• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-12-12 10:16:43 följande:

Usch.. Kram vännen.. Vet vilken känsla du har.. Tomheten. Kan inte sätta fingret på när jag kände så men jag vet vad du menar. Men det är ju bra ändå att du ska undersökas. Mycket bättre att vänta lite och undersökas och få svar.

Jag verkligen avskyr när det inte känns som att de inte har tid med en utan tycker mest att man är besvärlig som ringer. Så var det efter mitt utomkvedshavandeskap. Var helt förstörd och ringde och ville prata med någon. Fick bara till svars att "det går över snart. Det minskar inte dina chanser att bli gravid" jaså? Här sitter jag snart tre år senare och två misslyckade ivfer.

Hoppas verkligen att undersökningen kan ge er svar. Man vill ju bara hitta en anledning till varför det inte funkar och sen "fixa" det problemet. Bara ring dem och berätta om dina cykler. Det kan ju få dem att ändra sig. Lika bra att ringa in och ligga på. Hade jag inte gjort det så hade jag ju gjort kort protokoll och kanske misslyckats ytterligare en gång!

Jag känner absolut av åldrandet.. Det blir så uppenbart på hur lång tid allt tar särskilt när det snart är ett nytt år! Jag fyller liksom 34(?!?!?) i mars. Huuuur kan jag bli så gammal redan? Allt har tagit så fruktansvärt lång tid!

Tack för lyckönskningen. 19(!!!) blåsor idag! Jösses.. Antingen eller på mig verkar det som. Nu vill de inte att jag ska utveckla fler. Minska dosen idag och imorgon och in på vul igen på måndag. Nu ska de "bara" växa på sig. ÄP eventuellt på onsdag.

Kram kram

Jo jag får tänka så, är där något så åtgärdas det innan nästa, istället för att köra på och då slänga ett försök i sjön. Jo jag ska ringa dit och meddela det så har jag gjort vad jag kan.

När jag fick telefontiden frågade jag hur mycket tid jag hade med läkare och det var 10 min!!! Ingenting känns det som, inte när man ska fråga en massa. Jag hade gladeligen betalat mer i skatt för att få mer tid ( och andra saker inom rmc och vanliga vården). Jag klagar inte på de som arbetar, de gör vad de kan. Det är de som håller i pengarna som är helt ute pch cyklar..

19!!! Skitbra ju! :). Så nära du är nu!! Måste kännas riktigt bra ju :).

Kram!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-14 14:49:15 följande:

Värdena såg bra ut så det blir ÄP på onsdag! :)

Jag ringde dit idag och sa att cyklarna varierat en del detta år. så därmed blir det stimulerat istället. Jag frågade om det jag och doktorn bestämde kommit in i min journal men det stod inget. (tänkte mest att det hade varit skönt att ha det på papper vad vi bestämt). De visste inte heller något om vad vi bestämt (vilket jag fått uppfattning pm att han skulle meddela dem, men jag kan ha förstått fel). Så nu återstår det att se när mensen dyker upp. Om den är normal borde den komma vid årsskiftet men jag tror den drar på sig.. Den kommer när den kommer.

Skönt att du lyckats undvika överstimulering. Önskar dig all lycka till imorgon!! :)

Kram!
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-12-14 16:58:26 följande:

Cina! Då ska du göra samma typ av undersökning som jag gjorde på ivf nordic och ta antibiotika precis som jag. Jag måste också vänta till nästa mens igen. Känns som en hel evighet! Jag är så makalöst trött och otålig på detta väntande nu! Och det jobbigaste är att mina förväntningar på denna nya behandling är hur stor som! Är lite nervös på menopur också. Har någon haft det här inne?

Jepps ev blir det så. Jag håller med! Är riktigt trött på att vänta!

Jag kan tänka mig att du är det, det blir ju lite som en nystart för er. Jag har gått på menopur och det kändes bra. Sprutorna är fina( så fina som sprutor nu kan bli ;) ), den har en bra beskrivning för hur man ska blanda allt och även hur man ska gå tillväga. Tänk på att det ska förvaras i kylskåpet tills det är blandat.

Kram
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 18:53:22 följande:

Jag efterlyser också erfarenheter av menopur! Ska ta min första på nyårsafton. Bara tagit gonal-f innan. Och det här känns ju som stor skillnad.

Viktigt att den inte får skakas, står det ju. Tror ni man kan åka bil med den om den är blandad?

Bara lugn :). Läs igenom bruksanvisningen ett antal gånger, det lugnade mig. När det var dags tog jag det lugnt och hade bruksanvisningen framför mig. varför du inte ska skaka den är för att det kan bildas bubblor tror jag men en bilresa tror jag inte alls ska vara några problem. Tänk bara på att inte ha den nära värme (typ på golvet där värmen strömmar in) för det tror jag inte är det bästa.
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 20:49:52 följande:

Okej. Tack för svar.

Har du varit med om att det bildats bubblor någon gång? Är mest rädd för det och bilresan faktiskt. Det andra tänker jag att det bara är att följa bruksanvisningen noga noga liksom.

