Härligt Zin! Tummarna hålls stenhårt! Skogsbruden, tack rara för ditt inlägg, så lustigt har resonerat precis som du...separerade med mitt ex vid 32 års ålder och tänkte, ja, ja, det här med barn får jag nog hoppa här i detta liv, eftersom jag då stod på ruta ett igen...men träffade min underbara man vid 34 år och var bara sååå glad och nöjd att jag kunde bli kär igen, trodde jag inte.... Sedan bestämde vi ganska snabbt att vi ville ha barn tillsammans och jag hade precis som du säger inga som helst krav, och läste då om andra som kämpade med 2 barnet eller tredje, tänkte jag med herregud, kan de inte vara glada för de barn de har....när jag blev gravid och vår fantastiska son kom till världen tänkte jag, nu är cirkeln sluten, jag kommer inte kräva ngt mer, lyckan var total....tills den dagen då vi verkligen kom in på syskonförsök och absolut ville detta, då har det gått käpp rakt åt h-vete... Jag beklagar verkligen allt du varit och går igenom, jag är inte ens i närheten av det du beskriver.... Jag är 38 år och känner att tiden biter tag i mig och som du säger den här jäkla normen i samhället, ska ni inte ha två barn??? Blir tokig av ilska när jag tänker på folks klumpigheter.... Jag var så totalt nere nu senaste MA så jag uppsökte faktiskt ett medium/ homeopat som kände igenom hela min kropp och kom fram till att mitt bäcken inte vill vara med om en vaginal förlossning igen, det var en tuff förlossning med sugklocka och många dragningar...så hon hade rätt där, sedan sade hon lugnt till mig att det kommer barn, hon såg till och med två barn, men längre fram, och du ska begära kejsarsnitt ja, ja...jag finner i alla fallstort förtroende för denna kvinna och jag känner ett lugn i mig trots allt, det var en fantastiks upplevelse hon berättade mycket om min kropp som stämde precis in....Tack igen för din beskrivning över medicinerna....vet inte vilket kort jag ska satsa på, eller vad som är bekymret med min kropp....stress har jag ju kännt mentalt, totalt dränerade, men känner att jag återhämtar mig snabbt, är ju i mkt god fysisk form då jag tränat på hög nivå innan vår son och kom snabbt tillbaka, dock 7 kg till min ursprungsvikt, men så smal vill jag i te vara nu. De problem som jag fått som uppkom efter det andra MA var spottings innan mens, mkt svullen mage innan mens, det har jag aldrig haft tidigare, undrar ju så klart om det kan ha ngt med MA att göra....läkarna säger ju att alla hormoner är normala, men v.ad ska man tro, är ju inte normalt att ha spottings 3-4 dagar efter ÄL?? Tycker inte jag iaf...jättesvullen mage och spottings låter som i mina öron hormonrubbning....eller vad tror ni...kram alla!