• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

rashford skrev 2019-06-23 21:34:05 följande:

Jag tog ett dropp i början av behandlingen och sen inför ETn ordinerade han plötsligt tre på en vecka, har tyvärr inte kommit längre så kan inte hjälpa dig. Men mkt frustrerande när man inte får svar. 

Förresten - apropå det där med mensblod. Jag vet att man ordineras antibiotika inför behandlingen om man hittar bakterier, eller hur? Är det möjligen någon som vet vad antibiotikan heter? Jag ordinerades en som heter något på "dix..." (kan omöjligt hitta ordinationen nu), för jag hade infekterat blod och ska ta det innan behandlingen, så tänkte det kanske var samma även om dr D inte gör menstest. 

kan det vara doxycycline? Jag hade hidden C och Ureaplasma (flertalet negativa test i Sverige under åren) när jag gjorde Serums mensblodstest. Fick då en dunderkur på 25 dagar för både mig och sambon. Ordinationen var en kombo av doxcycline och Azithromycin. Gjorde senare även hysto på Serum och då ska man ta antibiotika i 10 dagar efter pga infektionsrisken, minns inte vilket preparat som ordinerades, men jag hade 8tabletter kvar av någon av ovanstående och fick godkänt att använda någon av dem. Sen vet jag att det var någon i tråden som blev gravid och inte hade gjort (nytt?) mensblodstest innan, och hon blev rekommenderad en kortare antibiotikakur i början av graviditeten. Azithromycin 2/dag x5 + paus 5d, Upprepa 3gr. Och det senaste från Riga verkar vara att en del lyckats genom någon veckas kur med en antibiotikasort på A inför återföring.
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2019-09-09 12:48:27 följande:

Tack! Jag har ätit Plaquenil sedan i början av februari, för att få ner mitt TNF-alfa som legat högt. Dr D har någon teori om att min kropp har "låst sig" och att östrogenreceptorerna inte svarar och ville testa om Plaquenil hjälpte. Slutade med det nu precis innan transfer och kan inte säga om det har gjort någon skillnad eller inte. Jag har haft mindre värk i axlarna, så kanske att det ändå har gjort något. 

Hur har D ordinerat planquenil för att sänka ditt TNF?
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2019-09-11 10:46:16 följande:

Åt det från februari till september, 2 tabletter per dag (2x200mg). Slutade nu precis innan återförandet. 

Tack! Märkte du nåt under tiden, biverkningar eller positiv utveckling på nåt sätt?
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:19:54 följande:

Hej alla, 

Här kommer en liten uppdatering från mig. Jag är gravid...  PRP-behandlingen gjorde susen för slemhinnan och embryot har fastnat. Jag plussade redan på RD7 med kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 låg på 896, så det stiger också som det ska än så länge. Särskilt skönt med tanke på att det vid min förra graviditet bara var 34 på RD9 och inte dubblerades som det skulle (mf i vecka 8). 

Men, som alla med upprepade missfall har jag svårt att glädja mig än så länge. Plusset känns bara som första steget på en lång resa. Mina lymfocyter är på tok för höga och Dr D ordinerade nytt dropp (som jag tog i går, så lycklig att jag hittat en pensionerad sjuksköterska som kan hjälpa mig med nålen så att jag kan ta droppet hemma) och höjd Prednisolondos. Ska ta 25 mg nu. Har redan hjärtklappning av 20 mg och vaknar kl.4 på nätterna, så vi får väl se hur det går... Men om det hjälper vårt grekiska frö att hålla sig kvar så är det värt det. 

Vill också berätta för er härinne att jag under 3 månader framöver kommer att blogga om ofrivillig barnlöshet på 1177 Vårdguiden, om någon vill följa mig. 

www.1177.se/Vastra-Gotaland/personliga-berattelser/barn--gravid/ofrivillig-barnloshet-och-missfall-emelies-berattelse/

Stort grattis, önskar så innerligt att det går vägen den här gången <3
  • Zwillinge86
    Anonymochorolig18 skrev 2019-09-21 09:12:43 följande:

Hej

Jag har gjort mensblodtestet nu via serum och klarar inte av att vänta på svar från penny så frågar om ngn här gjort det och fått svar tidigare o kanske vet ..

jag testar nämligen negativt på.klamydia o ureaplasma i Sverige men vad är det dom hittat i athen?.se engelska testet nedan

kan detta var anledningen till mina upprepade missfall? när brukar de skriva ut antibiotika och hur hämtar jag ut det?

jag antar att jag inte bör försöka bli gravid innan jag ätit antibiotika nu?

ngt annat tänka på när man äter antibiotika?

"the results of the period bleeding tests came positive to the presence of Chlamydia, Ureaplasma and bacterial load."

Jag fick samma resultat som dig. Fick EU-recept först på mail och sedan via post när jag bad om det. Fick även recept till sambon efter att jag fyllt i patientformulär åt honom. Sen lånade jag hans legitimation och hämtade ut recept åt oss båda på apoteket. Jag var i slutet av behandlingen när jag gjorde en återföring och jag blev gravid (tror antibiotikan hjälpte). Fick dock missfall senare (ett av mina problem) så jag gick vidare och gjorde hysto via Serum. Observera att man kan få rejäla magkramper och diarré av antibiotikan, så var beredd på att vissa dagar kan vara jobbiga. En del rekommenderar att ta probiotika samtidigt för att skydda magen. Lycka till!
  • Zwillinge86
    Anonymochorolig18 skrev 2019-09-21 18:17:59 följande:

läskigt med magkramper . men kan det hjälpa oss så måste vi försöka.. trots att vi båda är lite skeptiska . många som berättat historier om att.man får antibiotika för allt utomlands o att det har många andra nackdelar.

är också väldigt.övertygad om att bra tarmbakterier är viktigt i många avseenden men får göra det bästa o ta probiotika som du skriver =)

Olika apotek är olika noga med att kolla att recepten är original. Det krävs egentligen en originalsignatur.

Jag tror att både antibiotikan, och i försöket efter hyston, hjälpte mig att bli gravid, men jag fick missfall i alla fyra frysåterföringar vi gjorde förra året. Har dock problem med upprepade missfall sedan tidigare, men har aldrig lyckats bli gravid vid en återföring innan (bara spontant). Har fått 3 missfall innan jag fick min son 2015 och nu 4st efter sonen. Många här i tråden som lyckats efter olika antibiotika behandlingar så hoppas tycker jag absolut att ni ska göra <3
  • Zwillinge86
    Anonymochorolig18 skrev 2019-09-22 11:29:27 följande:

precis som du skrev så ville apoteket inte ta recepten . de rekommenderade oss att kontakta "min doktor" för att de skulle skriva ut receptet på svenskt vis (få det på ens personnr samt på högkostnadsskydd etc) men det blev ett jävla liv när jag skrev hidden chlamydia. nu vill de föra en smittskydsutredning etc .

dock ger det svenska klamydia testet inget utslag (negativt) har dessutom.blivit behandlad mot de tidigare för längesedan innan jag träffade min man

så jag fattar ingenting haha.blev iaf bara strul. skulle inte lyssnat på apotekspersonalen.

Jag skulle rekommendera dig att antingen be Serum posta recepten eller skriva ut receptet på en bra laserskrivare så kan det se ut som original. Sen brukar det vara lättast att få ut recepten på ett apotek i anslutning till ett sjukhus eller i ett område där apotekspersonalen är vana vid utländska recept. Du har rätt att hämta ut läkemedel (utanför högkostnadsskyddet) på EU-recept, men det måste uppfylla vissa kriterier såsom tex aktiv substans och originalsignatur. Första gången jag skulle hämta ut på EU-recept så mailade jag receptet till olika apotek först och skrev att jag hade scannat in det för att få deras bedömning på om receptet var okej för att slippa komma dit i onödan. Apotek hjärtat svarade att receptet såg bra ut och förberedde medicinerna som en beställning som det bara var för mig att hämta ut. De var så nöjda att de knappt tittade på min utskrift när jag hämtade medicinerna.

Dock har flera i tråden haft olika svårt att få ut medicinen via EU-recept, men stå på dig för du har som sagt rätt till det. Men du får ev räkna med att se till att alla kriterier är uppfyllda för att expediering ska vara möjlig. Googla på EU-recept för att lära dig mer.
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2019-10-27 17:00:00 följande:

Om någon behöver så har jag: 2 st Procren Depot sprutor 3,75mg (går ut nov 2019) 6 paket Pergotime (går ut aug 2020) 25 st sprutor Zarzio, samma verksamma substans som Neupogen (gick ut i augusti i år, men har varit kylda hela tiden från inköp och är säkert ok att använda ett par månader till) Bortskänkes (ni får betala frakt). PM:a i så fall.

Om du inte redan fått napp och gjort dig av med ovanstående så kan jag vara intresserad. Skickar PM :)
  • Zwillinge86

Hej!

Det verkar som att vi kommer bli erbjudna ny äggdonator under våren varför jag nu behöver ta ställning till vilka förberedelser jag vill/orkar göra denna gång. Vi är överens om att denna behandling är vårt sista försök inkl ev frysåterföringar. Vi har inte ekonomi till fler försök och då vi hållit på sen 2011 så finns inte mer ork att investera. Jag har i pausen från jakten på syskon i mitt huvud redan ställt in mig på att vi inte kommer att lyckas, främst för att vår erfarenhet är att det inte går men också utifrån att jag denna gång faktiskt inte har en ny strategi eller något nytt behandlingsinslag. Har svårt att se varför det plötsligt skulle gå efter alla missfall. Skänker väl lite hopp till att förra omgången kan ha motarbetats av att min syster var donator, om det nu finns Nån matchningsproblematik. Men jag tror inte att jag har lösningen varför chansen till lyckas graviditet är liten.

Nu önskar jag er hjälp kring vad jag ändå kan göra, för att det inte ska vara helt bortkastade pengar. Har gjort hysto i Grekland inför förra syskonförsöket och är nöjd, men då jag hamnade på intensiven pga reaktion på narkosen är det inte ett alternativ igen. Har nog antibiotika till en behandlingsomgång utifrån serums mensblodstestordination. Visst har det även florerat tips om en kort antibiotikakur inför införandet? Har kortison och utrogestan. Kommer antagligen få fragmin. Har möjlighet att få IL-dropp satta, men behöver då skaffa IL och utrustning på egen hand. Är tveksam till om jag orkar dra igång den cirkusen igen. Kommer definitivt inte ta FBC detta försök då jag försöket inte får ta över mitt liv denna gång. Men jag borde boosta med d-vitamin och omega3 tänker jag? Och sambon borde boosta med den där vitaminkuren, någon som har koll på vad den innehöll?

I övrigt tänker jag fråga läkaren om jag kan bli nedreglerad några månader inför återföringen, vilket jag förstått är vanligt upplägg i Ryssland? Ni som har erfarenhet, har ni tagit en spruta i månaden och hur länge? Vet ni hur lätt det är att få tag i nedregleringssprutor utan en läkarordination? Skulle också vilja testa progesteronsprutor, men det är ju hopplöst att få tag på utan att ha klinik i Ryssland eller resa till Grekland :(

Något annat ni rekommenderar att jag testar som inte kräver för stor antsträngning från min sida? Har varit patient hos D och haft kontakt med Serum tidigare försök så grunderna till immunsupport är jag välansat och van vid, men då jag inte varit så aktiv de senaste åren kan det ha kommit nya grejer som jag missat.

• Zwillinge86

Så nu har jag gått igenom mitt lager av mediciner samt pärm med gamla anteckningar och behandlingsplaner, och känner mig lite mindre ringrostig :) Undrar om någon har IL att sälja eller doxycycline 100mg? Saknar 20st 100mg tabletter, kanske någon som har kvar efter egen kur? Eller om någon ska till Grekland inom kort och kan tänka sig att köpa antibiotika eller IL åt mig?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!