Jag har råkat spruta in vätskan lite snabbt i pulvret så det blivit någon liten bubbla men de la sig igen ganska snabbt. Annars har det gått smidigt får jag säga.

Lycka till :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-15 22:31:39 följande:

Tack för lyckönskningar! <3 Är så nervös så jag mår illa :(

Gjorde som sagt fruktansvärt ont och var så obehagligt förra gången och då hade jag bara tre blåsor.. Men visst.. Första äp kändes inte så farligt så jag får hoppas att det blir som då och så ska jag be om mycket bedövning från början.

Kram på er alla kämpar!

Heja heja heja! :). Snart är det gjort så du kan pusta ut.

Kram!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-16 12:19:26 följande:

SÅ nu är det äntligen gjort! Gick bätte än förra gången. Fick nog lite mer medicin för jag bad om det :)

Resultatet blev 12 ägg!! Tio fler än alla andra gånger. Det dumma med detta är ju att det alltid finns nya steg att oroa sig för så vi får se hur många som befruktas. De gör icsi på alla så jag försöker känna mig hoppfull! Nu jäklar måste det bli bättre! Jättekul med på många ägg oavsett!

Kram

Det är ju riktigt bra! :). Då kan du bocka av det så fortsätter jag hålla jag tummarna för att många blir befruktade också.

Jo det är en himla massa delmål på resan, en riktig berg och dalbana oavsett om det är positiva eller negativa besked man får..
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-16 12:19:26 följande:

SÅ nu är det äntligen gjort! Gick bätte än förra gången. Fick nog lite mer medicin för jag bad om det :)

Resultatet blev 12 ägg!! Tio fler än alla andra gånger. Det dumma med detta är ju att det alltid finns nya steg att oroa sig för så vi får se hur många som befruktas. De gör icsi på alla så jag försöker känna mig hoppfull! Nu jäklar måste det bli bättre! Jättekul med på många ägg oavsett!

Kram

Det är ju riktigt bra! :). Då kan du bocka av det så fortsätter jag hålla jag tummarna för att många blir befruktade också.

Jo det är en himla massa delmål på resan, en riktig berg och dalbana oavsett om det är positiva eller negativa besked man får..
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-17 10:24:53 följande:

Bara tre befruktade ägg idag. Jag vet att man ska vara glad för det man får men jag är så besviken. Hur kan det bli så dålig utdelning trots icsi? Kändes som att detta försöket vände och var positivt men efter detta beskedet känns det precis som de andra två gångerna. Tveksamt om det ens blir ET.. Sitta och vara nervös inför imorgon om ens något av dem kommer klara sig till insättning. Något till frysen lär det väl inte bli denna gången heller. Fy vilken kalldusch.. Blir bara påmind om att detta är vårt tredje sista gratisförsök och mycket står på spel.. Hade velat att oddsen såg bättre ut.

Ni tycker säkert att jag är dum som är så negativ.. Borde vara glad för de tre som är befruktade.. Men jag är inte det. Inte just nu iallafall.

Stoor kram till dig! Kände så med dig när jag läste ditt inlägg :(. Skit också men det kan ju vara som regnbågsdröm skriver, att dessa tre är riktiga guldägg. Önskar så att det är det!!

Det är så mycket som står på spel så det är inte alls konstigt att du ville få så många som möjligt. Hade man bara vetat hut många försök som hade behövt..

Kram<3
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-18 12:27:09 följande:

Hej mina fina vänner här inne! Hade en av de värsta nätterna i mitt liv i natt. Hade restless legs och kunde inte sova hur jag än betedde mig och halsbränna från helvetet! Vaknade runt nio efter att ha lyckats sova kanske tre timmar och kände mig nästan lite bakis från gårdagens dåliga dag. Ville och vågade inte tro att det skulle bli en bättre dag idag förrän jag visste hur det hade gått! Jag ringde aldrig in och frågade om vi skulle komma.. Jag hade nervöst telefonen vid min sida hela tiden och vet ni, de ringde aldrig och vi åkte dit som planerat!

Jag har nu två fina embryon i min mage! Ett tredje ska odlas vidare men de sa att vi inte skulle ha allt för stora förhoppningar för det såg inte jättebra ut. Vi fick tillbaks de två finaste och han sa att båda uppfyllde kriterierna för att klara en återföring så nu får vi vänta och se! Känns jättebra med två st. Så NU kan jag pusta ut och försöka tänka positivt. De var så fina där på skärmen.. Tänker släppa allt vad det heter med att söka kontakt med någon ny klinik för ev fortsatt behandling. Ska leva i nuet och hoppas!

Förresten.. Av te tolv äggen vi fick ut så var fyra av dem mogna och tre blev befruktade och delade sig. Jag känner lite att de kanske hade kunnat sagt det till mig så hade jag sluppit bli så himla upprörd och ledsen! Tre embryon av fyra mogna ägg är ju faktiskt jättebra..

Kram och tack för att ni finns här i jobbiga stunder! <3

Åh grattis! Vad glad jag blir nu! Nu är du en ruvare :D. Hoppas hoppas hoppas nu!!

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö