Blingbling skrev 2013-10-30 11:33:05 följande:
Ja, vad jag har förstått så kommer de inte igång förrän tidigast i december på CFC. Senast jag var i kontakt med dem fick jag veta att jag måste lämna namn, personnummer och andra kontaktuppgifter för att alls få prata med Svend i telefonen - ÄVEN om han personligen i mejl bett mig ringa och prata med honom. Det är hans sköterskor som svarar i telefon och per mejl som stoppar mig. När jag nu senast fick reda på att jag typ måste "skriva in mig" för att få mer besked - ja då tröttnade jag faktiskt lite. Har ändå ringt dit 4 gånger för att få prata med honom....
Så min plan är att jag ska sticka direkt till Grekland istället, det är i varje fall så som jag tänker nu. Har sökt ersättning från FK i och med den nya lagen Patientrörlighet i EU (som FK valt att kalla Ersättningslagen), inväntar besked därifrån...handläggningstiden är 90 dagar - eller mer beroende på om de inte hinner. Det tar så lång tid eftersom FK ska prata med det landsting där man är skriven och det måste bli ett ok därifrån innan man har en chans att få pengar. Kan ju vara lite olika vid olika landsting vilken inställning och vilken ekonomi de har.
Oj då....ska de prata med det landsting man till hör?? Alltså kommer de kontakta den gyn man gått hos som fullständigt avfärdar detta med immunbehandling, då lär jag ju inte få ngn ersättning, eftersom min gyn inom landstinget inte tror på detta-eller vad säger du Bling??