Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas: ta 10 grejer i varje rum som inte ligger där de ska och återför dem till sin rätta plats.

• Ms H
    Pallas skrev 2013-03-22 11:55:12 följande:
    OMG! Väldigt välbehövlig utmaning! Jag ska gå och sätta på en tvätt och sedan dricka upp mitt kaffe, Sen kör jag!

Jag väntar på rapportering om slutfört uppdrag Lycka till!
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-03-22 12:47:00 följande:
    Vardagsrum: Slängt allt skräp, tagit rätt på disk och tvätt, sorterat lite papper, ställt in böcker i bokhyllan, tömt soffbordet och dammat.

Kök: Ställt in all disk i maskinen, slängt skräp, ställt in kryddor, grovrensat en hotspot.

Hall: Samlat ihop tvätt, rensat en hotspot, sopsorterat lite.

Tvättstuga: sorterat tvätt och satt på en maskin.

Nu ska jag ta lite mer kaffe, sen gå ut och fixa åt hästarna.

Woaw!
  • Ms H

Men blä vilken tråkig kväll! Nu går jag och viker om mina tröjor för att se om det funkar att fövara dem a´la Linn.

• Ms H

Nä, resultatet här blev inte så bra. Det gick inte att se skillnad på om det var vitt linne med axelband, vitt "brottarlinne" eller vit tröja. När jag sen la ihop dem så låg de så tätt att det inte funkade att lyfta upp en utan att förstöra ordningen. Antar att det beror på att mina tröjor än mindre och sladdrigare än vanliga t/shirts.

• Ms H

Luktärten, att sovrummet gick käpprätt gör inget, det är inte många veckor kvar tills vi är tillbaka i den zonen :)

• Ms H
    mrsIce skrev 2013-03-26 10:06:23 följande:
    Vet ngn vart man kan göra av all pant, om man inte orkar panta det? Allra helst hade jag sett att det gick till bättre behövande, men hur skulle det gå till? Jag vill bara bli av med allt, så att man kan få en "clean start" och stå och panta i flera timmar har jag vare sig tid eller lust med :/

Ring en idrottsförening eller en scoutkår. Eller fråga en skolklass. Eller lägg ut en bortskänkesannons på Facebook, i nån geochta-grupp eller nån av grupperna där man hjläper behövande.
  • Ms H

Har alla knäckt städkoden nu eller varför är det så tyst här?

• Ms H
    Luktärten skrev 2013-03-31 21:36:33 följande:
    Härligt jobbat 060810!

Här har vi haft utflykt i skogen med korvgrillning. Mer grillning i kväll när jag drog fram grillen och la på ett par fläskabitar.

På städfronten inget nytt... Det vanliga med en tvättmaskin och Shining av Sinken. Jag kommer banne mig inte vidare. Mycket energi går åt till att få övriga att göra ett handtag här hemma. Hur ska man få Mannen att fatta att jag varken orkar eller har nån lust till att dra hela lasset här hemma? Jag blir tokig!!!

Du har skrivit om att familjen inte hjälper så mycket hemma ett flertal gånger. Vad har du testat (förutom tjat) för att få dem delaktiga?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!