• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2018-07-23 08:07:50 följande:

När man ska skicka Dr Ds prover till USA så är det endast måndagmorgon och tisdagmorgon som gäller, det är troligtvis samma sak när det gäller Dr Gorgys prover.

Det bästa är om man skickar Dr Gorgys prover direkt till USA. Risken om man först skickar dem till London och att de därifrån ska skickas till USA, är att blodet kan hinna bli för gammalt och då analyserar inte labbet i USA det. Kontakta Lorraine på RFU, hon kan berätta mer.

Har du kollat på Fedex hemsida? Där borde det stå var på Arlanda de ligger. Du behöver själv köpa en papplåda, bubbelplast, packtejp och packetera rören.

Prata annars med MIssne, hon ordnade hämtning av Fedex av det färdigförpackade paketet i stan där hon bor, när hon tog om Dr Ds prover inför syskonförsök. Hon åkte alltså inte upp till Arlanda med paketet.

Men du måste i vilket fall som helst börja med att ringa och prata med Dr Gorgys klinik (på telnr jag la ut tidigare, de svarar inte på mail) och säga att du vill bli deras patient och att du vill skicka prover.

Dr Gorgys prislista la jag in en länk till i förra meddelandet. Du hittar den också på klinikens hemsida under rubriken Fees.

Har redan fått allt material jag behöver från Gorgys klinik och lådan är adresserad dit och inte till USA. Det är TNF-alpha jag ska testa, vet inte om det kan analyseras i England eller om det måste vidare till USA. Har kollat FedEx hemsida, men blev alldeles matt. Orkade inte klicka mig runt då det inte framgick tydligt den informationen jag vill.
  • Zwillinge86
    Ariellan skrev 2018-07-23 16:25:46 följande:

Jag googlade bara på FedEx Arlanda och skrev in adressen på GPS:en. Se till att ha allt färdigpackat och klart när du kommer till FedEx. Personalen var väldigt tveksamma om det ens gick att skicka blodprover när jag kom med rören i handen. Åkte sedan runt i halva Sthlm och letade efter en kartong. La rören i en plastpåse, lindande in hela påsen i mycket bubbelplast och tejpade med silvertejp. Sedan la jag ner de i en kartong.

Minns du vad du fick betala?
  • Zwillinge86
    BusigaSyrran skrev 2018-07-23 23:41:34 följande:

Tack så mycket, jag funderade faktiskt på probiotika då det samt fiskolja, vitamin C och D är bra för att försöka stabilisera ett immunförsvars. Jag ska omgående kolla upp det, bodystore har en hel del probiotika och märker Thorne då jag inte tror att min kropp klarar av de kemiska folsyra så tar jag folat istället och vitaminer för gravida sedan en bra tid tillbaka. :)

Vi har betalat men inte fått medicinen ännu, har varit tvungen att vänta någon vecka på att vår bank skulle fixa iban betalningen mm. Hoppas på de går ganska snabbt att få de.

Bra att du tänker ta probiotika, och var beredd på att du kan få hemska magkramper. För sambon och mig tog det 20min efter första tabletten sen vred vi oss båda av smärta. Men det blev bättre efter ett par dagar.
  • Zwillinge86
    blomman18 skrev 2018-07-24 17:22:27 följande:

Hej!

Det vat ett tag sedan jag skrev i tråden. Jag är I starten att kontakta Dr D för utredning och behandling. Jag gjorde ett prolaktinprov idag (CD21) genom Blodkollen och fick 944. På Karolinska läser jag att ref- värdet är 102-496 för en icke gravid kvinna. Jag blev lite chockad över resultatet eftersom att jag har ägglossning och regelbunden cykel. Men hade ju också ett TSH på 3,8 innan min levaxinbehandling, så det är väl nåt galet med min kropp. Är det någon som har erfarenhet av högt prolaktin? Bör jag kontakta gyn eller VC för behandling? 

Jag har till och från medicinerat mot högt prolaktin i flera år, trots regelbunden cykel och ägglossning. Vid ivf/ÄD bör ditt prolaktin inte ligga över 300 sa en endokrinolog till mig efter många turer hit och dit inom vården. Jag har tagit det som riktmärke och krävt att få medicinera med Pravidel när det legat över. Ofta försöker jag pressa ned det till under 100 innan insättning. Men var beredd på att de flesta läkare (även de insatta) inte bryr sig om högt prolaktin alternativt inte tycker att nivåer runt 1000 är för högt.
  • Zwillinge86
    blomman18 skrev 2018-07-24 17:44:12 följande:

Okej, då ska jag försöka få Pravidel från vården.. Hur snabbt gick ditt värde ner? Tror du jag kan få ner mitt på en månad ca, eller tar det lång tid? Vet du om Dr D tycker det är viktigt med lågt prolaktin? 

För mig går det fort att få ned värdet, även riktigt höga värden får jag ner på ca 1mån. Men det är olika hur man svarar på medicinen. Biverkningarna kan vid högre doser vara ganska jobbiga. Men jag har klarat mig på standarddialekt 2.5mg/dag, och tar man medicinen med mat brukar det gå bra. Jag hade upptäckt och peridvis behandlat mitt höga prolaktin innan jag var hos dr.D så han gjorde inget särskilt mer än att jag fick ta prolaktin samtidigt som han ordinerade andra hormonprover. Men hade jag inte redan medicinerat så kanske han hade ordinerat det, vem vet.
  • Zwillinge86
    blomman18 skrev 2018-07-24 18:13:47 följande:

Okej vad bra att det gick snabbt att behandla för dig. Tack för ditt svar, hoppas nu att jag inte behöver tjata för mycket för att få medicin utskrivet :) 

Håller tummarna! Be i värsta fall att D skriver med det i E-receptet :)
  • Zwillinge86
    PeeWee44 skrev 2018-07-25 21:33:21 följande:

Hej alla i tråden!

Jag har gjort hysto hos Serum där dom sa att jag har hjärtformad livmoder, Nu när jag gjort hysto hos Ava Scanfert i St Petersburg så säger dom att min livmoder är T-formad. Det går knappt att få ett embryo att fästa, läkaren har försökt göra min livmoder "större" karvat i kanterna för att få den mer som en triangel. Dr d har aldrig nämt det... serum sa inget... ivf Riga sa inget... fem hysto, två i Sverige, en i Riga och en på serum och nu en i St Petersburg och dom är dom ända som pratar om det. Enligt läkaren är det väldigt svårt att få ett embryo att fästa, man måste lirka in på rätt ställe.

Jag har inte något jätte aggressivt immunförsvar, har trott att det delvis beror på hormoner.

Ska ni överväga att göra hysto hör med Ava Scanfert, vi fick betala 850? för hysto, dock behöver man ha visum.

Värt att tänka på.

Mycket intressant. Hur påverkar det här era möjligheter till behandling med garanti?
  • Zwillinge86
    PeeWee44 skrev 2018-07-26 06:49:54 följande:

Vi fick inte garantin. Så nu måste vi fundera och skicka frågor till dom innan vi bestämmer oss. :(

Jag ber om ursäkt för att jag är synisk nu, men kan det vara så att de plötsligt hittar nåt helt annat problem som är så allvarligt (?nästan omöjligt att bli gravid?) just för att slippa erbjuda garantin? Nu vill jag verkligen inte tro det om en professionell klinik som många är nöjda med och har lyckats på, men jag tänker ändå att risken finns eftersom det trots allt är en bransch där det finns stora pengar att tjäna. Men annars är det såklart jättebra att ni äntligen fått information om hur små era möjligheter att lyckas är samt orsaken till det. Nu återstår ju bara den stora frågan, vad krävs för att du ska kunna lyckas med de förutsättningar de nu konstaterat att ni har? Har de sagt nåt om det?
  • Zwillinge86
    Skogskantarellen skrev 2018-07-26 10:20:12 följande:

Ni som tagit Intralipid på distans - hur ser schemat ut för när i cykeln man tar Intralipid?

Min mens i aug startar preliminärt den 15 aug och då planerar jag att börja med min hormonstimulering (inför IVF-behandlingen). När/hur många gånger ska man ta Intralipid?

Frågat ovan Aten och väntar svar ... Men hur har ni andra gjort? 

Mvh 

S

Enligt min behandlingsplan (ÄD) skulle ja ta dropp vid mensstart, när jag började med progesteron, vid ET samt vid symtom på immunattack eller vid plus. Sedan itifrån vad FBC visade.
  • Zwillinge86
    Skogskantarellen skrev 2018-07-26 14:18:32 följande:

Hej och tack för ditt svar. Var i Linköping?

Mvh

S

Samma ställe som erbjuder provtagning via werlabs
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!