Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack Zin - ja, man vill ju veta allt som akn orska ens mf - men jag har ju inga andra symptom på endo så jag hoppas att det inte är det jag lider av...tack för svar iaf!!
[quote=71499970][quote-nick]Skogsbruden skrev 2013-10-27 13:34:46 följande:[/quote-nick]Ursäkta att jag tjatar om Cytotec, men nu är jag riktigt förbannad. Ni kanske har sett senaste dagarna att 8 av 10 förlossningsavdelningar använder det för att sätta igång förlossningar fast Läkemedelsverket inte stödjer det och det kan ge livmoderbristningar. De intervjuade chefen för Karolinskas förlossningsavdelning på radio precis och då försvarade hon sig med att hur många läkemedel som helst används för andra indikationer än de som de är avsedda för så det är inget man kan gå efter. Va!? Varför i h-e är det då så viktigt att göra det med IL av alla läkemedel!? Det är ju inte så heller att de upplyser patienterna om att det finns andra alternativ eller att det är kontroversiellt, så de flesta vet nog inte ens att de får en medicin som inte är avsedd för deras problem. Det visste inte jag vid min MA, de bara gav mig en tablett. Vi är ju ovanligt upplysta om vad vi tänker göra med vår kropp. Mer pålästa patienter får de väl leta efter. Nu känns det bättre, var tvungen att få ur mig lite ilska.[/ Det är ju heeeelt otroligt!! Samma här blev upplyst här på fl att cytotec är för magsår!!! Höll påsatt döööö när jag hörde det....inte klokt precis som du säger jag var helt övertygad om att dessa tabletter var avsatt för just mf/ma låter ju så himla bra när de berättar..att det är det bästa för kroppen....min man har ju varit väldigt ifrågasättande kring just dessa tabletter och han känner sig otrygg med att jag kör upp magsårmedicin vaginalt.....vi har ju ingen aning om hur det påverkar livmodern och slemhinnan.....och just det här med att mediciner används i andra syften....precis som med IL, det ska BARA användas vid anorexi och cancerpatienter....USCH vad arg jag blir här nu..... Vi satt och funderade här igår att vi borde ju gå till pressen?? Med hela denna biten, alltså både gnys inställning till våra bekymmer här samt cytotec Behn! Är ju skandal detta.....jag är inte feminist på ngt sätt men...känns som om bara för att det är kvinnor samt barnaalstrande så kan de göra hur de vill....men andra behandlingar som hjärt-kärl, fetma mm, då minsann så är det beforskat, men vi kvinnor får skylla oss själva.....fyyyy vad ledsen och arg jag är.....vi borde samla ihop oss och kontakta ngn bra journalist...varför inte Janne Josefsson??? Blir fullkomligt vansinnig!!!
Vem hade numret till ngn ansvarig på socialstyrelsen?? Måste kontakta dem im.....blir så arg så jag kokar här nu!!