Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hur sjutton gör man rent grillgaller på ett vettigt sätt?

• Ms H

Kan det vara så att du behöver nya förvaringsmöjligheter?

• Ms H
    81missan skrev 2013-07-16 21:54:13 följande:
    Jag har fått höra att man ska låta det ligga ute över natten i det fuktiga gräset, sedan skrubbar man av det på morgonen. Jag är dock tvungen att använda svinto, och det tar sin tid. Borde inte behöva vara så väl?

Men de är ju så otympliga och snudd på omöjliga att dels skölja av, dels att komma åt att skrubba. Måste finnas nån mirakelmetod
  • Ms H
    060810 skrev 2013-07-16 21:53:31 följande:
    Åh ja det behövs nog men jag vet inte vad ;)
    Det samlas liksom allt här. :(
    Tvätt, påsar med saker i, ungarnas leksaker ja allt man kan tänka sig.

Då skulle jag föreslå nått att samla tvätt i (ren eller smutig eller både ock?) samt något till leksakerna. Kanske även krokar på väggen att hänga "håller på att använda"-kläder.
  • Ms H
    060810 skrev 2013-07-17 17:55:01 följande:
    Korgar till tvätten har jag.
    Barnen har sina backar till leksakerna men det sprids trots det runt.

Nu har jag städat så det ser ok ut och nu vill jag inte se en leksak här ute igen.
    Är en del plock kvar men vi kan i a f gå på golvet utan hinder.

Fast om det alltid blir leksaker där, kanske det ska finnas lådor där också?
  • Ms H
    dotson skrev 2013-07-30 08:28:31 följande:
    Hej, har kollat lite i den här tråden av och tänker börja följa efter semestern. M

Jag har kollat på Flylady hemsida men tycker att den är rätt rörig. Har därför laddat ner appen Home Routines som någon rekommenderade.

Men hur kommer jag bäst i gång? Vad börjar jag. Ska jag bara följa appen eller måste jag joina Flylady också?

Flylady har en hel del fördelar, men som du säger är hemsidan väldigt rörig. Läs gamla inlägg i Linns blogg (Linn idag), inläggen med Sneek Peek of the weak är riktigt bra.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!