Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Beklagar verkligen, så himla orättvist att det ska bli så, när ni sett foster med hjärtslag.
Beklagar verkligen, så himla orättvist att det ska bli så, när ni sett foster med hjärtslag.
Har de sagt något om immunförsvaret på dig ang dina missfall?
Busigasyrran: tråkigt att det strular för dig med recepten. Jag har främst använt mig av apoteket hjärtat på Ica maxi och de har aldrig ifrågasatt något. Men apoteksgruppen nekade mig det mailade receptet jag fick från Serum för antibiotika för några månader sedan, just för att det var så tydligt att det var mailat och därmed signaturen inte original. Mailade Serum detta som då skickade originalrecept på posten uran extra kostnad. Då var det inga problem att få ut receptet. Vilken stad bor du? Kanske någon här i tråden kan tipsa dig om ett apotek som hjälper utan krångel just i din stad.
Vad gäller fragminsprutorna kan du alltid be D att skriva en ordination, men jag tror att du ändå tyvärr att du komner att ha svårt att få någon vårdinstans att sätta dem på dig då de inte brukar vara så samarbetsvilliga utan en svensk läkarordination. Några få har lyckats få droppen satta på VC på detta sätt, men det är nog högst ovanligt. Dessutom ska ju dessa sprutor tas dagligen och det tycker nog de flesta kliniker verkar jobbigt att ställa upp med. Så om du inte vill ta dem själv, kan din partner sätta dem på dig, eller nån sjukvårdskunniga vän?
Annars håller jag med dig om att behandlingen med alla dess inslag är riktigt jobbig och tidskrävande att följa. Hade jag inte vetat att jag skulle lösa det med blodprover och droppsättning innan hade jag nog aldrig vågat göra utredningen. Hoppas att du får till det praktiska och att du snart hittat lösningen på dina problem.
Sitter just nu i tankarna runt det här ni skriver om BusigaSyrran och UndrandeSökare om huruvida man ska informera Dr.D om provsvar från serum eller inte (?).
Har nu träffat Dr.D och fått mitt första IL-dropp och okej till att börja försöka. Sen idag får jag besked från Serum om att proverna visar positivt och att jag borde påbörja antibiotikakur... Till skillnad från dig BusigaSyrran så har Dr.D och jag inte alls pratat om det här utan han skulle säkert anse att onödigt.
Men du har fått klart besked om att inte kombinera antibiotikabehandling med dropp, fragmin osv?
Har haft ägglossning så vi har redan börjat försöka igen så vill inte förstöra nåt nu med antibiotika så får väl ändå antingen lyfta det med Dr.D eller ta en paus 2 mån i försökandet om det skulle visa sig att det inte går vägen. Men det känns ju måttligt lockande såklart... Nån som har några tankar om hur ni hade gjort?
Hur långt gången är du?
Jag undrar också samma sak som dig...
Hur långt gången är du?
Jag undrar också samma sak som dig...
När du menar att ditt immunförsvar är aktivt är det hela tiden högt då?
Mitt går nämligen upp och ner enligt Dr D när vi var nere i Aten. Men har bara testat mig en gång.
Ja, jag har ju också trappat ut och slutat uppdatera honom (har bara betalat till plus och pengarna är slut).
Jag tog dropp i fredags på eget bevåg då jag kände igen immunattacksymtomen jag hade i början (v 18 nu). Jag tror att jag behövde som mest immunbehandling i början. Men vågar såklart inte ropa hej än, är också evigt tacksam att jag kontaktade Dr D. Är övertygad om att mitt immunförsvar ställde till det.
När slutade du med Fragmin?
Oj vad intressant! Jag var också svullen - i ansiktet och ögonen - under mitten av graviditeten! Detta lyfte jag otaliga gånger med dimitri men han sa aldrig något sådant till mig. Jag tänkte nog mer att det var en random bieffekt av kortisonet som man kan få, inte att det fanns någon djupare betydelse av det. Men du trappade ner ändå alltså och allt gick bra? Jag har inte vågat trappa ner. Egentligen skulle jag gå ner på 10 mg kortison den här veckan men D rådde mig att stanna kvar på 15 eftersom mina värden varit svajiga igen de senaste veckorna (i stort sett hela graviditeten).
Hm - det där månasiktet alltså! Hemskt :D lyckligtvis är det inte lika illa nu.. minns du vad dina värden låg på?