• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2016-03-07 08:44:52 följande:

Så kom jag äntligen fram till officiell testdag.

Jag kan nog inte förneka det längre.. Jag verkar vara gravid! Känns helt overkligt.

Jag vet hur det känns för er nu när ni får detta beskedet. Ni kanske känner orättvisa. Det hade jag förmodligen gjort en smula även fast jag hade blivit skitglad om det varit någon av er <3

Ni är helt fantastiska kämpar!! Jag beundrar er alla som går igenom detta helvete. Det kommer bli er tur med och då kommer jag glädjas med er!

Nu börjar nästa oro, precis som att plusset skulle lugna.. Nej då.. "Sitter det rätt? Lever det än? Hur kommer det gå?"

Tusen funderingar och orosmoment.

Jag ska verkligen försöka att bara tänka att det fan är min tur nu! Detta kommer gå vägen!

Tusen kramar till er mina fina vänner!

Stort grattis till dig <3. Äntligen fick det lyckas för er :).

Orättvisa vet jag inte om jag skulle vilja formulera det som men en sorg att en själv inte kunde få lyckas med det också.

Ha en fin dag :).

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-08 20:58:32 följande:

Det kan ju vara positivt. Alla verkar ju ha så olika tecken och ingen är den andra lik! Det går ju inte helt säkert att veta förrän det visar sig på det ena eller andra sättet. Förlåt, det är ingen tröst!

Skönt att sköterskan var så positiv till det! Låt oss hoppas på att det är så! :)

När är din td? Vilken dag är du i nu?

Jag fick en rosa flytning innan plus migränkänningar.. Bröt ihop! Det har ju varit så från och till nu hela tiden men så sjukt svårt att försöka vänja mig vid det och behålla lugnet.

Ja; Cina jag tänker också på dig och undrar hur det går och är med dig? <3

Kram

Tack alla för era fina grattis! <3

Kajo skrev 2016-03-08 19:46:29 följande:

Cina hur är det med dig? Har du testat dig än? Tänker på dig!

Hej.

Tack för er omtanke <3. Det fick inte lov att gå vägen denna gången heller :(. Idag hade jag återigen ett neg test i handen.. Mensen kom när vi hade kommit halvvägs till hundekenneln i söndags..Fick hålla god min när vi var där men väl hemma så bröt jag ihop. hade dock ett litet hopp om att jag kanske ändå skulle få ett plus idag då det inte riktigt kändes som vanligt under mensen men icke.. När går det vägen?

Önskar så att det får gå vägen för dig denna gången kajo!! <3.

Pusheen om några veckor får du se ett tickande hjärta och då kommer du kunna pusta ut <3.

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-09 08:50:13 följande:

Åh vännen <3 <3 <3

Massor av kramar till dig. Jag är så ledsen för din skull. Hade ju en känsla av att det var din tur nu :(

Fortsätt kämpa fina du. Bryt ihop allt vad du behöver och ta hand om dig själv.

Hoppas att du finner orken att fortsätta att kämpa.

Kram <3

Det tyckte jag med att det skulle få vara..

Jag ska kämpa vidare, det finns inget alternativ men jag har bestämt mig för att börja gå i terapi. Jag har aldrig gjort det innan så jag får de hur det går men jag känner att det är värt ett försök.

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-03-09 12:52:11 följande:

Jag är ledsen ! Det är så j.... Orättvist ! Terapi är bra för själen !

Tack för omtanke! <3. Jo jag tror att det ska bli bra. Bättre att lätta lite på ryggsäcken än att envisas med att släpa vidare på den.
    Kajo skrev 2016-03-09 16:35:16 följande:

Är jäkligt ledsen för din skull Cina, jag vet precis hur du har det. Du är inte själv om detta. Nu måste vi utvärdera och göra en plan! Vilket försök va nu detta? Jag tycker du ska be om antibiotika och andra kring mediciner. Jag kan inte skriva så mkt nu, är i fält. Men du ska veta att jag tänker på dig och vet precis den ångesten du antagligen känner nu; ska det aldrig gå? Men fy hundan vad det ska göra det till slut!! Kärlek till dig.

Tack fina <3. Detta var vårt femte försök och tankarna snurrar. Jag tog antibiotika förra cykeln så det är gjort. Jag vet inte riktigt vad jag ska be om att prova. Jag tror inte att de har något mer att komma med än att "fortsätta kämpa på". Jag lyft sist att jag läst att prednosilon kan hämma immunförsvaret och hjälpa ägget att fästa men det avfärdade hon och sa att det inte var tillräckligt forskat om det. Jag har läst lite om att barnalbyl kan ge samma effekt, kanske värt att prova. Har du några tips på vad jag ska be om för medicin/ test?

Jo det ska gå till slut!!

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-10 19:14:17 följande:

Hur mår du vännen? Jag tänker på dig!

Vi testade ju antibiotika och så gjorde kliniken en liten "skrapning". Plus att vi bytte från gonal-F till menopur. Jag har också hört talas om kortison och blodförtunnande sprutor. Har du fler blastisar kvar i frysen? Alternativet är ju också att söka sig till en privat klinik. Jag har varit väldigt nöjd med ivf nordic. Mitt intryck där är att dom är mer öppensinniga till att prova och diskutera!

Jag har gjort ett tidigt test idag och det är positivt. Är i chock! Men naturligtvis helt galet glad. 4 år av slit, 1,5 år av ivf-slit är kanske slut nu! Vågar inte riktigt hoppas för mycket eftersom jag bara är på rd 9 (tror jag, förra tisdagen) men jag har ju ALDRIG fått ett positivt test.

