Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Någon här som ansökt och fått ersättning från FK för behandlingarna i Aten?
Någon här som ansökt och fått ersättning från FK för behandlingarna i Aten?
Hej gänget? Vi gör syskonförsök nu igen och nu börjar mitt förråd med uttrogestan att sina.
Jag får bäst effekt och minst biverkningar av dem så vill gärna slippa både litiums & crinone.
Är det någon som har något/några paket över som ni vill sälja? Eller nån som snart ska till Grekland som kan köpa med ett gäng åt mig?
Vore otroligt tacksam!
Hej!
Fick svar från Serum angående mitt mensblodtest för två veckor sedan, bara några timmar innan de gick på semester.
Skulle idag hämta ut receptet men upptäckte tillsammans med apotekspersonalen att det bara var utskrivet till mig och inte min partner. Det stod att vi båda skulle medicinera i 25 dagar.
Hur gjorde ni andra?
fick svar idag ... jösses ...
Men jag undrar ang E-recept på Intralipid. Han har bara skrivit under en blankett som han kallar prescription och mejlat den till mig. Han har INTE fyllt i en sån där pappersrecept. Går det att få ut Intralipiden ändå från ett svenskt apotek? Panik!
Hej alla!
Som jag förstår det är vi många som nu är ganska irriterade på Dr D. Min undran är om han har tagit på sig allt för många patienter. Det är svårt att få tag på honom (vet att han har semester nu men detta pågick även innan dess), han har inte varit tillräckligt tydlig i behandlingsplan, han har skickat fel behandlingsplan och han vill skjuta upp vår behandling VARJE månad. Tanken var att vi skulle påbörja behandlingen i maj, det är nu augusti och han vill åter igen skjuta upp för att jag inte ?känner någon skillnad?. Vad den där skillnaden ska vara har jag ingen jäkla aning om. Får den frågan varje gång han mailar mig. Är det någon här inne som får samma fråga? Eller fått samma fråga? Är det någon som vet vad det är för skillnad man ska känna?
Jag blir helt galen på det här. Han säger också till mig att inte stressa upp mig, men hur lätt är det med en läkare som aldrig kan bestämma sig eller vara tydlig nog?
Tacksam för svar innan jag blir totalt galen!
Hej tjejer förlåt, har behövt ta en paus och smälta in mig i graviditeten. Kan fortfarande inte förstå att det har gått vägen. Tusen tack till alla. Jag har gått in i vecka 9 och vi har fått höra hjärtslag på ul.
Det stämmer, det är via Dr. Dimitris vi har lyckats på naturlig väg efter 4 år med en utomkveds (en äggledare kvar) 6 misslyckade IVF försök och en tung autoimmun remautisk blodkärlssjukdom. Trodde aldrig på mirakel, med det sker!!! Ge inte upp!!
Intralipid tar jag hos Marie på fertilitetsplus samt skickar fbc till Dimitris ganska ofta för uppföljning. Sedan äter jag kortison, trombyl samt injekterar klexane.
Ni som har tagit klexane under graviditeten, har ni också fått massa blåmärken runt magen? Känns inte alls bra med massa blåmärken men vad gör man inte för sin kommande bebis... <3
Så underbart, stort grattis! Vill du delge vilka mediciner du fick av dr D? Jag är själv under behandling av honom för att ev lyckas naturligt nu, och tar Plaquenil, prednisolon, trombyl, fragmin samt IL-dropp vid ÄL.
Någon som har erfarenhet av Provera eller Primolut för att förhindra/skjuta på mensen? Jag har bokat hysto på Serum den 31/8 men efter missfallet i midsomras har jag nu blött i 3 veckor och har ingen aning om vart i cykeln jag är. Oroar mig för att jag ska hinna få nästa mens inför hyston....
Jag har använt primolut för att få igång mensen, funkar ju som så att man får mens efter avslutad kur liksom. Jag fick den efter typ 3 dagar efter sista tabletten. Så för mig fungerade det. Dock vet jag inte om man kan börja med det när man redan blöder. Kanske någon annan som vet..?
Jag har använt Primolut många gånger för att skjuta upp mensen i samband med semesterresor o dyl... Men det bygger ju lite på att man vet när mensen tänker dyka upp. Jag har alltid börjat 3 dagar innan beräknad mens, och det har funkat jättebra. Det är ju progesteron så jag gissar att man lurar kroppen att tro den är gravid? Hursomhelst, det går ju såklart att börja tidigare än 3 dagar innan beräknad mens om man är osäker (tror det står i bipacksedeln att man ska börja SENAST 3 dagar innan beräknad mens), men man ska väl inte äta det mer än 2 veckor i följd tror jag, så beror ju lite på hur mycket du vill skjuta upp den. Jag har alltid fått mensen 3 dagar efter sista tabletten. Hoppas det kommer funka för dig!