• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Maxad; neutrofila äter bakterier och eftersom de stigit hos dig så kan du kanske fått nån bakterie av nåt slag. De med bra immunförsvar behöver ju inte bli direkt sjuka utan må bra även om det finns en bakterie i kroppen.

• Cathy

Ninacamilla; jag tog IL i början av cykeln och när jag plussade, därefter några IL med ca 10 dagars mellanrum och efter det med 2-3 veckors mellan. Men som Che skrev, det beror helt på vad FBC visar. Utomlands tar tjejerna en i början av cykeln (eller vid ivf 7-10 dagar innan ET), möjligen ett vid plus och ett vid första VUL (ca 7 veckor). Och därefter med ca 4veckors mellanrum. Men de kör inte med FBC som Dr D.

• Cathy

Angla; å tråkigt att höra att du mår så där. Ditt progesteron måste också gå ner innan du kan få en blödning. Jag fick cytotec vid mitt mf, det värsta jag varit med om (blödde i flera veckor) men å andra behövde jag inte skrapas och det föredrog jag eftersom en skrapning alltid kan minska fert chanserna. stor styrkekram till dig

• Cathy

Angla; tyvärr kan det ju ta veckor innan du får en blödning, svårt att säga. Om du tagit cytotec förr och vet hur de fungerar så skulle jag be om dem...onödigt att sitta och vänta på en blödning. Ta hand om dig, stor kram

• Cathy

Zwillinge; vad jag förstått är att Dr G tar betalt för varje kontakt under behandlingen, vilket Dr D inte gör. Men det kan säkert någon här bekräfta (cff t ex?). Annars är det väl bara att ta tillfället i akt och ta proven hos Dr G.

• Cathy

Strumpan; jag har varit på två TUL hittills och fått dem utan att be om dem...Det är nog bara att be om dem ( en liten gråtattack hjälper säkert om inte förståelse finns) med anledning av kortison (säg att du hört att kortison kan ge foster med mindre födelsevikt), ålder (sorry minns inte hur gammal du är...) och att eftersom du blivit ordinerad fragmin pga proppbenägenhet så vill du kolla flödet. Jag har fått 'bara' TUL (dvs de tar vissa mått för att räkna ut storleken på fostret) och fått be dem att kolla flödet båda gångerna...du kan också be dem kolla att det finns nog med fostervatten, det mäts på fyra olika punkter på magen.

• Cathy

Fenan; flödesul betyder att de kollar att flödet från moderkakan är ok (särskilt viktigt om man väntar tvillingar, är lite äldre, har proppbenägenhet, sent tidigare missfall osv. Tråkigt att du träffat en okunnig läkare, en dag ska han få se hur fel han hade.

• Cathy

Snart lycklig: mycket intressnt att höra om ditt besök hos Sverker. Och hans ordinationer.

Jag tror att många av oss som har svårt att bli gravida har en stressproblematik i grunden (som ett problem) dvs stressade binjurar (lågt kortisol!!) och därmed möjligen även problem med sköldkörteön (högt tsh, även om det vore inom ref värden). Då påverkas även alla de viktiga hormonerna för att få till äl, fint ägg och tillräckligt lång lutealfas. Och av Sverkes ordination till dig Snart lycklig ser man ju att han vill boosta din kropp med bl a B vitamin, magnesium och 5-HTP alltså minska stressen! Har själv haft samma problematik och för mig har kortison hjälpt mest. Har man varit stressad en kortare tid (månader istället för år) så kan man säkert komma långt med bara magnesium, B vitaminer och 5-HTP.

Bara lite funderingar

• Cathy

Ni som vill gå till andra droppstället i Sthlm - inboxa mig eller ngn av de andra som varit där för info. Jag tror inte hon vill ha uppgifterna här i tråden!! Tänk på alla som läser här som vi inte 'ser'.

• Cathy

Fenan; förstår dina funderingar efter KUB...om ni vill undersöka vidare skulle jag absolut rekommendera er att besöka Selbing i Linköping, han är superbra! http://www.crocus.nu/Valkommen.html 
    Jag tror att de BM som idag gör endast ultraljud kan vara rätt bra det de också men vill man verkligen försäkra sig så ska man nog kontakta Selbing. Vi skulle ha åkt till honom om inte vi fått ett RUL gjort av läkare här i Sthlm..

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!