Av hela mitt hjärta hoppas jag att plusset har kommit för att stanna hos dig <3. Kommer hålla mina tummar hårt till td!

<3

Det går upp och ner. Emellanåt tänker jag inte på det sen kommer rädslan över mig att "tänk om jag blir barnlös".. Tror det kommer blir bra att jag ska få prata av mig om två veckor.

Tack för tipsen! Jag har slut på blastisar så det blir ett fullt försök igen. Suck.. Samtidigt som jag frågade om kortison så frågade jag om skrapning och antibiotika. Antibiotikan blev det men skrapning såg hon ingen anledning att göra för det såg fint ut. Menopur har jag kört med hela tiden så det tror jag inte det blir någon ändring på.

Dels så känner jag att jag ska fråga om nya åtgärder att göra men samtidigt då tryter orken och jag känner att jag nog bara orkar hänga med och hoppas på att det tar sig nästa gång. Något jag dock känner att jag ska köra på nästa gång är akupunktur innan och efter återföring, jag har nämligen läst att ivf Falun har sett lite positiva effekter av detta och erbjuder dina patienter det. Jag tar med mig dina tankar om ivf Nordic. Vem vet kanske det kommer att behövas och då kommer jag ha en positiv känsla inför att börja där.

Kram
    Mella79 skrev 2016-03-10 19:29:40 följande:

Jag är på rd 6 och har tyvärr börjat känna av mensvärk precis som jag alltid har gjort innan mensen kommer ! Tyvärr ett tecken på misslyckande det gör så ont i själen ! Vet inte hur mycket jag orkar mer !

:(. Det kan inte vara som det börjar växa? Det är riktigt hemskt när den känslan kommer över en :(. Hoppas din känsla inte stämmer denna gång och du hänger på de andra två.

Kram
  • Cina84

Pusheen jag har ju glömt att fråga om du fått dag än du ska in och titta på lilla livet? Har du kunnat t in det än? :).

Hur går det för dig kajo? Nu är det väl td snart?( har glömt när du har det).

Mella79, hoppas att det har lugnat sig igen så att det bara var gravtecken du kände. Kram!

• Cina84
    Pusheen skrev 2016-03-12 08:14:26 följande:

Hej vännen <3

Har fått tid den 21/3! Det känns som väntan på domedagen. Livrädd för utomkveds igen. Eller att det är MA eller nåt sånt.

Man ska kunna se ett tickande hjärta då. Jag hoppas bara att allt är som det ska och att jag efter det kan lugna ner mig lite ;)

Sen är ju frågan med.. Är det en eller två?

Nu är lutinusen slut. Känns lite läskigt med samtidigt jäkligt skönt att slippa det. Får tro och hoppas att det är en envis och stark liten rackare där inne!

När vi såg dem på skärmen inför insättningen så var det en som precis hade delat sig till åtta celler dag två och den andra till fem celler. Inbillar mig att det är den ihärdiga rackaren som var snabb på att dela sig ;)

Försöker ha det som en tröst att den verkade livsvillig och stark. Vi får se den 21..

Hoppas att du mår bra efter omständigheterna <3

Kram!

Jag undrar också hur det går för Kajo och vilken testdag som gäller! ;)

Åh det är ju inte så långt till dess ju :). Man kan ju tro att det blir lättare efter att plusset kommit men det verkar inte så ;). Jag kan tänka mig att det är skräckblandad förtjusning med tanke på allt som snurrar i ditt huvud men du ska se att det kommer vara två tickande hjärtan den dagen :). Två blivande småpusheen som kommer driva dig till vansinne ;). ( och ge dig oändligt med kärlek)

Jodå jag överlever. Det har varit några tuffa morgnar nu i några dagar då det har varit det första jag tänkt. Jag försöker tänka på att det tusan ska ta sig och att nästa gång kan det vara DEN gången. Sen lyssnar jag på poddar med positiva berättelser om ivf och försöker fokusera på det jag har.

Kram
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-12 15:55:42 följande:

Hej tjejer! Det jag varit händelserika dagar. Jag va på kliniken i fredags och blev undersökt pga misstänkt överstimulering. Doktorn konstaterade det och ville jag skulle ta ett graviditetstest hos dom via blodprov, sen ringde dom och meddelade resultatet någon timme senare. Det va positivt, vilket jag nästan va säker på imed jag redan testat dagen innan. Sköterskan va jättegullig och gratulerade och bad mig läsa på om livsmedel osv, sen bokade vi tid för ul (hjärtljud) 4/4. Vill bara att tiden ska gå. Och så r jag rädd för att sluta med crinonen.

Hur fantastiskt det verkligen va att få ett positivt test, så är det lika nervöst nu. Men jag är lycklig med!

Det måste vara skönt att få det bekräftat med blodprov, det måste kännas riktigt skönt att till slut stå med ett plus i handen :). Hur gör de med att du är överstimulerad?
  • Cina84
    Kajo skrev 2016-03-16 11:40:30 följande:

Jag har beslutat mig för att lämna FL ett tag, blir bara orolig och nojig av allt jag läser och tänker att jag behöver koppla bort allt och njuta av min graviditet. Jag tänker på alla er som kämpar vidare och håller tummarna för alla att vi snart får ha ett litet knyte i famnen!

Extra många tankar till dig Cina <3

Kramar till alla! Vilka krigare vi är.

Jag förstår dig till fullo, det är ett klokt beslut. Jag önskar dig all lycka till!

Tack fina <3. Jag hoppas dina tankar ger mig extra tur inför nästa för jag är fruktansvärt trött på detta nu..

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2016-03-14 09:29:34 följande:

Rd 11 när vågar man testa ? ????

Håller tummarna för att det gick vägen för dig.

Kram
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö