• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

regnbagsbarn skrev 2015-12-18 20:13:29 följande:

Skickades utan att jag var klar....

Det gynekologen sa var "graviditeten sitter i livmodern". Jag frågade vilken graviditet. Han svarade något jag inte hörde. Jag sa "graviditeten är väl inte normal?" Han visade mig skärmen och där var en hinnsäck, en gulkropp och ett litet foster med ett hjärta som tickade. Enligt beräkningarna är jag i v 7 (6+2). Jag började gråta och sa att jag druckit kaffe, ätit varmrökt lax och mögelost. Han skrattade lite. Sedan sa han att fostret är väldigt litet (2,7mm) men hinnsäck en var som den skulle i storlek. Enligt gynekologen finns är risken för mf eller ma fortfarande stor. Helst då fostret är så litet. Men det kunde lika väl gå vägen.

Så nu sitter jag här och fattar inget. Vågar inte ta ut glädje utan är bara rädd för att fostret kommer att dö. Jag blöder fortfarande och gynekologen kunde inte förklara varför. Han tyckte inte det såg ut att komma från livmodern.

Jag vet inte vad jag vill säga med detta. Vill nog mest dela med mig. Jag hoppas alla får en bra och skön helg.

Oj vilken bergochdalbana! Det måste vara himla jobbigt för er. Det verkar vara en envis liten se en så hen ska nog hålla sig kvar :). Håller tummarna.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-18 22:10:31 följande:

Jaa, äntligen! Håll tummarna :) Så glad att det blev nåt!

Fick inte skrivit igår att ja håller med dig om att de skulle nämt hur många som var mogna. Jag tänker mig att de väl borde kunna se det? De brukar ju säga om det finns ägg i blåsorna så tänker att de borde de om äggen är för små för att vara mogna.

Njut nu och försök trycka bort dåliga tankar. Tänk att du faktiskt är gravid nu :).

Kajo, ska du undersökas innan du får antibiotika eller du börjar på det direkt i nästa cykel? Om du ska undersökas, vilken dag ska du göra det då?
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-19 12:40:55 följande:

Till oss sa de att fyra av våra sju plockade ägg var mogna nog för befruktning. Så det var nog bara en miss att de inte sa det?

Då var det som jag tänkte, att de kan se det :)
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-19 15:07:12 följande:

Ja då måste det ju varit en miss! Fick ju en smärre chock med så dåligt resultat men som då egentligen inte var så dåligt. Väldigt onödigt! Jag mår bra i skallen nu har inte ens googlat...än ;)

Är öm efter plocket och har svårt att gå och restless legs håller mig vaken om nätterna. Har aldrig hänt innan! Kan alltid sova ju.. Ja ja.. Det är nog övergående.

Kram!

Ett misstag som gav dig en tuff natt..

Bra. Jag skickar ett googlevirus via här så du inte kan sen heller när begäret sätter in ;).

Detta äggplock var jag också öm längre än förra gången. Det är till att ta det lugnt och utnyttja mannen ;).

Om pirret i benen håller i sig kan du alltid prova magnesium tillskott. Det ska tydligen hjälpa mot det. Jag tror inte heller att det ska vara någon fara att ta under ruvningen( MSN kissar ut överskottet) Du kan ju alltid googla om det..Nej visst det.. Inte googla.. Du får låna en bok om det på biblioteket ;).

Ha en fin kväll
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-19 15:07:12 följande:

Ja då måste det ju varit en miss! Fick ju en smärre chock med så dåligt resultat men som då egentligen inte var så dåligt. Väldigt onödigt! Jag mår bra i skallen nu har inte ens googlat...än ;)

Är öm efter plocket och har svårt att gå och restless legs håller mig vaken om nätterna. Har aldrig hänt innan! Kan alltid sova ju.. Ja ja.. Det är nog övergående.

Kram!

Ett misstag som gav dig en tuff natt..

Bra. Jag skickar ett googlevirus via här så du inte kan sen heller när begäret sätter in ;).

