Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Usch.. Kram vännen.. Vet vilken känsla du har.. Tomheten. Kan inte sätta fingret på när jag kände så men jag vet vad du menar. Men det är ju bra ändå att du ska undersökas. Mycket bättre att vänta lite och undersökas och få svar.
Jag verkligen avskyr när det inte känns som att de inte har tid med en utan tycker mest att man är besvärlig som ringer. Så var det efter mitt utomkvedshavandeskap. Var helt förstörd och ringde och ville prata med någon. Fick bara till svars att "det går över snart. Det minskar inte dina chanser att bli gravid" jaså? Här sitter jag snart tre år senare och två misslyckade ivfer.
Hoppas verkligen att undersökningen kan ge er svar. Man vill ju bara hitta en anledning till varför det inte funkar och sen "fixa" det problemet. Bara ring dem och berätta om dina cykler. Det kan ju få dem att ändra sig. Lika bra att ringa in och ligga på. Hade jag inte gjort det så hade jag ju gjort kort protokoll och kanske misslyckats ytterligare en gång!
Jag känner absolut av åldrandet.. Det blir så uppenbart på hur lång tid allt tar särskilt när det snart är ett nytt år! Jag fyller liksom 34(?!?!?) i mars. Huuuur kan jag bli så gammal redan? Allt har tagit så fruktansvärt lång tid!
Tack för lyckönskningen. 19(!!!) blåsor idag! Jösses.. Antingen eller på mig verkar det som. Nu vill de inte att jag ska utveckla fler. Minska dosen idag och imorgon och in på vul igen på måndag. Nu ska de "bara" växa på sig. ÄP eventuellt på onsdag.
Kram kram
När jag fick telefontiden frågade jag hur mycket tid jag hade med läkare och det var 10 min!!! Ingenting känns det som, inte när man ska fråga en massa. Jag hade gladeligen betalat mer i skatt för att få mer tid ( och andra saker inom rmc och vanliga vården). Jag klagar inte på de som arbetar, de gör vad de kan. Det är de som håller i pengarna som är helt ute pch cyklar..
19!!! Skitbra ju! :). Så nära du är nu!! Måste kännas riktigt bra ju :).
Kram!