. I och med att de styr min kropp (tabletterna och lutinusen) så styr de "äl" (utifrån slemhinnans tjocklek) med hjälp av lutinus eller crinone och då spelar dagarna mindre roll. Är slemhinnan bra på vulet så blir det återföring fem dagar senare precis dom du tänker. Jag är som sagt inte hundra på detta men nästan och hoppas jag förklarat någorlunda bra ;)
  • Cina84
    Mirabell skrev 2015-10-06 21:30:55 följande:

Tack, det lät mycket vettigt. Bra svar!

jag hade fastnat på det där dag 10-12 eftersom det var det de sa till mig. Till mig sa ssk att det är bra att kolla slemhinnan tidigt så det är bättre vi tar dag 10 än dag 12... Jag önskar dig all lycka till!

Eftersom du verkar ha sån koll så måste jag fråga en FET fråga till, tinar de mer än ett embryo i taget? Vet du nåt om det?

Jag har visserligen inte fått detta av rmc utan läst mig till detta... Det ena är säkert inte sämre än det andra, de har bara olika forskning bakom sig. (Hoppas det är pga det så det inte är pga deras planering..) Nyfiken som jag är så vill jag gärna veta fördelarna med att göra ett vul tidigt. (Det står dag 10-12 på mitt papper så jag blev faktiskt lite fundersam men jag vet att sköterskan rådfrågade en läkare.)

Kajo när gjorde du vul?

De tinar ett åt gången, klarar det inte sig tar de nästa om man har något. Visst är det så kajo pch Pusheen.
  • Cina84
    Mirabell skrev 2015-10-07 07:54:39 följande:

Jag tror inte heller att det ena är sämre än det andra. Vi ska inte heller glömma att vi är olika människor allihop och svarar olika på medicinerna osv. Man (läs jag) tänker så mycket hela tiden men ibland ska man nog bara lita på att läkarna har koll och vet vad de gör. Om inte annat så för sin egen skull!

Jag har blivit lite bättre faller dit lite då och då.. ;) och då blir jag oftast lite nojig om min plan avviker från andras, att min inte ska vara tillräckligt bra.. Men jag försöker att inte tänka för mycket på det annars blir jag helt knäpp. Men det är bara för att man verkligen vill det ska lyckas så himla mycket!

Håller tummar nya för oss :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-07 11:49:31 följande:

Jag är så glad för din skull Cina att du är igång igen. Det är fasen på tiden! :)

Jag vet inte säkert men tror absolut att de tinar ett åt gången. Har ju aldrig kommit dit.

Fått brev hem nu. Det blir korta protokollet nästa gång med. Ska ta Gonal F då med. Vet inte hur jag känner ang det. Känner bara att om jag ringer dit så kommer de säga att doktorn har bestämt allt utefter hur den anser att det finns bäst chans. Kommer nog ringa ändå och ifrågasätta. Vill känna att man gjort allt man kunde för att påverka.

I övrigt så får vi fortsätta vid nästa mens om vi vill och får plats.. Det kommer vi göra. Lika bra att köra på nu. Så nu inväntar jag mensen.

Kajo, jag är på dag femton nu.

Kramar

Taaack :). Ja det är det verkligen tycker jag!! :)

Ja men kör på det! Bättre att göra det än att känna sen att du skulle gjort det. Sånt kan lätt mala i huvudet.

Dag 15 men då är det på g om en tre veckor igen :). Inte så långt borta.
    Kajo skrev 2015-10-07 12:03:22 följande:

Jag gjorde vul på dag 13 vid mitt senaste FET som va ett stimulerat. Jag hade fin och tjock slemhinna då så jag fick tillbaka en blastis fem dagar senare. Jag kommer ihåg att jag tyckte det va sent eftersom min äl normalt brukar ligga på dag 10-12. Men det gick bra! Tabletterna styr som sagt ens cykel.

Okej, då har vi fått samma upplägg typ. Även om det inte gör varken från eller till så måste man ju bara jämföra upplägg ;). Koppla ner hjärnan nu check ;).
  • Cina84

Glömde skriva.. Kajo du är ju lika nära som Pusheen väl :). Snart snart :)

• Cina84
    Mirabell skrev 2015-10-07 20:35:56 följande:

Då är det ju min plan som skiljer sig från er men Vul på dag 10!! 

Men just det, sluta tänka var det!

Jag håller tummarna för er alla tjejer!

Just det, sluta tänk ;). det kunde lika gärna varit tvärtom eller hur? :). Håller tummarna för dig med!
  • Cina84

En liten uppdatering. Hade konstigt värk i underlivet igår kram/knipande inte fruktansvärd men tillräcklig. Ringde ner till rmc idag och berättade om det och att det gjorde mig orolig. Det var förstående och gav mig en tid imorgon för att undersöka saken vilket känns skönt. Hoppas nu bara att det inte är något som är fel..

• Cina84

Det gick bra idag, allt såg fint ut :). Ev krampkänsla kan bero på progynonen sa han. Så imorgon blir det till att börja med lutinus och på måndag blir det återföring :). Im on the road again!

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö