Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2013-04-27 18:03:47 följande:
    Tvätta galgar, vad är det för sorts galgar. Brukar dom inte vara av trä eller plast?
    Själv har jag rensat ut en del plastgalgar som åker till soptippen. Jag har kört en tvättmaskin, gått igenom yngste grabbens kläder och städat i hans bokhylla så då har jag iaf varit i sovrummet lite idag. Jo, jag har ju faktiskt torkat av persiennerna i vårt sovrum också!
     Lagat en stor mängd lasagne och försökt hålla rent i köket. Toaletterna har också fått en liten skrubb. Däremot har jag inte hunnit njuta så mkt av solen, legat och sovit ½h istället.

Det är helt vanliga plastgalgar, men de är dammig till tusen. Skulle säkert gå lika bra att dammtorka dem noggrant, men jag tyckte det var enklare att hålla dem under kranen och torka med en svamp.

Påminn mig inte om persiennerna, jag gör mitt bästa för att ignorera dammet där =/

Du verkar fått en hel del gjort, härligt (när det är klart)!    
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-04-27 19:55:20 följande:
    Luktärten: åå vad mysigt det lät! Njut!

Själv har jag åstadkommit en maskeraddräkt i form av en creeper, fixat hö och vatten till hästarna, krattat på stallplan, rensat framsidans rabatter 

Dåligt med röj i sovrum, det har blivit mer utomhusaktiviteter i det fina vädret... Nu ska jag gå ut och mocka och rida ett kortpass. 

Låter inte fel det heller, med utomhusaktiviteter och hästar. Du verkar ju dessutom (som vanligt) fått en hel del gjort. Och vem vet, du kanske orkar 10 min sovrumsdeclutter också ikväll Glad

• Ms H

Är det nån som har bra tips på hur man skiljer olika storlek på lakan åt?

• Ms H

Linn: ja både i skåpet och på väg från tvättstugan. Tycker att det är så irriterande när man tar fram ett lakan och viker upp det, så passar det sen inte sängen. Jag har 90, 120 och 180-sängar, får ingen ordning på det. Fattar inte varför det inte står storlek på tvättrådslappen!

• Ms H
    angio101 skrev 2013-04-29 17:21:18 följande:
    skriv storlek på tvättrådslappen med en textilmärkpenna.

Jaså, finns det speciella pennor för det? Var hittar man sådana?
    Linn77 skrev 2013-04-29 17:22:12 följande:
    Oh, så smart kan bara en småbarnsmamma vara!

Mmm, märks att jag inte har några barn...

• Ms H
    Finurlan skrev 2013-04-29 18:49:18 följande:
    Ms H: Polarn o Pyrets märkpennor är de bästa av alla jag har provat till mina ungars kläder. :)

Innebär det att andra märkpennor är dåliga? Jag har tidigare funderat på att ta en spritpenna och skriva på lappen, men inte vågat för att det kanske färgar. Antar att klädmärkpennor inte färgar Glad PoP är jag sällan på dock, skulle vara enklare att köpa en på Maxi om de är dugliga...
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2013-04-30 17:40:13 följande:
    Tjoho, Tant RUT kunde komma senare i veckan (vi var sjuka på ordinarie dag). Perfekt eftersom jag fått nackspärr och ska få gäster till helgen Så zonstädet blir väl mindre bra. Synd jag inte har färg till skrivaren, annars hade jag skrivit ut denna, ramat in och satt upp. För vardagsrummet behöver piff!
    Jag hade instämt i det där om det stod "En bra mamma KAN ha...", för jag tycker inte att man automatiskt är en dålig mamma för att man torkar av spegeln. Men jag håller med om budskapet.

Skönt att snälla tant Rut kan komma senare!   
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2013-04-30 18:28:58 följande:
    Coops är dålig. Stor spets och flyter ut samt suddas ut efter några tvättar. håller med om att POPs är bäst, men det finns andra bra med.

Tack för varningen!
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-04-30 20:08:40 följande:
    sholof: alltså... det är inte så stökigt där, men golvet behöver tvättas och laseras om, liksom bordet. Stolarna ska oljas in osv.

Sätt ribban lagom högt nu Pallas.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!