• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angla skrev 2013-11-07 10:15:10 följande:
    Jo, jag märker på barnen att de tar vid av alla motgångar. De ser mig och blir ledsna.
    Jag kan bara bekräfta dina känslor - precis mina tankar emellanåt med - sak vi bara nöja oss - vår underbara son behöver mig här och nu - han lider jättemkt märker jag när jag går ner mig i sorg efer alla misslyckanden....stor kram till dig!!
  • lill111

Är sååå glad och nöjd idag!! Varit hos vår privata gyn här i stan och berättade om att nu har vi funnit en pusselbit som tros vara boven i vårt drama.

Han lyssnade intresserat tog emot mina provsvar från Greklan och vi sade att nu behöver vi din hjälp med den behandlingsplan som dr d kommer att skicka oss och den kommer innebära att vi ska ta FBC samt att jag behöver hjälp med att sätta IL-dropp och efter ett tags resonerande fram och tillbaka så sade han att: Vi löser det!!! Han ville även låna Dr Allan Beers bok tills vi ses nästa gång!!!! Helt underbart.

Jag får hjälp med prover och IL, utan att bråka - bara resonerade sunt och förnuftigt - jag forskar ju själv vilket han är väl medveten om så jag vet ju vad jag pratar om...så lättad idag.

Just det, han skickar även remiss på Hysto till Calanderska Jihoopoo!! Så glad jag blev, äntligen - kommer få tid förmodligen inom 2 veckor....

Så lättad och glad...

Precis som Zin säger gäller det att inte ge upp, nu har jag ju gått hos min gyn i över ett år så han känner mig väl....

Som sagt ju fler läkare som öppnar upp för detta så krattar vi ju manechen för andra och för oss med för den delen...

• lill111
    Angla skrev 2013-11-07 10:48:43 följande:

Ja, mitt barn var så nervöst när jag kom hem ifrån gyn akuten igår. Efter flera timmar så kröp det fram - Jag var så orolig att du skulle vara ledsen mamma. Inga barn ska behöva bära eller ta det ansvaret! Men samtidigt så måste det vägas mot risken att aldrig bli riktigt hel. Jag är rädd att tomrummet skall göra mig bitter längre fram, sen när det är försent ... Svårt!

Åhh, precis så jag med resonerar, vi är verkligen i samma jäkla dilemma där usch..............
  • lill111
    stumpan81 skrev 2013-11-07 12:42:04 följande:
    Nu tänker jag snart lämna tråden för ett tag. Tyvärr kommer jag och min man separera nu, på hans initiativ. Allt detta med barnskaffande har blivit för mycket för honom, känslorna för mig finns inte kvar. Jätteledsen, men jag har bara en sista fråga till er kloka tjejer; Är det möjligt att min kropp är "allergisk" mot hans? Är det därför vi fått alla MF? Kan det funka med någon annan kille? Jag vill inte ens tänka på någon annan nu, men frågan om det bara var kombinationen jag-han som inte stämde maler i mitt huvud.

Jag förstår precis hur du känner!! Vi har varit på g många gånger - men hittar tack och lov tillbaka till varandra, även om det blir tuffare för var gång - får jobba stenhårt!
    Blir så ledsen över att relationer ska ta slut pga av barnaalstrande och att man inte kan få den rätta hjälpen här hemma i Sverige! Jag hoppas innerligt att du/ni finner lycka och välgång vilken väg än livet tar - för detta tär ngt fruktansvärt på livet!! Största varma kramen till dig!!
  • lill111

[quote=71634091][quote-nick]Sofia M skrev 2013-11-10 07:42:14 följande:[/quote-nick]Tack för alla grattis! Snart lycklig; Jag är 39 år, så har varit lite stressad då tiden rinner iväg. Har lågt amh för min ålder, 0,5. Hyston gjorde jag precis efter mensen upphört, innan ägglossning. Nu blev min cykel konstig den månaden... Tror inte jag fick ngn ägglossning och mensen kom dag 21. Vi startade med sprutor på den mensen. Snitten gjorde läkaren när hon gjorde hyston. Hoppas det kan vara till ngn hjälp eller ge hopp och att det går bra när du ska sätta in dina guldklimpar Virvla; ja, plötsligt händer det . Konstigt.[/ Så roligt verkligen Grattis!! Visst gjorde du din Hysto på Carlanderska i Gbg? Jag har fått en remiss av min privata gyn dit....ska bli spännande....tror det kan göra bra på många sätt!! Hittade de ngt speciellt.....kan man be dem göra snitt?? Tacksam för svar!!

• lill111

Så här beskriver Socialstyrelsen märkligt, ngn som förstår??? Den situation du beskriver är komplicerad utan ett entydigt svar. Landstingets ansvar enligt 3 § hälso- och sjukvårdslagen (1982:763) är att de ska erbjuda en god vård åt dem som är bosatta inom landstinget. Landstinget gör sin bedömning och prioritering av vården inom landstinget. Direktivet gör inte landstingen skyldiga att erbjuda mer vård än tidigare, utan den möjliggör i större utsträckning att få ersättning för vård utomlands. Vad gäller din fråga om recept som skrivits ut i ett annat land föreslår jag att du kontaktar Läkemedelsverket. Kontaktuppgifter till dem finner du här: www.lakemedelsverket.se/topp/Kontakta-oss/ Vänliga hälsningar Louise Follin Johannesson Jurist 075-247 33 01 SOCIALSTYRELSEN Avdelningen för regler och behörighet Hälso- och sjukvårdsjuridik 106 30 Stockholm Växel 075-247 30 00 www.socialstyrelsen.se Socialstyrelsen värnar hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård

• lill111

Det jag inte förstår, med eu- recept ska man väl Kunna hämta på Vilket apotek som helst??? Ska väl inte behöva bo i Sthlm Eller???

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!