Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Här är ett annat exempel
Här är ett annat exempel
Nu är jag på väg till Arlanda för att göra vårt allra sista FET. För min del känns dock som att resan redan är över, då jag inte ens vågar tro att embryot ska klara upptiningen. Så ni får gärna hålla tummarna lite extra för mig idag.
Hur har det gått idag i Umeå?Jag hoppas du är ruvare nu av en blasto
Tack för pepp och hållna tummar!
Hej på er!
Jag har efter en period av försök att bli gravid (efter missfall) under ca 1 1/5 år varit med om x antal gynundersökningar, utredningar mm. Allt ser toppen ut! Fast jag blir inte gravid, jag har också under denna period fått mer och mer ont runt livmodern, ont i ländrygg, ont vid urinblåsa mm. Så jag antar att jag har endometrios som blommat ut eftersom jag inte ätit p-piller eller haft hormonspiral för första gången i mitt liv (två barn sedan innan). Gjorde första IVF omgången för 2 mån sedan och blev gravid direkt, slutade i missfall i v.6. Ni har sådan otrolig expertis här inne så jag hoppas att det är ok att jag frågar lite om någon orkar svara.
1. bör jag avvakta mer fler IVF innan jag lyckas få till en utredning kring endometriosen?
2. kommer skicka menstest till Serum nästa månad och också varit i kontakt med Katie (tack vare er här) som tycker att jag bör göra Hysteroskopi och laparoskopi hos dem. Är detta något ni skulle känna er trygga med att göra (ni som varit där)? Känns lite oroligt att åka till ett annat land men väntetiden i Västra Götaland är 8-10 mån om jag har förstått det hela rätt.
3. Har en knöl i ljumsken som jag trott varit bråck, tecken även den på endometrios? Någon som har erfarenhet?
4. Några andra tips och tankar?
Tack för er tid och lycka till alla ni som kämpar!!
Nu har jag fått resultatet från mensblodtestet!
"The results of the period bleeding tests came positive to the presence of Chlamydia, Ureaplasma and bacterial load."
Någon som vet något om dessa??
Har du gjort någon ny återföring efter hyston?
Åt du nåt annat vid återföringen? Jag ska ta Prednisolon o Progynon.
Om allt blir som jag vill så åker jag ned till Dr D den 1 november för att starta en hel ivf med honom. Mensen ska bara komma som den borde så är jag snart där nere i ca två veckor och hoppas på framgång :) :) :).
Någon som vet om det spelar någon roll om msn tar intralipiderna utan saltlösning, alltså outspädd? Är saltlösningen endast till för att skona venerna?
Samma mediciner som du hade vid förra återföringen??
Nej det behöver det inte vara, jag fick däremot stora klumpar efter hysterskopin när jag tog blodförtunnande två cyclar i rad. Denna gången jag har inte fått det, tar även samtidigt antibiotikan från Serum samtidigt som jag försökte bli gravid denna gången genom Dr.Ds behandling men mensen kom två dagar tidigare.