olssonJenny skrev 2016-02-22 22:39:24 följande:
De tog mig ca 3månader innan jag kom till och fick göra mitt 1 officiella ivf försök den 5 februari och fick ut 7 ägg var av 2 blev befruktade. på lördagen den 6 feb skulle vi sätta in dessa men tyvärr hade bara ett överlevt som sattes in. Den 18 feb fick jag ett tidigt missfall. fick inte rådet att stanna hemma den första tiden efter insättningen, utan jag skulle bara göra det jag brukade fast i lugnare tempo, kan de varit det som gjorde att de sket sig? har ett rätt stressigt jobb(mattant på en högstadieskola) rannsaka även mig sj vad jag kunde ha gjort för att förhindra detta, eller vad jag gjort under dessa 3v som gått som kunde ha gjort att vi blev av medpricken.
vi skall på de igen så fort vi kan och kommer denna gång öka sprutdoserna, jag hade både gonal-f och menopur i 150ml. samt synarela och om jag förstod läkaren rätt så blev det samma mediciner igen. jag hade dock lite små kramper i magen under behandlingen men antar att de är rätt vanligt..
Var snäll mot dig, du kunde inget göra för att förhindra det, det gick bara inte vägen denna gång. Jag fick också ett sådant i höstas och när jag började läsa om det så är det visst vanligare än man tror. Inte för att det gör mindre ont för det gör det inte, det gör ont.
Många som blir gravida på naturlig väg har ingen som helst aning om att de är gravida när vi vet det och utsätter därmed sin kropp för allt möjligt. Men vi behöver inte utmana ödet. Varför jag rådde pushen till att vara hemma var mest för att det kändes som att det var utöver det "vanliga" som embryo kan behöva stå ut med.
Hoppas att det jag skriver ger dig lite tröst. Önskar dig lycka till inför nästa försök :)
Kajo skrev 2016-02-23 14:50:55 följande:
Jag mår som en skit! Är då jävla öm i magen och svullen. Va på kontroll nu idag och det blir plock på torsdag. Vill inte va på jobbet alls. Jag har sagt till min chef att jag utför försök just nu men det känns som han ändå ska kolla så jag håller uppe debiteringsgraden (jobbar som konsult). Usch idag vill jag bara tacka för mig och sticka så långt bort som möjligt! Igårkväll va jag så extremt känslig och skulle kunna skicka alla sprutorna till Bermuda. Jag ber till alla gudar att detta blir mitt sista plock någonsin. En ledsen och sliten Kajo :(
Kram, kram till dig, låter inte alls något vidare kajo :(. Sådana dagar är bara blä! Åh att din chef inte kan förstå gör det hela ju inte bättre.
Men nu är det bara 2dgr kvar med dem sen skriver jag på att du inte ska behöva se dem igen :).
Hoppas på en bättre dag imorgon.