Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

mrsIce skrev 2013-08-28 21:15:52 följande:
    Usch, här går det trögt! Ingen ohyra i köket dock (om man bortser från silverfiskar, fruktflugor och en numera död albinospindel) så jag är väldigt tacksam för det! Hoppas du fått bort allt nu Ms H, kan inte vara roligt.

Tänk om det vore så väl! Med jämna mellanrum hittar jag fler och fler baggar att ha ihjäl Gråter Anticimexkillen sa att jag kunde stoppa in grejerna i skåpen igen idag, men det vill jag ju inte göra förrän det är slut på äckeldjuren...
  • Ms H

Aha, det var alltså inte en värdering för att bestämma priset.

• Ms H
    sholof skrev 2013-08-29 16:04:41 följande:
    Har ni gardiner i alla rum som har fönster?

Jag kan inte bestämma mig för om vi ska ha gardiner i vardagsrummet eller ej.
    Så undrar hur ni andra tänker om ni valt att inte ha gardiner i något rum.

Här hemma har jag det, eftersom att det satt gardinstänger i alla rum. I familjens sommarhus har vi bara gardin i ett rum, det med skrivbord i för att man ska kunna se skärmen.
  • Ms H

Nu ska det bli ordning på mins torrvaror! Var hittar jag praktiska, (gärna snygga,) inte superdyra, täta burkar som helst ha genomskinliga lock samt finns i både små, mellan och stora storlekar?

• Ms H

Vallakra, tänk inte "hela vinden ska bli färdig" för då är risken stor att du aaaaaldrig känner att du närmar dig målet. Börja med att gå upp på vinden och planera, dela upp i bitar. Hitta det du stör dig mest på och sätt det som prio 1. Det kanske är att gången är för trång för att det står massa saker i vägen eller att du alltid har problem att få fram julsakerna eftersom att i den hyllan är det alltid kaos. Dela sen upp i korta små mål. Så att du kan bli klar med en (eller kanske flera) mål varje gång du håller på där uppe. Känn dig sen nöjd över att ha kunnat pricka avEN sak på din lista om det är vad du hinner under en dag.

• Ms H

Sholof: grattis till bra fynd! Slang och blandade är ju lätt att byta ut. De på det svarta kanske är snyggar och funkar?

Pallas: du har så många stora projekt på gång, att du orkar! Kom ihåg att pusta ut när du polerat klart en bil och klappa dig själv lite på axeln innan du fortsätter.

• Ms H

Härligt sholof!

Pallas, är du hemma fredag eftermiddag/middag? Jag ska köra förbi, har du lust att fika?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!