• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

pipperoni skrev 2019-03-16 16:47:39 följande:

Just det - jag har lite för mycket av både Intralipider och Neupogen hemma, så är det någon som behöver kan ni PM:a. 

Kul att se dig igen, men tråkigt att det inte är under trevligare omständigheter. Beklagar verkligen att det inte gått vägen än. Håller tummarna för de försök ni har kvar. Vi la efter 3:e missfallet i rad för syskon-ÄD också ner barnverksamhet, så jag kan förstå (även om jag inser att det såklart är en skillnad att jag lyckades få ett barn). Ska bli spännande att läsa din bok! Har många gånger fått höra att jag borde berätta vår historia så det glädjer mig att någon annan ser till att det blir gjort <3

Jag är eventuellt intresserad av IL och Neupogen beroende på pris och utgångsdatum. Vi har som sagt lagt ner syskonförsök men det hindrar mig inte (sjukt nog efter alla dessa år) att hoppas på en spontan graviditet in i det sista. Kramar till dig!
  • Zwillinge86
    pipperoni skrev 2019-03-17 21:05:36 följande:

Tråkigt att ni fick lägga ner syskonförsöken. Det är väl så, att någonstans går gränsen och vi börjar också närma oss vår. Känner igen det där med att ändå hoppas på en spontan graviditet... jag gör det också, trots att jag hunnit fylla 47 och inser att sannolikheten är ungefär lika liten som att vinna på Lotto. 

Neupogenet går ut i augusti 2019. Det är köpt i Aten, så det är Zarzio (förfyllda sprutor). Inte fullt lika dyrt som att köpa i det i Sverige, men det är många tusenlappar som bara ligger där i kylen. Är det någon som behöver så ska jag ge ett bra pris med tanke på att det annars bara kommer att få lämnas tillbaka till Apoteket. Intralipiderna går ut juni 2020. 

Kram tillbaka!

Blir du inte av med dem kan jag ev vara intresserad som sagt. Jag återkommer :)
  • Zwillinge86
    blåvingen skrev 2019-04-02 17:14:41 följande:

Under lång tid har jag följt tråden, genom naturliga graviditeter, missfall osv

Nu har jag kommit över någonting som gör mig positivt nyfiken. Istället för att trycka ner immunförsvaret ex med prednisolon som kan ge kraftiga biverkningar i form av insomnia, viktuppgång osv

Jag har kommit över information om LDN( Low dose Naltrexone) Naltrexone används annars vid alkoholmissbruk men då i större doser om 50 mg. Här används doser om max 4,5mg. Man provar i ca 2 veckor under dessa veckor får man kanske biverkningar om man därefter mår bättre i sin Autoimminuna sjukdom så fortsätter man graviditeten igenom. Om man inte får någon positiv effekt kan man sluta med dem. De här sägs inte slå ner immunförsvaret ej heller stimulera det utan istället stabilisera det.

Jag tänker att man ganska tidigt under den här resans gång skulle ha fått prova det här och blir lätt förvånad att varken dr G eller Dr D har erbjudit det. Men det kanske dom nästan förutsätter att man har provat innan?

Läkemedlet går inte att köpa att i så låg dos i Sverige, men jag tänker skicka efter det själv för att prova med effekten.

Jag skickar med utdrag ur CNY IVF klinik

Low Dose Naltrexone (LDN):

LDN is a therapy that has shown promise in a variety of health issues including infertility and other symptoms associated with PCOS. LDN boosts the immune system, the mechanism for which we do not entirely understand. LDN makes the immune system begin working at optimum levels again which includes the correction of the many imbalances which plague our body. Studies have also helped to uncover some relationships between the immune system, the hormonal imbalance of the body and the problems experienced by women with PCOS and infertility in general.

LDN therapy requires taking 1.5mg-4.5mg by mouth at bedtime. The medication will cause a blockage of endorphin receptors throughout the body. The brief blockage every night appears to be enough to effect a prolonged change in many aspects of the immune system and increases the body?s ability to heal itself. Although LDN is noted for being side-effect free because it stimulates the body?s own mechanisms, there are clients for whom it is not well-suited especially those being treated for addictions. LDN should not be used if you are taking Methotrexate or any Narcotics. 

Skickar även med andra länkar

och så den här powerpointen:

Hej kära vän!

Long time no see. Spännande läsning, du får gärna utvärdera hur du reagerade på preparatet och om du upplever nån positiv effekt. Är det förresten dyrt och vet du om man kan köpa det i Grekland? Även om vi officiellt lagt syskonförsöken på hyllan så samlar jag på mig alla tips jag kan komma åt tills det eventuellt blir dax igen. Kram
  • Zwillinge86

Hej hej!

