Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag har mina i en liten låda i byrån/skänken i hallen. Tycker att det oftast behövs plåster när man är i köket eller utomhus, då ligger hallen bra till för min del.
Usch och fy, vad ostrukturerad jag är! Jag går och duttar lite här, pillar lite där och slutför absolut ingenting nånstans. Det finns så himla mycket här hemma som jag sklle vilja ta tag i, men orken finns inte. Nu stör jag mig på alla grejer istället för att lyckas (på lång tid) slutföra åtminstone nått litet projekt nånstans och kunna vara nöjd över det. Skärpning, Ms H! Nu får jag faktiskt inte göra nått annat förrän de där två små hallådorna som jag påbörjade att sortera för tre dagar sen är klara och alla grejer som inte ska ligga kvar där ligger på sina respektive rätta platser.
Problemet är att jag hinner så pass lite på 5-10 minuter eftersom jag måste jobba väldigt långsamt. Gjorde precis som du beskrev med lådorna, har kommit så långt att det som ska ligga i dem ligger där det ska och jag har börjat fått bort det som ska nån annanstans. Men än återstår lite. Dessutom håller jag på i städskåpet (i zon 1), i köket, i garderoberna och på soffbordet. Ingenting blir klart nånstans när jag gör så :(
Dessutom är det en massa grejer på samtliga dessa ställen som ska åtgärdas på nått sätt, vilket gjorde att jag började med flera av dessa också... Var har min struktur tagit vägen?
Ja, jag känner att jag också borde göra det (utöver några hotspots). Men så upptäcker man att garderoben är sunkigt dammig eller att avloppet stinker eller liknande, å då är det så svårt att vänta tills nästa gång man är i rätt zon.
Men du har rätt, fr.o.m. nu ska jag bli noggrannare med att hålla mig till rött zon! Städskåpet nästa när lådorna är färdiga!
Ser fram emot bilderna, sholof!
Sholof: klart att man måste ha en mangel!
mrsIce: jo, det är ju just det jag behöver. Men det går som sagt inte så bra att hålla det... Nu får ni peppa mig att hålla mig till ETT projekt i taget, i rätt zon. Hmm... När kommer vi tillbaka till sovrummet?
Jag tycker att du ska lägga till "ta hand om naglarna", snygga naglar ger ett bra intryck och en skön känsla tycker jag *tittar på mina händer och gör en mental notering om vad som ska bli min nästa rutin*
NU är lådorna och allt som fanns i dem färdiga! Dessutom har jag tidigare idag fixat klart min omplåstringsstation, som nu innehåller plåster, alsolsprit och bomull. Har även tittat in i städskåpet och kan nu fundera på vad jag ska göra i det tills det är dags att gå vidare till nästa zon.
Linn, "bildtråden" är en grupp, så gå in under grupper, där borde den ligga relativt högt upp.