LadyMaria skrev 2018-12-29 16:58:54 följande:
Får inga riktiga svar av dr.d, skickade mina blodprovssvar och han tyckte mitt BHCG hade utvecklats bra men att min kropp "is not very well settled". Någon som vet vad han menar? Hade inte immunologiska orsaker när jag gjorde utredning hos honom. Mina trombocyter är däremot höga och andra värden ligger också utanför referensvärdet nu när jag tagit Neupogen. Men han svarar inte på mina frågor varken hur länge jag ska ta mediciner eller följdfrågor. Ska iallafall ordna dropp igen, har tagit ett dropp i veckan ungefär. Mer än så kan man väl inte göra? Svårt att lita på någon helt när man inte får förklarat, vill inte förstöra något nu när vi kommit så här långt. En medicinplan framåt borde man väl få? Kan man äta prednisolon 35 mg/dag hela graviditeten utan att det är skadligt?
Har/ska ni gå enligt hans behandlingsplan under hela graviditeten? Eller till vecka 12?
Är så tacksam för hans hjälp men samtidigt orolig, vill gärna ha mer fakta och svar.
Tyvärr får du nog räkna med att kontakten ser ut så åtminstone när det gäller ?ifrågasättande? av behandlingen. Har du läst bakåt i tråden, finns otaliga exempel på samma bristande kommunikation.
Jag gjorde min utredning 2014 och förstod inte heller vad han menade med att min kropp inte var settled när jag mådde bra och upplevde mina FBC som oförändrade en bit in i graviditeten. Jag tyckte att jag var trevlig, frågade bara för att förstå vad som fick honom att tolka min kropp som han gjorde när jag själv inte så de kopplingarna i mina provsvar. Han vägrade svara, ignorerade systematiskt alla frågor där jag bad honom förklara djupare kring ordinationerna. Till sist tröttnade jag och valde att gå på min magkänsla och trappa ut medicinerna på egen hand, och för min del gick det bra. Men hade jag haft fler symtom eller oroat mig för missfall, vilket jag inte gjorde efter v23, så hade jag aldrig vågat chansa.