Kajo skrev 2015-10-06 17:02:23 följande:
jag kände lite aktivitet, men ingen kramp. Hur är det egentligen, har man ägglossning när man går på progynone? Vilken dag är du på? Jag vill bara komma igång igen.
jag har förstått det som att progynonen är som p-piller, hindrar äl men stimulerat slemhinnan.
Jag är på då 6 nu så sakta men säkert närmar jag mig.
Det kan ja tänka mig att du vill! Man vill ju bara köra på och inte hålla på att vänta en massa..
Mirabell skrev 2015-10-06 20:07:00 följande:
En fråga om det är ok..
om du ska göra stim. FET ska man inte ha UL på dag 10-12 då? Ditt Vul känns om om det ligger sent?
Jag ska starta FET jag med (för första gången, gjort ET innan) så jag säger det inte för att jag vet utan tvärtom! Jag kommer få Vul på dag 10. Hur blir det sen? Vilken dag ska man räkna som ÄL? (fast man inte har någon) för sen är ju blastisen 5 dagar gammal också tänker jag... så jag tänker FET på ÄL+5? Tänker jag fel?
Rörigt sorry!
Bara fråga på, vet dock inte mer än att de har vul på ons, Tors eller fredagar på Rmc och på fredag är jag bara på dag 9 och det var för tidigt tyckte de att kolla min slemhinna. Dock om jag förstått det rätt så spelar dagen mindre roll det viktiga är att slemhinnan är tillräckligt tjock. I och med att de styr min kropp (tabletterna och lutinusen) så styr de "äl" (utifrån slemhinnans tjocklek) med hjälp av lutinus eller crinone och då spelar dagarna mindre roll. Är slemhinnan bra på vulet så blir det återföring fem dagar senare precis dom du tänker. Jag är som sagt inte hundra på detta men nästan och hoppas jag förklarat någorlunda bra ;)