Bil
blomman18 skrev 2018-12-08 09:56:43 följande:
Precis innan jag blev gravid åkte jag till Gorgy i London och tog ytterligare tester. Det visade sig att jag och min man inte hade en dq-alpha match, vilket var otroligt skönt att veta. Mitt TNF alpha hade gått ner från 37,5 till 31,5 mha Plaquenil sedan augusti. Min rekommendation blev Ivig för att få ner TNF ytterligare och även att ta insuline resistance test (vet ännu inte vilket test det är). Någon timme efter samtalet med Gorgy plussade jag. Mailade kliniken och samma plan gäller. Men nu är jag så fundersam över om jag ska ta ivig eller inte. Jag ser i tråden att vissa har haft ett TNF runt 30 och det har gått fint med intralipid. Jag har tagit 3 intralipid denna cykel. Men samtidigt blir jag orolig av tanken att inte ta ivig, för tänk om det är vad jag behöver. Jag är kanske inte jätteorolig över mitt TNF utan mer min höga Nk-cell aktivitet som mina Chicagotester visade i somras. Jag kommer inte ha möjlighet att ta ivig hela graviditeten men funderar på att ta 1-2 stycken nu i början. Hur hade ni gjort?
vill minnas att jag hade TNF runt 30 när jag gjorde immunutredning hos D 2014, och han kommenterade det inte ens som ett problem. Jag lyckades klara hela graviditeten (ÄD) efter det med hjälp av hans traditionella immunsupport, så för mig räckte IL den gången. Detta år har ju samma upplägg dock inte räckt så jag har varit nyfiken på både Ivig och Neupogen, men tyckt att det verkat svårt. Hur får man ens till ivig som svensk? Jag hade förresten också positivt på bla Hidden C i somras och jag och min sambo tog 25 dagars-kuren precis innan FET. Plussade den gången.