Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Missan: kanske en rengöring av entrén (med vatten)?

• Ms H

Pallas, man har tyvärr olika syn på vad som är viktigt, skönt att han ändå gör nått dom har med ordning att göra :)

• Ms H

Jag tror att det är ganska bra att vara tydlig med vad man menar när man ber nån annan att göra något. Om någon bad mig att "kan du ta hand om disken?", så skulle jag absolut inte tolka det som att personen bad mig att göra rent spis och fläkt.

• Ms H

Linn: nej, jag har inte "rätt", man är olika. Men har lärt mig att om man vill att andra ska förstå så måste man vara tydlig. Om jag skulle be nån annan att göra det du sa så skulle jag säga "ta hand om all disk, du behöver inte torka den utan ställ den i diskstället. Torka sen spis, bänkar och vask." Men samtidigt hade jag gjort dessa saker om nån sa till mig "disken och spisen".

• Ms H
    060810 skrev 2013-05-01 22:45:19 följande:
    Det är kläder, leksaker och allt möjligt som hamnar här ute. Min virvelvind till 2.5 åring är enastående på att stöka ner. Ge henne 5 min så har hon vandaliserat ett rum totalt.

Jag städade halva vardagsrumsgolvet, vek ihop tvätten och skickade in mitt skolarbete. Kläderna har jag inte hängt upp än, men ska göra det snart så jag kan vika in dem imorgon.
    Det är en stor tvätthög som väntar på mig, men ja så är livet...
    Minstingen har varit sjuk och sömnbristen stor så det har inte blivit mycket städat på en hel vecka och det syns och märks därför det ser ut som fan här nu, men jag får jobba sakta och så ska vi komma tillbaka till det någorlunda ordnade hemmet.
    Barnen ska nog få jobba imorn med att plocka sitt skit! I a f de stora (6.5 och 5 år). Minstingen går inte att få till sånt men hon får mest hålla sig undan o inte stöka ner mer. ;)

Skola med imorn för min del men i helgen har jag bara minstingen hemma så kanske jag kan få gjort något då ändå. Man kan ju hoppas.

Jag tror att mitt stora problem är att jag har för stora krav på mig själv.... :( 

Är det oftast samma leksaker som hamnar där? Skulle de i så fall kunna få bo i en låda i vardagsrummet istället? Då är det mindre jobb att plocka undan dem, både för dig och för barnen.
  • Ms H

Det var jag som sa det där om wrapp, nu får du tipsa om bra feelgoodböcker som tack

• Ms H

Jaha, där fick man för att man skulle vara lite duktig... Var i garaget och fick syn på brandskäckaren. Kom mig för att vända lite på den (ska vara bra har jag hört) och när jag skulle sätta tillbaka den i sin ställning lyckades jag klämma lillfingret. Aj!
    Jaja, nu sitter jag i solen med en kopp te och lyssnar på Dillon. Tack för trevligt tips :)

• Ms H

Pallas: hall, matsal och veranda idag. Imorgon förflyttar vi oss till köket.

• Ms H
    Linn77 skrev 2013-05-09 17:50:31 följande:
    Härligt!

Jag har också ägnat mig åt skafferiet idag.
    Plockade ut allt, torkade rent och sen in med maten igen.
    Skönt när det var klart och inte tog det så lång tid heller.
    Därmed är jag färdig med veckans projekt och kan åka till vårt lilla lantställe med gott samvete imorgon. 

Låter väldigt skönt att ha gjort skafferiet.

På tal om skafferier, nån som har tips på bra burkar till allt man har till bakning? 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!