Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas skrev 2013-06-10 18:43:46 följande:
    Tack snälla! Barnen är 8 och 9, vi ska till Skellefteå/Byske från Uppsala till helgen, eller på måndag. Det beror lite på pris. Ska ringa och höra vad äldste sonen tror, jag vet att han är ledig nästa vecka, det är därför det passar att åka då. Vill så otroligt gärna åka upp, de väntar barn nr 2 i oktober!

Maken har sorterat kryddorna i bokstavsordning. Tror han har AS...

Hem då?

Kryddor i bokstavsordning är ju det enda rätta :P 
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-06-10 18:43:46 följande:
    Tack snälla! Barnen är 8 och 9, vi ska till Skellefteå/Byske från Uppsala till helgen, eller på måndag. Det beror lite på pris. Ska ringa och höra vad äldste sonen tror, jag vet att han är ledig nästa vecka, det är därför det passar att åka då. Vill så otroligt gärna åka upp, de väntar barn nr 2 i oktober!

Maken har sorterat kryddorna i bokstavsordning. Tror han har AS...

Det bästa alternativet (enligt mig) är på lördag, avgång kl.13.00.
    framme i S kl.21.30, ett byte, totalpris 1346kr, ej ombokningsbart.
    eller
    framme i B kl. 22.00, ett byte, totalpris 1402kr, ej ombokningsbart.

Båda alternativen är med platsbiljett till Ume, sen buss. en knapp timmes väntan i Umeå runt sjusnåret (lagom för att äta middag?).

Hem från Byske
    torsdag 20/6: 1276kr, 1 byte, hemma 21 (om du vill vara hemma till midsommar)
    lördag 22/6: 1087 kr, 1 byte, hemma 21  
    måndag 24/6:  1223kr, 1 byte, hemma 21      
  • Ms H

Behöver jag säga att jag har det lite lätt långtråkigt här i min soffa?

• Ms H

Josen, på vilket sätt behöver den rengöras (alltså "hur är den smutsig?")?

Ett sätt är ju att tvätta väldigt varmt. Släng gärna i ett lakan om du har nått gammalt så att den har nått i sig. Häll också i nån deciliter ättika, bra mot dålig lukt och bakterier/mögelsporer.

• Ms H
    josen 1 skrev 2013-06-19 20:49:29 följande:

Jag tycker den luktar sunkigt och gummilisten var riktigt äcklig! Tack för bra länktips! Hur är det med den lilla luckan som sitter längst ner på framsidan - är det nått filter eller nått man ska göra rent? Och hur sjutton får jag ut tvättmedelsfacket - ska det gå att göra på alla?

De tvättmaskriner jag har rotat i, där drar man ut tvättmedelsfacket så långt det går, sen finns det en liten spärr att trycka ner på vänstersidan.

Ättika kommer att göra susen mot sunklukten. Gummilisten bör du torka ordentligt, gärna före ättikan så att så mycket som möjligt är borta före. Gummilisten brukar gå att lossa, brukar sitta fastspänd med en plastgrej som man på nått sätt kan ta loss.

Vill du ha mer precisa råd så får du nog fota lite närbilder på din maskin =)    
  • Ms H

Tycker att det är dags för lite nya ljudbokstips! Vad ska jag lyssna på härnäst? Själv rekommenderar jag varmt Archers "Dömd till fängelse". Och har ni redan läst (lyssnat) den, gör det en gång till för den är super :)

• Ms H

Hehe, loggade just in på Familjeliv via datorn för första gången på länge, nu fattar jag vad ni menade med det där med Ariel :)

• Ms H

Missan, gör alltid toalettstädningen i samband med någon annan rutin du har. Tex alltid när du kommer från jobbet, före frukost, efter middagen, före du sätter dig vid tvn, före du ska duscha...

• Ms H

Skönt med grejer upp till vinden missan. Har du kommit ihåg toaletterna inför besöket?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!