• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig skrev 2013-10-23 14:59:28 följande:
    Angla, det var lite konstigt. Jag fick först mens på dag 23 och sedan hade jag spottings en vecka efter mensens slut, vilket jag aldrig har. När vi startade med Menopur hände ingenting alls förrän den femte stinuleringsdagen, då vi dessutom sänkte till dos 75. Sedan skenade ju en blåsa, trolig cysta mitt i stimuleringsperioden, så det visar kanske på en konstig cykel.

Åh, håller allt jag kan för att det är guldägget som ligger där och väntar!! Bara måste vare det!! Jag har med tyvärr spottings efter mens, dr d trodde att jag kunde bli hjälpt av AC som jag ska äta under hela cykeln....gör du det med....? Mina började för ca 1 år sedan....inte kul, vet inte vad det är, ingen läkare kan förklara dr d trodde det berodde på hormonell obalans, det vill man ju inte ha nu....suck! Ja, ja, hoppas som sagt att allt går bra för er!! Stor kram!!
  • lill111
    Solkattan skrev 2013-10-22 11:06:34 följande:
    På torsdag ska jag äntligen få träffa en läkare som ska ge mig svar på våra IVF missfall. Har dock inte så stort hopp eftersom andra som träffat honom fått svaret att ALLT beror på ålder och "rätt ägg". Ju mer jag läser desto mer passar immunspåret in. Faktiskt så är det lite läskigt. Vi i vår släkt är inga små människor. Ingen bebis har vägt under 3 kg. Sonen kom ut på endast 2700 gr. Sen har vi hamnat i vårdsvängen med honom. Dagispersonalen är "övertygade" om att han har en neurolgisk störning.. (asbergers?). Låg födelsevikt OCH neurologisk problematik... hmm.. stämmer in på immunspåret? Sen dessa fina ägg vid IVF. Har PCO liknande äggstockar och enligt statistiken så ska ju mina ägg vara jättefina just runt 38 år ålder. Och så tidiga MF/MA.... :(. Min kropp producerar lika fina ägg (och samma mängd) som när jag var 33. Hade jag helt plötsligt producerat sämre och typ inte alla blivit befruktade... men resultatet ser ju identiskt ut som 2008. Känns som om jag ska gå en match mot Goliat på Torsdag. Vill så gärna få denna läkare att "ta mina funderingar" på allvar. Hur ser det ut med statistiken i denna tråd. Hur många bebisar har fötts efter "Athen" behandlingar..? Eftersom denna läkare är "snäll" och hjälpt mig med extra VUL inför äggplock så vill jag inte stöta mig med honom. Tänker ta med Beer boken och faktiskt ge den till honom som en present. En "present" kan man väl inte bli arg för? Vill han inte ha den så får han lägga den i väntrummet. Bättre läsning för patienterna är skvallerblaskorna från 2006.... Är det någon här som varit hos Ludmila i Sundsvall...? Är det svårt att få tid...?

Vår son vägde 2700 med, dr d pekade på att mitt immunförsvar redan där var aggressivt och att vi haft sådan tur...min moderkaka stängde av maten till honom....usch, vilken hemsk tanke....inte konstigt att han åt varje timma de tre första månaderna....gick upp direkt i Vår son är en mkt välmående kille idag... Samma här alla värden är bra och inte ett enda mf/ma innan sonen som blev till på tredje försöket... När vi började bebisverkstaden med 2 så blev jag gravid direkt sedan började helvetet....mf efter mf....varit gravid 6 gg de sista två åren....precis som dr d säger skulle det bero på äggen så skulle du inte bli gravid så frekvent... Hoppas ni snart kommer ner till dr d....lovar dig du kommer inte ångra dig....kraam
  • lill111

IMMUNE SUPPORT medical fees

650

650

Hej! Vill bara fråga om ovan, visst är det inkluderat immun support under graviditet??
  • lill111
    Angel00 skrev 2013-10-24 12:15:36 följande:
    Angla - Mitt hCG strulade även det i början med blödningar och annat s*k*i*t Flört. Tog ett bra tag att få ordning på det och mina blodvärden. Under den tiden fick jag Il nästan varje vecka. Fostret växte även det dåligt under den tiden enl Dr.D, så Strumpan har så rätt, Solig Det kan klart vara en bidragande orsak.

Ge inte upp!!!