Detta äggplock var jag också öm längre än förra gången. Det är till att ta det lugnt och utnyttja mannen ;).

Om pirret i benen håller i sig kan du alltid prova magnesium tillskott. Det ska tydligen hjälpa mot det. Jag tror inte heller att det ska vara någon fara att ta under ruvningen( MSN kissar ut överskottet) Du kan ju alltid googla om det..Nej visst det.. Inte googla.. Du får låna en bok om det på biblioteket ;).

Ha en fin kväll
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-12-20 22:07:22 följande:

Jag ska skrapas och påbörja antibiotika en vecka innan förväntad mens, vilket borde bli runt dag 21. Har fått en tid för det den 14e jan. Det blir i nästa cykel. Ska ha mens nu den 26e dec, sen 20 dagar senare sätter vi igång karusellen igen! Jag längtar! Vill bara prova detta nu. Du då?

Ah okej då hänger jag med :). Jag ska ha mens i slutet/ början av nästa år. När den kommer ska kag ringa dit och få en tid för undersökning( såvida inte alla tider är slut, vilket oroar mig lite). Jag tänker att jag kanske ringer till rmc nästa vecka berättar att jag fick utslag på älstickan förra söndagen, mest för att höra om det går att boka en tid lite i förväg utifrån det. Vi får se vad de säger.

Det är med dubbla känslor jag går upp till denna dag. Jag tycker jättemycket om julen, tycker det är en riktigt mysig högtid men iår kan jag inte låta bli att fälla en tår för att det inte lite ett knyta i min famn eller mage. Men kag tänker som ni andra, 2016 borde väl ändå bli vårt år <3.

Önskar alla er en fin jul med mycket kärlek och ett gott nytt år! Tack för att ni finns som stöd<3

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-12-27 13:04:51 följande:

Det låter som en bra plan Cina! Jag hade också ringt till rmc och försökt boka en tid. Jag förstår det fullt ut! Julen är lite av barnens högtid, jag grät floder på julottan och kände ett stort tomrum inom mig. Vi får kämpa!! Jag är på dag 31 idag och kan inte låta bli att hoppas på att det är något som fäst där inne. Jag brukar ligga mellan 26-31, men för det mesta runt 26-29. Men det är väl bara kroppen som spelar ett spratt.

Jag vill också passa på att önska alla en gig fortsättning och ett gott nytt år!! Hoppas 2016 blir vårt år! Kramar

Jag ringde dit nu men det var det fler som gjorde så jag får ringa igen vid elva eller imorgon på morgonen.

Jag önskar så att denna tid snart är förbi så vi kan se tillbaka och tänka att vi överlevde och blev jäkligt starka på köpet!

Chansen finns! Men jag förstår hur du tänker, kroppen är inte alltid riktigt att lita på.. Tänk om det kunde få vara så att där är ett litet frö därinne hos dig <3!!

Lite roligt för jag tänker samma för min del (hoppet år det sista som överger en). Även om chansen är liten så har vi gjort vårt yttersta för att maximera den ;).

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-12-28 14:05:16 följande:

Tack vännen! <3

Gör som sist.. Svingas mellan hopp och förtvivlan.. Har försökt att inte tänka på det så mycket men nu börjar det dra ihop sig tills när jag fick min mens förra gången jag ruvade.. Fick mens rd 12 och idag är det rd 11.. Tycker jag har lite pmshumör och det känns som att den ska komma när som helst! Fick ju den trots crinone. Har jag bara klarat dag 12 och gärna någon dag till så kanske det finns hopp.

Hoppas du får tag på RMC och kan få bokat en tid!

Kram

Väntan tills man vet är riktigt hemsk :(. Håll ut! Snart så tusan!! (Hoppas jag innerligt)

Fick inte ringt igen, blev en tur till väla och Ikea så tankarna hamnade på annat håll. Ska gå upp tidigt imorgon igen och ligga på luren som en igel imorgon kl 8.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö