• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

minaimaginärabarn skrev 2018-11-25 20:18:53 följande:

Jag vet inte hur det ser ut i tråden men har för mig att jag läst relativt många som gått fullgången tid och fött vaginalt. Jag passar dock in på Beers hypotes, fick en prematurpojk i v. 32+6 som var liten för tiden med akut snitt. Han mår prima och ör 1 år.

Jag födde i v38+3 efter igångsättning i v.38+0, vilket är standard i mitt landsting.
  • Zwillinge86
    Jazie skrev 2018-11-26 15:44:25 följande:

Vad var skälet till att man valde att sätta igång dig?

I mitt landsting är det särskilt protokoll vid ÄD, så jag fick gå på extra kontroller på MVC och alla sätts igång i v.38+0 för att det räknas som en riskgraviditet. Jag mådde dock bra under graviditeten, hade en helt normal förlossning och sonen var normalstor 50cm / 3,1kg) när han föddes.
  • Zwillinge86
    Annanathalia skrev 2018-11-28 19:53:18 följande:

Fick svar på mitt mensprov idag och det var positivt på flera delar och fick därmed antibiotika utskrivet. Hade också ägguttag omgång 2/3 idag och har insättning förhoppningsvis på måndag. Mailade Penny men antar att kuren inte är ett alternativ just nu. Vi får hålla tummarna för denna omgången ändå och om det inte blir eller om jag får missfall igen så kör vi på med detta och sedan resa till Athen.

Bra att du maila Penny för jag har inget säkert svar att ge dig. Men jag vill informera om att det inte behöver vara kört denna cykel då jag vet att Serum, åtminstone tidigare enligt fertilityfriends, ofta ordinerade antibiotika under ivf/ÄD. Och att man då kunde ha en kur fram till plus, och ibland längre.
  • Zwillinge86
    Lotti8 skrev 2018-11-29 10:35:04 följande:

Hej! Hoppas det är ok att jag skriver här även om jag för tillfället inte planerar att åka till Athen. Jag har haft 2 ma och 2 mf. Har träffat Marie Antonsson och tagit prover som visade på problem med immunförsvaret.

Men börjar känna mig osäker på om hon verkligen bryr sig/kan.

Efter provtagningen återkopplade hon aldrig som hon sa att hon skulle göra, utan efter nästan två veckor fick jag ringa själv för att få svar. När jag var där för mitt första il-dropp och passade på att fråga lite om kortisonet som jag skulle börja äta så sa hon -Det är ingen fara du tålde ju det bra när du åt för reumatismen. Men jag har ALDRIG haft reumatism. Däremot en familj/släkt som har massor med diabetes både typ 1 och 2 så jag har känt att det är viktigt att ha koll på blodsockret och veta vad jag får för medicin men hon visade inget större gensvar och upplever att det varit lite så rent generellt vid frågor. Jag har läst massor själv.

Nu sitter jag här en vecka efter att ha tagit ovitrelle och il-dropp. Halsen har börjat värka och näsan rinner precis som när jag brukar vara gravid. Men lusten att kontakta Marie för hjälp är borta. Jag har en vän som kan sätta droppet. Skulle behöva någons kunnande om det är några risker att sätta dropp utan att kolla med Marie först?

Har förstått det som att vissa tar det hemma men blir ändå osäker.

Vill även passa på och tacka för all information ni lagt ut i tråden genom åren, det är enormt värdefullt när man står ensam mot vården.

Jag tänker att det inte är några risker med att ta dropp utan att kolla med Marie, men självklart finns det vissa risker med att ta dropp generellt. Det är ju möjligt att man tex får någon form av allergisk reaktion när man får dropp, inte specifikt IL då eller generellt. Med det sagt så vill jag poängtera att jag inte mött särskilt många i tråden på de år jag varit aktiv som fått några besvär. Jag har tagit dropp hemma med hjälp av en barnmorska jag känner privat i flera år och under våra syskonförsök det senaste året tar jag dem helt på eget bevåg. Antingen utifrån tidigare behandlingsplan från dr.D eller när jag upplever symtom på immunattack, och jag har aldrig fått några biverkningar. Och förkylning och halsont kan absolut vara ett tecken på immunattack. Känner du igen ledvärk eller nattsvettningar också?
  • Zwillinge86

Bil

blomman18 skrev 2018-12-08 09:56:43 följande:

Precis innan jag blev gravid åkte jag till Gorgy i London och tog ytterligare tester. Det visade sig att jag och min man inte hade en dq-alpha match, vilket var otroligt skönt att veta. Mitt TNF alpha hade gått ner från 37,5 till 31,5 mha Plaquenil sedan augusti. Min rekommendation blev Ivig för att få ner TNF ytterligare och även att ta insuline resistance test (vet ännu inte vilket test det är). Någon timme efter samtalet med Gorgy plussade jag. Mailade kliniken och samma plan gäller. Men nu är jag så fundersam över om jag ska ta ivig eller inte. Jag ser i tråden att vissa har haft ett TNF runt 30 och det har gått fint med intralipid. Jag har tagit 3 intralipid denna cykel. Men samtidigt blir jag orolig av tanken att inte ta ivig, för tänk om det är vad jag behöver. Jag är kanske inte jätteorolig över mitt TNF utan mer min höga Nk-cell aktivitet som mina Chicagotester visade i somras. Jag kommer inte ha möjlighet att ta ivig hela graviditeten men funderar på att ta 1-2 stycken nu i början. Hur hade ni gjort?

vill minnas att jag hade TNF runt 30 när jag gjorde immunutredning hos D 2014, och han kommenterade det inte ens som ett problem. Jag lyckades klara hela graviditeten (ÄD) efter det med hjälp av hans traditionella immunsupport, så för mig räckte IL den gången. Detta år har ju samma upplägg dock inte räckt så jag har varit nyfiken på både Ivig och Neupogen, men tyckt att det verkat svårt. Hur får man ens till ivig som svensk? Jag hade förresten också positivt på bla Hidden C i somras och jag och min sambo tog 25 dagars-kuren precis innan FET. Plussade den gången.
  • Zwillinge86

Ni som har tagit planquenil vill ni dela med er av vad i era resultat/problem som D ordinerat det för? Är också nyfiken på hur ordinationen sett ut, dos och hur länge?

Undrar även hur upplägget med antibiotika från Serum sett ut för er som har fått det ordinerat utöver 25-dagarskuren i samband med positivt resultat på mensblodstestet. Vilket preparat och i vilken dos samt behamndlingslängd har ni blivit rekommenderade?

Funderarnämligen på om det är värt att försöka få tag på planquenil (eller Celebrex) samt antibiotika för framtida bruk om jag skulle råka bli spontant gravid igen....

• Zwillinge86

Tack blomman och undrande!

Tänker att jag ska ladda upp med lite askar hemma. Så om nån ska till Aten och kan tänka sig att köpa några askar planquenil och azitromycin så vore jag grymt tacksam!

Och vad gäller syskonförsök så blev det sjukt mkt svårare för mig. Blir gravid men tidiga missfall trots immunsupport, antibiotika och hysto.

• Zwillinge86

Tack <3 känns som att vi som har svårt att få barn aldrig ska få ha det lätt.

finee skrev 2018-12-17 10:10:51 följande:

Beklagar verkligen din situation med förvärrad situation gällande att behålla syskongraviditet Så tungt att det ska bli ännu svårare... Kram!

• Zwillinge86

Tack <3 känns som att vi som har svårt att få barn aldrig ska få ha det lätt.

finee skrev 2018-12-17 10:10:51 följande:

Beklagar verkligen din situation med förvärrad situation gällande att behålla syskongraviditet Så tungt att det ska bli ännu svårare... Kram!

• Zwillinge86
    Annanathalia skrev 2018-12-17 21:23:15 följande:

Åker till Aten men först i mitten av januari men vill du att jag köper något då så försöker jag såklart!

Bokade tid både hos Dr D och hos Penny/Serum idag, är mest pepp på Serum måste jag erkänna, känns så proffsiga och extremt snälla. Så underbart att vara i händerna som inte bara säger att min livmoder är sååååå fin!!

Tack, du får gärna köpa när ni åker i januari. Ingen stress då vi lagt syskonförsök på hyllan. Tänker mest att jag kan råka bli gravid naturligt och då vore det ju trevligt att ha nåt att sätta in och hoppas på, vet ju annars att det blir missfall. Du kan väl höra av dig innan ni åker så gör vi upp :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!