• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Å tack för alla gratulationer! Denna lycka är speciell, går inte att beskriva...

Hoppas av hela mitt hjärta att alla ni som inte lyckats än, ska få barn på ett eller annat sätt!

Che; grattis!

Snartgravid & södertjej; jättetråkigt att höra att allt inte gått som planerat. Beklagar verkligen.

Jag har en IL påse kvar som går ut 2/2014. Om någon behöver den, inboxa mig!

Stor kram

• Cathy

Tack igen för grattis!

snartgravid; otroligt tråkigt det du råkat ut för och jag är glad att du delar med dig så andra slipper göra samma misstag dvs välja EGV i Riga. Vad jag läst om ÄD i Riga här på FL har jag förstått att de flesta valt AVA, nya eller gamla. Och nya är möjligen ett snäpp bättre än gamla?

obs! Nu har min IL påse fått en ny användare

• Cathy

Tack igen för alla grattis! Vi mår bra men är väldigt trötta, särskilt när hon bestämt sig för att vara kvälls/nattmänska

snartgravid; jag är verkligen ledsen för det du råkat ut för och kan bara hoppas att nästa klinik är mer seriös och kan ge dig det plus som du så är värd efter allt kämpande. Efter alla mina ivfer vet jag precis vilken affärsverksamhet detta är, så oförskämt ibland att man mår illa..stor kram

• Cathy

Tack Hjärtefröjd! Javisst är det nåt särskilt med Aten bebisar Har i lyckoruset under dessa sömnlösa nätter funderat på om det skulle kännas så här om jag inte varit med om denna långa resa? Hur har du det?

Snartgravid; trots minimal sömn känns det härligt! Tänker på dig, stor kram

• Cathy

Tack Holly, TWH och Poussin för grattis!

TWH; ja haha, en tjej bland alla killar Allt gick fint och jag mår bra.

• Cathy

Snart lycklig; tack! Jättetråkigt med alla minus, har inte glömt hur det var och kan bara önska att alla lyckas en vacker dag!

Trex; tack!

Che; jag förstår dig precis! Var orolig att när jag äntligen lyckats att det skulle hända nåt på sluttampen och ville ha ks (nu blev det ks även av andra skäl). Du får stå på dig och be att få prata med läkare där du valt att föda. Skit i din bm, de vill alltid tycka så mycket Det ska nog gå att få ks!!

Hjärtefröjd; tänk vad tiden går fort

• Cathy

Zwillinge; det finns labb i UK (London området) som analyserar resultaten. Man kan åka dit som privatperson men jag tror att de kräver att man har en läkare som kan analysera resultaten. Så förmodligen skickar Dr S blodet dit.

snartgravid; 1:a ivf missfall, de andra massor av ägg men dålig befruktning dels pga omogna ägg (läs:kliniken tog ut äggen för tidigt). Ett försök fick vi i frysen men inget av de blastisarna tog sig. Så efter sänkning av prolaktin och hästdos Q10 lyckades vi utan ivf.

• Cathy

che; förstår dig, inget roligt att vara krävande men tyvärr behöver du stå på dig i denna fråga för även om de inte kan neka dig snitt som TWH säger så kommer de inte att 'erbjuda' dig det om du inte bestämt säger att det är det du vill ha. Ta med din man som kan tala för dig! Kram

• Cathy

mammasusan; prolaktin sänker man med medicin, bromokriptin (pravidel). Nej, bara jag tog q10, 600-800mg/dag i ca 2 mån innan. Hade provat allt mot mina 'dåliga' ägg och ville ge q10 en sista chans. (köp ubiquinol, inte ubiquinon, den sistnämda sugs inte upp på samma sätt, PharmaNords Q10 är bra).

• Cathy

Stjärnan; stort grattis! Ja, som Lavinen skrev, om du anar immunproblem så vore det säkrare att fortsätta med pred åtminstone till v.12 ( det är väl 10mg du tar när du går i Falun) särskilt med tanke på hur länge du försökt. Inte värt att riskera nåt nu Kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!