Kajo skrev 2016-03-10 19:14:17 följande:
Hur mår du vännen? Jag tänker på dig!
Vi testade ju antibiotika och så gjorde kliniken en liten "skrapning". Plus att vi bytte från gonal-F till menopur. Jag har också hört talas om kortison och blodförtunnande sprutor. Har du fler blastisar kvar i frysen? Alternativet är ju också att söka sig till en privat klinik. Jag har varit väldigt nöjd med ivf nordic. Mitt intryck där är att dom är mer öppensinniga till att prova och diskutera!
Jag har gjort ett tidigt test idag och det är positivt. Är i chock! Men naturligtvis helt galet glad. 4 år av slit, 1,5 år av ivf-slit är kanske slut nu! Vågar inte riktigt hoppas för mycket eftersom jag bara är på rd 9 (tror jag, förra tisdagen) men jag har ju ALDRIG fått ett positivt test.
Av hela mitt hjärta hoppas jag att plusset har kommit för att stanna hos dig <3. Kommer hålla mina tummar hårt till td!
<3
Det går upp och ner. Emellanåt tänker jag inte på det sen kommer rädslan över mig att "tänk om jag blir barnlös".. Tror det kommer blir bra att jag ska få prata av mig om två veckor.
Tack för tipsen! Jag har slut på blastisar så det blir ett fullt försök igen. Suck.. Samtidigt som jag frågade om kortison så frågade jag om skrapning och antibiotika. Antibiotikan blev det men skrapning såg hon ingen anledning att göra för det såg fint ut. Menopur har jag kört med hela tiden så det tror jag inte det blir någon ändring på.
Dels så känner jag att jag ska fråga om nya åtgärder att göra men samtidigt då tryter orken och jag känner att jag nog bara orkar hänga med och hoppas på att det tar sig nästa gång. Något jag dock känner att jag ska köra på nästa gång är akupunktur innan och efter återföring, jag har nämligen läst att ivf Falun har sett lite positiva effekter av detta och erbjuder dina patienter det. Jag tar med mig dina tankar om ivf Nordic. Vem vet kanske det kommer att behövas och då kommer jag ha en positiv känsla inför att börja där.
Kram
Mella79 skrev 2016-03-10 19:29:40 följande:
Jag är på rd 6 och har tyvärr börjat känna av mensvärk precis som jag alltid har gjort innan mensen kommer ! Tyvärr ett tecken på misslyckande det gör så ont i själen ! Vet inte hur mycket jag orkar mer !
:(. Det kan inte vara som det börjar växa? Det är riktigt hemskt när den känslan kommer över en :(. Hoppas din känsla inte stämmer denna gång och du hänger på de andra två.
Kram