• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

cff, helt rätt, man får använda de kontakter man har

• Cathy

Blingbling, eftersom du får starka symptom (och de håller i sig länge) så låter det som att du kanske skulle behöva IL men säkert kan man inte veta utan en immunpanel. Försök med högre dos pred och se vad som händer. Du kan ju skicka blod till labbet i USA utan att åka ner till Aten så sparar du resekostnaderna. Tråkigt det där med FK, du har inte hunnit samla ihop underlagen en gång till....?

• Cathy

Välkommen hit mammasusan! Oj oj oj så många missfall du varit med om! Ledsen att höra :( De flesta av oss som skriver här har varit/är på väg till Aten men några går hos Dr Gorgy i London. Man kan också åka till Dr Shehata i London men tror inte nån härifrån varit hos honom (tjejer från FertilityFriends sajten åker till honom). www.miscarriageclinic.co.uk/profile/dr-hasan-shehata . Eller så kan man besöka Peny på Serum i Aten. Eller välja distansbehandling hos Dr Braverman i USA. så alternativ finns Reumatologiska åkommor pekar starkt mot immunproblematiken. Om du tar immunproven hos Dr D får du en faktura på mail som du betalar sen. Ditt senaste tsh är för högt, de tidigare värden helt perfekta för graviditet. Du har inte tagit tpoak testet som mäter sköldkörtelantikroppar? Bara det kan orsaka återkommande missfall. Kram

• Cathy

Ånej Angla, fasiken att det skulle gå så här, blir jätteledsen för din skull....min varmaste styrkekram till dig!

• Cathy

Zinfandel; vet du vad exakt de kommer att testa? Och de kommer inte att behandla med IL?

• Cathy

mammasusan; tpoak kan tas i sverige, inga problem (möjligen behöver du övertala din läkare). Hört att vissa kunnat sänka sitt värde med enbart levaxin medans andra behöver även prednisolon. Enbart immuntesterna till USA ligger på ca 800-850?, så tar han betalt för konsultation. Minns inte vad min 'nota' hamnade på 1400-1600? (inkl en påse IL)?? Kan nån som nyss varit där bekräfta priser?

• Cathy

Jättesvår fråga vad gäller influensavaccin. Jag kan säga att jag fick rekommendationen att inte ta vaccinet när jag berättade att vi försöker få barn. Mina kollegor som är kemister (och förstår sig på dessa processer) skulle stå över influensa (eller svininfluensa) vaccinet om de vore gravida...i första trimetern skulle jag inte själv ta vaccinet. Jag har dock haft tur hittills att inte få influensa.. Å andra sidan kan influensa vara farligt för fostret så det är nästan som att välja pest eller kolera..

• Cathy

Katt; Dr D ordinerade mig också några gånger att ta IL med koksalt men det skippade jag och det hade nog ingen större betydelse. Utomlands får tjejerna alltid IL med koksalt, enligt min uppfattning för att man anser att kroppen tillgodogör sig IL bättre och snabbare men efter att ha tagit massor av IL utan koksalt kan jag inte säga att det skulle gjort nån skillnad för mig att ta det med istället. Så ta du bara IL utan koksalt det kommer nog att funka bra det också

• Cathy

cff; tack för länken till den tyska sajten! Har fått en annan gång men det här har bättre utbud! Kram

• Cathy

Maxad; dina vita blodkroppar blir förstås fler när dina neutrofila stiger men det gör inget så länge dina lymfocyter ligger bra till och det gör dom, 1.2 är bra värde särskilt när dina leukocyter ligger över gränsen (andelen lymfocyter är alltså liten=bra). Mina lymfocyter har aldrig legat så där lågt inte ens innan graviditet. Nk cellerna är just lymfocyter och därför ska de gärna ligga lågt och/eller inte stiga plötsligt. Och dina trombocyter ligger också bra.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!