• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Då var det dax igen, störtblödning på jobbet, precis som i somras. Sitter på akuten och väntar nu, men vet att det är över. Blödningen är för stor, även om jag påbörjat blödningsbehandling á la Ryssland, för att ens våga hoppas på att det inte är nån fara. Jag har inte sån tur. Molvärk för första gången igår, vilket jag tolkade som positivt men inser nu att det var förberedelse för att börja stöta ut fostret.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-11-07 15:38:02 följande:

Oh nej Zwillinge! Jag som hade hoppats alla blödningar skulle hålla sig borta nu när du gjort hysto innan insättningen.. Vilken dag i graviditeten är du på idag? Har du fått träffa någon läkare och gjort vul på akuten? Hoppas du får träffa en läkare snart. Ta hand om dig. Tänker på dig !

Är i v 5+6 så det är några dagar tidigare än senaste gången. De ville skicka hem mig från akuten men jourläkare på Gyn lät mig göra Vul pga alla tidigare missfall. De ser en blödning från livmodern samt en fin hinnsäck men inget foster. Kan således vara en ofostrig graviditet eller med väldigt mycket tur precis snäppet för tidigt för att se fostret. Blev hemskickad med bedömningen hotande missfall. Ingen uppföljning men rekommendation att på egen hand ordna ett Vul om 1-2 veckor. Vilken jävla ironi, jag ringde och meddelade plusset först idag och vågade då säga att jag hade en bra magkänsla.
  • Zwillinge86

Tack ni är fantastiska. Jag vet ju att 5+5 inte alls är en garanti för att se ett foster. Men det verkade som att läkaren menade att man främst säger att DDT är tidigt innan vecka 6-7 för att risken alltid finns att man inte är så långt gången som man tror. Hon lät inte hoppfull utifrån att vi faktiskt vet exakt befruktningsdatum. Sist jag hamnade i samma läge så var jag i v6+0 och då kunde de mäta fostret samt se flimmer som antogs vara hjärtaktivitet, så det känns tyvärr lite pessimistisk att hon nu inte såg nåt. Å andra sidan så var hon inte alls särskilt noggran, så visst finns det nån liten chans att det är tidigt och att hon missade nåt. Hinnsäcken hade ju inte börjat säcka ihop än iaf och det gjorde den ju snabbt förra gången trots att det tog två veckor innan fostret gav upp. Blödningen avtog också snabbare denna gång även om den initialt var lika kraftig. Men det kan kanske vara att jag nu direkt dundrade på med östrogen och cyklo-f. Usch jag blir tokigt på alla om och men. Vill på ett sätt bara ta cytotec omgående för att bli av med eländet som helt uppenbart inte kommer att bli något. Å andra sidan vill jag ju inget hellre än att vara en av dem jag löser om på nätet vars graviditeter blir utdömda på första Vul och sedan 2 veckor senare så finns ett foster med hjärrslag. Tyvärr verkar det främst röra naturliga graviditeter, med utrymme för oklart befruktningsdatum, samt vid spottings och inte så extrema blödningar som jag har :(

• Zwillinge86
    minaimaginärabarn skrev 2018-11-08 07:19:00 följande:

Lider med dig, den där ovissheten är grym! En blödning är alltid läskigt men som många tidigare skrivit, det är inte en garanti för missfall. Jag blödde ganska mycket med sonen tidigt i graviditeten och trodde flertalet gånger det var kört men nu är han här frisk och kry. Jag håller tummar och tår för dig!!! Har du mailat Dr D? Han kom med bra svar till mig när jag blödde.

Tack, men jag är inte patient hos D längre. Har dock kvar hans svar från när jag blödde under sonens graviditet. Nu kör jag efter S:t Peters blödningsplan och det stoppar blödningen men löser tyvärr inte orsaken till dem. Förr blödde jag nog mkt pga av för låga hormoner, men med högre doser östrogen och progesteron så har jag sluppit spottings inför och efter ET/FET. Nu är istället mitt problem att jag börjar störtblöda precis runt v6, det forsar verkligen ur mig, och då måste orsaken vara en annan. antagligen fel på fostren, eftersom jag nu vet att livmodern ser bra ut efter hyston, och immunmediciner tar jag och äggen är ju donerade så kvar blir väl sperman att skylla på. Om vi nu inte har oturen att det även skulle vara fel på donatorns ägg.
  • Zwillinge86
    BusigaSyrran skrev 2018-11-08 17:57:33 följande:

Vad är fördelen och nackdelen med att göra IVF hos Serum och Sverige?

Om vi gör IVF i Sverige är jag inne på Livio i Malmö.

Som sagt har vi gjort hysterskopi, mensprov, immunförsvar och testat spermierna i Aten.

Hittade stressade spermier på medel, inga problem ändå enligt serum, hittade hidden clamydia och mycket ärrvävnad i livmodern som de misstänker kom efter min graviditet med dottern. Annars såg allt bra ut och enligt serum som Peny skrev till oss nyligen efter att ha upprepat att de inte ska vara rädda att ta donerat embryo om de är de minsta lilla tveksamma.

"Please do not worry per the kind of your treatment as we will proceed with the most optimum way forward. It totally worth to proceed with an own egg-own sperm IVF cycle as you deserve a fair chance."

Behöver lite råd, hur hade ni gjort i vår sits, jag är 28 o min man 29. Försök i över 4 år för ett syskon. <3 tack för att ni alltid lyssnar tjejer.

Förstår dilemmat. Hur ser kostnaden ut på de olika klinikerna, och det i förhållande till er ekonomi i övrigt. Tänker om det kan ge nån ledtråd i vad som är nästa steg. Har du gjort ivf i Sverige tidigare och i sånna fall med vilka resultat? Är helt övertygad om att Serum är vassare än samtliga svenska kliniker på IVF, men med de åtgärder du redan gjort kanske det räcker med en svensk klinik. Dock har du ju ingen möjlighet att få behandlingsplan av Peny då. Däremot support av dr. D. Svårt val! Jag kan fortfarande tänka mig att ge mina egna ägg en chans, men då jag inte orkade vänta mer varken på första barnet (tog fem år) eller nu på syskon så hoppade jag på ÄD och immunsupport så fort chansen dök upp. Det kändes som ett säkrare kort för utdelning i längden.
  • Zwillinge86

Är det inte skrattretande att resultat från werlabs visar att hcg fram till igår morse ökat ännu bättre än tidigare. Från 1321 till 12593 på 6 dagar. Jävla hinnsäck!

• Zwillinge86
    BusigaSyrran skrev 2018-11-08 19:47:01 följande:

IVF hos Livio i Malmö kostar ett försök 30.000 och tre 60.000:- hos serum kostar ett försök 30.000 eller två inom ett år 40.000:- med egna ägg då Peny skrev de jag ledde in innan om goda chanser med egna ägg ändå.

Vi provade IVF hos Livio i Falun med immundropp ingen vi åkte till Grekland med deras garantipaket men då de inte lyckades fick vi pengarna tillbaka som vi tog för att kunna åka till Grekland och göra testerna.

Just nu har vi bara råd med ett försök men vi ska låna pengar från vårt huskonto hos svärmor för att ens kunna ha råd men då blir de bara Max två försök hos Serum det är inte direkt billigt att åka ner och jag måste ta ledigt från jobb det behöver jag inte i Sverige men jag vill ha bästa chanserna så innebär de att jag måste göra IVF hos serum får jag göra det där men då blir de bara paketet för två försök som max hos dom.

Annars blir de att ta lån för surrogat, för verkar inte som att man kan få hem ett barn vid adoption som är nästan nyfödd. (Iaf väldigt svårt) Men just nu vill jag inte direkt tänka på kostnaden utan vilka chanser som är bäst/högst att ta.

Då tror jag att du har högst chans hos Serum :)
  • Zwillinge86

Får i get nytt Vul genom landstinget, eftersom behandlingen är privat. Blev så chockad, jag är inte i behov av att följa upp min behandling utan ett ev missfall/ofostrig graviditet. Blir dessutom lite fånigt eftersom det är landstinget som nekat mig att göra behandlingen hos dem som provat patient, så det är ju dem som tvingat mig till andra sidan landet för att få hjälp till att börja med. Sköterskan hävdade också att ett nytt Vul inte skulle ge nåt eftersom missfall inte går att påverka. Är hon dum eller, att få veta att det inte finns nåt foster skulle göra all skillnad i världen. Då kan jag ju sluta med alla mediciner, och förbereda mig på missfallet. Kanske till och med få behandling för att sätta igång det. Med tanke på att hcg verkar fortsätta öka har jag ju ingen aning om hur länge jag kan behöva vänta innan missfallet sätter igång. Sist tog det ju flera veckor. Blir så förbannad!

• Zwillinge86

Hon menade på att hon inte kunde motivera ytterligare ett Vul (det första fick jag för att jag sökte akut) eftersom jag har en privat kontakt. Förklarade att den kontakten inte kan erbjuda mig Vul de närmsta veckorna och då svarade hon bara att de har sina regler, och jag är inte i akut behov av vård. Således väldigt tydligt att den psykiska påfrestningen av att inte veta om det är en ofostrig graviditet eller inte, inte räknas som behov av vård. Hade alltså varit bättre om jag inte sagt att det var ÄD, då hade de kunnat misstänka att jag var kortare gången och erbjudit mig ett nytt Vul en vecka senare. Så sjukt system! Finns en privat gynekolog kvar i min stad och jag försöker få en tid hos henne. Tycker dock att det är galet att de kan hänvisa mig till privat vård bara för att graviditeten är ÄD. Det är ju inte som att jag önska massa extra Vul på skattebetalarnas bekostnad bara för att jag är lite orolig, utan de har ju själva konstaterat att jag antagligen har en ofostrig graviditet. Borde det inte då vara deras ansvar att följa upp det och erbjuda ev behandling, eller ska jag vända mig till privat alternativ om jag tex behöver skrapas också!?

• Zwillinge86

I morse hade jag svårt att ens motivera mig att gå upp ur sängen, allt känns så meningslöst. Tur att man när man till slut fick sitt (första) efterlängtade barn tvingas fortsätta livet även när dagarna är tunga. Min 3-åring bestämde att idag var dagen då det skulle anordnas danstävling till frukost, och för en stund var livet så det fantastiskt som vi alla här inne förtjänar att ha det.

Ursäkta att jag kapar tråden, men det här är min enda ventil just nu.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!