Hej, måste bara fråga är du gravid nu, men immunstöd? bara nyfiken - bra med förebilder nämligen, ju fler som blir gravida och får behålla, detso mer ger det mig hopp....sorry om jag frågat förut, är lätt förvirrad i denna karusell..
    Såg i din profil att dr d även rekommenderat dig AC, mig med...äter det nu men ska INTE göra upphåll vid ÄL, hur har du gjort?? Jag lider av spottings...tacksam för svar!
  • lill111
    aylak skrev 2013-10-24 18:06:50 följande:
    Har försökt med det på min vc. Verksamhetschefen hänvisade till att RMC "inte tror på det" och vägrade trots att jag skickade in artiklar som stödjer teorin. "Även om risken var en på miljarden för biverkningar" så kunde de i sin tur inte riskera att hjälpa mig. What?! Hur ser svenska sjukvårdssystemet egentligen ut - finns det fog för vårdcentralerna vara livrädda för att använda ett läkemedel ett annorlunda sätt en vedertagen svensk praxis? Vi pratar ju näringslösning!!!!   RMC själva vägrade att prata med mig och ställde in den telefontid jag tjatat mig till. Pratade med landstingets ansvariga för vårdcentralerna, fick henne att kontakta sin jurist. Har ringt runt som en tok till fler vc, privata vårdgivare, US och fått hjälp av sjukvårdsupplysarna att hjälpa mig med det. Jag fick ca 40 stycken NEJ, alla i linje med att det inte är förenligt med "vetenskap och beprövad erfarenhet" eller att jag behöver en remiss från min vc. Totalt moment 22 och ingen medkänsla alls från landstinget i Östergötland.  Vet inte hur vi bäst påverkar vården i rätt riktning... lyfta fram alla framgångssagor? Men vattendroppar kan ju urholka berg - så om ni orkar. Give em hell girls  

Blir fullkomligt vansinnig när jag läser detta....från är vad vi gör?? Min man ska snart träffa vår sjukhusdiriktör, blir intressant....
  • lill111
    aylak skrev 2013-10-24 18:17:06 följande:
    Du har helt rätt i stycke ett! Kände mig stärkt av dina ord! Stort kram tillbaka! Stycke två och tre: I teorin är du inte alls ute och cyklar, frågan är vem som är rätt person att kontakta - kanske inte enskilda landsting utan högre upp? Socialstyrelsen? Jag jagade Louise Follin: 0752-47 33 01 (47 30 00-reception) i flera veckor utan att lyckas och hon ringde aldrig tillbaka trots att jag lämnat meddelande. Tillslut gav jag upp... Enligt växeln ska hon kunna svara på frågor om vård utomlands och vad som gäller när man kommer hem. Hjälp mig gärna att ringa!!! Någon kanske kan lyckas någon gång.... Hon arbetar ju ändå på en myndighet och har skyldighet att svara på frågor. Vart gör du ÄD?  

Jag ringer gärna!! Hon har absolut skyldighet att svara....jagmjobbar med inom en myndighet och ska svara inom 3 dagar!!
  • lill111
    Angla skrev 2013-10-24 18:42:17 följande:
    Ja, alltså jag kan ju ha misstolkat då jag är lite trött på alla gyn och lyssnar halvhjärtat. Men hon sa endo och förklarade det som blåsor som spricker. Penslingen var tidigare och pga spotting som då var oförklarade. 
    Angla - mamma till slut

Blir med intresserad av vad det var för pensling jag lider med av spottings, sedan andra missfallet....de svenska gynekologerna hävdar att jag inte har endo, är det bara hysto som avslöjar det....??? Dr d sade att jag ska äta angus kaktus hela cykeln....vilket jag gör nu....har en bra äl nu:)
  • lill111
    Snart lycklig skrev 2013-10-23 21:33:02 följande:
    Tack för lycka till/grattis till förhoppningsvis guldägget. Även om jag idag ramlat ner i "svarta hålet", inte för att det bara blev ett, utan för att det kanske bara var droppen att hamna i känslan att ingenting kommer lyckas, trots att jag kämpar mer än vad jag orkar och har råd med. Det känns om immunmedicinerna hjälper mkt bättre för dem som får missfall efter missfall. Jag är oerhörd glad för er skull att det verkar lovande med immunsupport, tro inget annat. Dock verkar det svårare (jag får i alla fall känslan av det) att lyckas för oss som det är svårt att överhuvudtaget lyckas få ett plus. Det och min ålder ligger som en tung tung börda på mina axlar. Orkar inte ens pressa ut några tårar, de rinner dock lite av sig själv......

Pepp, pepp styrkekram till starka dig!! Jag beundrar dig!! Kramar!!
  • lill111
    Solkattan skrev 2013-10-24 07:08:49 följande:
    Lill: får tårar i ögonen när jag läser ditt svar... Man hade säkerligen änglavakt med grabben i magen. Kommer du ihåg hur din moderkaka såg ut.. ? Vikt? Kan man utläsa någon av den tro..? Ska bli såå spännande att läsa vad dr d kommer komma fram till för diagnos behandlingsplan för er. Jag har redan kollat fram flyg, boende o ev datum. Varit inne på life clinics hemsida o slagit upp email formuläret x antal ggr... Ska träffa läkaren här i stan om två timmar. Ger han mig pred så testar jag FET framöver med det. Annars så blir det Aten direkt...

Ja du, det är så känslosamt nunefteråt när man fått förklaringar till det hela....jag bad om att få titta på moderkakan när den kom ut, men då hade jag ingen tanke på att se på den ur immunperspektiv....bra att ni kollar flyg, våra historier är ju väldigt lika....väntar med spänning på blodproverna....dr d tyckte vi skulle vänta med IVF till december iaf, men svårt tycker jag...blir ni inte gravida naturligt nu?? Har ni fått ut många ägg? Är du som jag 38 år? Har ett amh på 1,3 så jag hoppas att det finns bra ägg kvar....hoppas ni får pred!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!