Ser att ni diskuterar syskonförsök med eller utan ny immunutredning.som Undrande skriver så lyckades ju jag på första ÄD-försöket (antagligen tack vare kombo av immunsupport och ÄD). Innan hade jag spontana graviditeter med missfall samt ivf:er med minus bakommig. Testade naturligt första halvåret med immunsupport utan plus, sen kom vi fram i ÄD kön och orkade inte vänta så kombinerade behandlingarna och fick en son. Tänkte att jag knäckt koden för mina fertilitetsproblem, så jag körde samma upplägg vid syskonförsök. Dock blev det minus på första insättningen och missfall på de tre efterföljande, detta trots att jag la till så väl mensblodstest med antibiotikabehandling som hysto på Serum. Står idag mer frågande kring mima missfall än jag gjorde tidigare. Vet inte om min lyckade graviditet var ren tur eller om det då räckte med ÄD och/eller immunsupport. Tydligt är iaf att det efter första graviditeten inte längre räcker med tidigare upplägg, sannolikt har mitt immunförsvar triggats ytterligare. Och med facit i hand borde jag antagligen ha investerat i en ny utredning men jag hade inte råd med både det och ÄD. Dessutom var jag inte intresserad av ännu en graviditet med FBC och dropp på beställning. Och jag känner också att jag är osäker på vad D hade kunnat erbjuda för nytt. Antagligen enbart Neupogen och det är för dyrt för mig. Så det jag försöker säga är att det är dumt att vara dumsnål som jag och hoppas på att det som funkade en gång ska finka igen. Med det sagt så förstår jag hur ni resonerar och det finns också de som får minskade immunologiska problem efter en lyckad graviditet. Och har man turen att vara en av dem så är det ju onödigt att slösa pengar på en ny utredning. Det jobbiga är ju att man inte vet innan :( Håller alla tummar för era syskonförsök. Själv har jag ev via reservlistan fått möjlighet till behandling med ny donator inom kort och tänker inte göra ny utredning nu heller, även om jag vet att det antagligen är att kasta pengarna i skön....

• Zwillinge86

Tänker nog (om vi kör en ny ÄD) preppa med antibiotika och Celebrex. Ni som tagit det ena eller det andra inför ÄD, hur har ordinationen sett ut? Har planquenil också, vilket jag vet att några av er har erfarenhet av...

• Zwillinge86

Ingen i tråden som har Celebrex som ni vill bli av med, eller som ska åka till Aten snart och kan tänka sig att köpa 2st boxar?

• Zwillinge86

[quote=79623298][quote-nick]MoM11 skrev 2019-05-13 15:57:46 följande:[/quote-nick]Jag tar Crinone morgon och kväll, men har tyvärr slut på det och problem med mitt recept. Jag har Lutinus och Utrogestan hemma. Någon som vet hur mycket av dessa jag kan ersätta Crinone med?[/Crinone tar som du säger bara två gånger om dagen medan Lutinus 3gr/dag. Har vid vanlig ivf blivit ordinerad Lutinus X3 vid ett tillfälle och Crinone x2 vid ett annat så du borde kunna byta på det sättet. Själv medicinerar jag med Lutinus 2x3 när jag haft återföring, alternativt utrogestan 200mg oralt X3.

• Zwillinge86
    Annanathalia skrev 2019-05-15 15:22:03 följande:

Är ni i v.10 (eller var) och gjorde precis en uppföljnings undersökning pga av blödning för två veckor sedan och läkaren hittar inget hjärtslag. Stl på fostret ser bra ut men som sagt inget hjärtslag, någon annan som varit med om detta? Så galet sorgligt, får helt enkelt vänta på blödning som sätter igång.Det är fullständigt orimligt allt man skall gå igenom, helt sanslöst!! Är mest arg just nu...

Vad hemskt, beklagar verkligen! Har haft många missfall som börjat med blödning/spottings och sedan konstaterats med Vul innan själva utstötningen satt igång. För mig brukar det dock synas på hinnsäcken innan hjärtslagen försvinner så jag brukar få gå hem och leva på hoppet att att hjärtat slår fastän jag vet att missfallet är ett faktum. Har du tidigare haft hjärtaktivitet i denna graviditet?
  • Zwillinge86

Gratulerar till alla som nått ännu en milstolpe i sin barn- och syskonlängtan <3

Jag undrar om någon råkar ha 20 tabletter Doxycycline liggandes hemma utan att behöva dem? Laddar för en antibiotikakur tillsammans med några månaders Celebrex och hoppas att de ska hjälpa våra naturliga försök på traven (även om det tåget nog mes största sannolikhet nog har gått).

• Zwillinge86
    rashford skrev 2019-06-22 11:16:00 följande:

Hej, dr D säger att han inte litar på gravtest som man kissar på utan bara blodprov - hur ser ni på detta? Jag har officiell testdag den 25 enl kliniken men hittills är allt bara negativt så jag är ganska uppgiven, även om allt såg så bra ut med fin blasto och en helt annan känsla än det har varit tidigare. Så tungt just nu. 

Jag undrar också om någon har koll på det här med neutrofila granulocyter - de ska väl vara låga? Jag hade typ 0 runt ETn och nu låg de på 36,3 i testet på dag 9 . Jag tar neupogen om det nu har någon betydelse. Vad brukar ni ha och kan det verkligen variera så mycket? 

Vid två tillfällen har jag trott att försöken misslyckats pga en hel bunt negativa gravtest. Men när jag tagit blodprov så har jag varit gravid (men senare missfall). Förmig är det viktig information då det ändå ger mig fakta om att äggen fäst, och att det är nåt annat som är tokigt.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!