• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Efter en liten paus igen så är jag tillbaka. Ibland behöver jag bara blocka allt som har med detta att göra för att kunna koppla av.

Regnbågsdröm :(. Skickar styrkekramar till er. Det är som en käftsmäll när det går åt skogen!

Kram

• Cina84
    Kajo skrev 2016-01-27 16:44:59 följande:

Välkommen tillbaka! Var är du i processen nu? Jag sks göra min skrapning på tisdag nästa vecka och då börja med antibiotika.

Tack :). Jag har tagit min dos antibiotika så nu väntar jag in mensen som ska om 1-11/2 vecka.

Härligt (ja så härligt skrapnimg kan vara ;) ). Då känns allt bra med nya kliniken?
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-01-27 16:44:59 följande:

Välkommen tillbaka! Var är du i processen nu? Jag sks göra min skrapning på tisdag nästa vecka och då börja med antibiotika.

Gick det bra igår? Nu har jag börjat resan mot ännu ett försök då mensen kom idag. Nu jäklar får det väl ändå se till och ta sig!
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-01-22 16:08:16 följande:

Tack alla för stöttningen ! Känner bara att allt är skit har svårt att hitta glädjen överhuvudtaget allt är trist och mörkt! Är hemma från jobb igen mår dåligt har konstant huvudvärk och svag i kroppen ! Någon som provat enanton?

Skickar styrka till dig jag med <3. Det är jäkligt tufft detta och ibland får den negativa sidan i huvudet mycket plats så det känns som att man drunknar när det går emot en gång på gång men låt den inte vinna! Du är starkare än du trodde du var, det är en sak som är säker!

Kram <3
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-01-19 13:04:42 följande:

Måste bara berätta.. Vi var på vårt första möte på Nordic IVF igår. Vi kände oss så positiva när vi lämnade kliniken. De var supertrevliga. Vi var där i närmare två timmar!

Dr gick igenom vår journal från rmc och la upp en ny behandlingsplan tillsammans med oss. Vi hade möjligheten till önskemål och egna invändningar. Det sjuka är att hon pratade om min påhittade pco! Enligt henne så har jag INTE pco. Jag uppfyller inte kriterierna för det. Rmc har utgått ifrån att jag har det endast baserat på hur mina äggstockar ser ut. Hon ansåg inte heller att jag har endometrios! Endon är väl kanske ändå lite svår att upptäcka men rmc bedömde att jag hade det pga något som de också såg på min ena äggstock. Nya doktorn såg inte det så enligt henne är vi "bara" ofrivilligt barnlösa. Så sjukt.. så mycket att ta in.. mådde nästan illa efter besöket för det var så mycket att ta in. Om detta nu stämmer så kan jag tycka att rmc har orsakat mig så sjukt mycket lidande i onödan. Jag har verkligen mått skitdåligt av alla nya besked därifrån! Trott att det varit så mycket fel på mig!

Med tanke på ett de började på så pass svag dos med hormoner på mig pga att de var rädda att jag skulle svara starkt som en "pcoare" och att jag INTE svarade som en som har pco så borde de ju tänkt att jag inte har pco?? Andra försöket mesade de också med hormonet med samma dåliga resultat.

Känner mig besviken på rmc men samtidigt tacksam att vi vet det vi vet idag och att vi lättare kan gå vidare nu med andra behandlingar så det är ju inte för intet med mina behandlingar på rmc.

Det doktorn tänkte på och fokuserade på var att jag fick ut så många omogna ägg förra försöket så nu la hon upp benhandlingen på ett speciellt sätt för att optimera mognaden. 

Ska först ta en spruta som heter Elonva som ger blåsorna en rejäl kickstart och som håller i sig en vecka sen blir det Menopur och Orgalutran och sist Lutinus (som jag bara hört äckelpäckel om :)). Fick även välja korta eller långa protokollet så det blir korta denna gången. Mådde ju så sjukt dåligt av nässprayen plus att dr tyckte att jag inte skulle gå igenom det en gång till om jag inte måste. Hon ansåg att jag har lika bra chanser på kort men blir det inte bra så kan jag ju alltid återgå till långt. Vi kan även köra igång direkt vid nästa mens! Det blir om ca två veckor :) Ska bara leta rätt på lite blodprovsresultat som de måste ha innan vi kör igång men det hoppas jag kunna hitta inom två veckor.

Nu känner jag mig positiv igen :)

Kram till er som orkat läsa igenom min roman :D

Oj! Det blev en hel del andra besked för er, positiva sådana :). Spännande!! Det känns som att ni gjorde helt rätt i att strunta i samtalet med RMC, det hade nog inte gett er alls så mycket som ni fick nu. Då måste det väl nästan närma sig start för er nu? :).

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-02-03 22:01:44 följande:

Ja då var jag igång igen ! Började med nässpray igår och fick mens idag ! Ringde till rmc och de tyckte att jag skulle komma in på

Ultraljud redan i nästa vecka för jag skulle inte få mens ! Är så rädd för att jag ska få avbryta igen kroppen känns bara ur balans ! Orkar inte gå och vänta på att få börja !!!

Håller tummarna jag med för att det inte är något.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-03 22:59:55 följande:

Ja, det hade inte gett oss så mycket :)

Men vad kuuul! Då är vi nästan i fas :) Jag började spruta i måndags! MEN det känns lite konstigt.. Den sprutan jag fick nu först håller i sig i en vecka så det känns jättekonstigt att vara igång och inte har sprutat mig varken igår eller idag. Ska börja med Orgalutran på fredag sen vul på måndag och då ska jag börja med menopur för första gången. Ändå himla skönt att slippa spruta sig varje kväll :)

Ni ska göra fet nu eller? Stim?

Kram

Ja, vad kul! :).

Åh vad skönt för dig! Det finns ju roligare saker att göra än att sticka sig själv..

Jepps ett fet blir det denna gång, ostim för andra gången. Skönt att slippa ta något men är lite orolig för att kroppen ska kunna fixa det själv..

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-04 21:06:08 följande:

Det fixar den Den kommer tro att den själv har varit så duktig

Jag är rädd att jag gör något fel nu när vi har en annan behandling. Allt känns konstigt eller snarare jag känner inget alls! Tänker att första sprutan inte har verkat på mig.. Har inte ens ont i huvudet som jag alltid fått annars. Tänk att man alltid ska tänka det värsta. Får vänta till på måndag och inte ta ut något innan dess

Jag har fått ny förebyggande medicin mot migränen.. Kan ju lika gärna vara den som hjälper.

Kram

Ha ha ja jag får hoppas att den gör det ;).

Ja men visst gör man så lätt det.. Varför kan inte hjärnan vara konstruerad så att den alltid tänker positivt först istället! Det är nog så enkelt att du har fått bra medicin :). Jag kände inget nämnvärt under något av sprutförsöken och fick hyfsad utdelning.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-02-05 18:28:23 följande:

Hoppas hoppas!

Vet du på ett ungefär när det kan bli dags för er?

Kram

Tack fina du :). Någongång mellan den 20-26 febr. Förra månaden fick jag omslag på dag 14 men det tror jag var lite tidigare än vanlig . Tidigare gånger har jag fått utslag runt dag 18 - 20. Du då?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö