• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

april; jag håller tummarna hårt för dig nu!! Med tanke på dina missfall skulle jag följa Dr D ordination...gå till det andra IL stället? Kram

• Cathy

Snart lycklig; vill bara säga att jag förundras gång på gång av din kämparanda! Hur du orkar ta dig till Aten! Jag hoppas innerligt att du snart ska få ett plus för du är verkligen verkligen värd det efter allt!! Håller tummarna för dina senaste två ägg! Stor kram Kram på er andra också och God Jul!

• Cathy

Snart lycklig; och vilken härlig sambo du har som stöttar dig på det där viset! Och Dr D med! snartgravid; jag förstår mycket väl att du känner dig sviken. Du har inte funderat mer på att gå till Peny? Och du har också en fantastisk kämparglöd - det är inte många som förstår (som inte är med om våra resor) vad det krävs att orka kämpa vidare. Stor kram på dig och hoppas du snart har nog på fötterna för att kunna fatta beslutet var du vill fortsätta. Hoppas på att 2014 blir ert år! Styrkekramar till er båda

• Cathy

Tack Katt. Jag påminns varje dag av hur lång vår väg var till plus och till denna lilla skatt, inget var självklart inte ens under graviditet. Jag önskar att alla här ska nå sina drömmar en vacker dag. Om jag bara kan hjälpa nån med info eller stöttning så blir jag glad. God Jul på dig också!

• Cathy

Jag har läst studier om hur viktigt det är att placera embryon på 'rätt ställe' i livmodern för att de ska få maximal chans att fästa och för att göra det så måste man använda ultraljud (som du lelle skriver) men otroligt nog så har vi bl a St Göran där man inte använder ultraljud medans man gör återföringen utan först efteråt bara för att kolla att embryot åkte in. Men i Linköping ser man vikten av ul under återförande! Plus i boken! snartgravid; kram tillbaka

• Cathy

Ja, utsatt är man verkligen. Det jag gillade i Linköping var att man fick prata med läkaren innan återförande, så att man inte kommer in i 'op salen' och ska där (med benen i vädret) få höra om embryon etc. (Som man fick på tidigare nämnd privat klinik i Sthlm). Jag tror ganska enkel ultraljudsmaskin kan hjälpa läkaren att placera embryot rätt, eller?

• Cathy

Snart lycklig; å det var verkligen ledsamt att höra. Skulle ha önskat dig medvind nu för det är du allt värd! Min senaste jul var riktigt tung och jag bad att det skulle bli den sista utan barn. Tänk att några månader senare var jag gravid - så hoppas jag att det blir även för dig! Stor kram - en dag kommer det att gå!

• Cathy

Snart lycklig; å du är så rar! En riktigt stor bamsekram till dig! Och tur för nästa år skickar jag här genom cyberspacen!

• Cathy

leah; precis så menade jag! Men alla kliniker använder inte ultraljud när de gör återföring och påstår att det inte spelar roll men jag tror inte riktigt på det.

Riktigt God Jul alla härliga tjejer, må 2014 bli ett lyckans år för alla!!

• Cathy

april; tråkigt att höra om värken i armen efter IL, jag tror dock inte det är nån fara. Jag har haft samma sak några gånger och tror det beror på att det droppar för fort. Ta det långsammare nästa gång med lite koksalt emellanåt. Hoppas det blir bättre snart.

Solkattan; superintressant att de noterat på vilket djup de lagt in embryot. Det bekräftar att det visst spelar roll var i livmodern embryot hamnar?

Riktigt God Jul till alla!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!