• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Jenniekk= Lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

• Binaaa

Föresten! Är det någon som vet någon gyn i skåne som kan kolla äggen innan man åker på insemination? Stork gör ju tyvärr inte det.... 

• Binaaa

Jenniekk: Det låter ju toppen att ni gjorde det både när ägget var där och när det släppt! :) Jag håller tummarna nu! {#emotions_dlg.flower}

• Binaaa

Nästan en vecka sedan jag inseminerades, och denna gången hade jag inte den där "mensverken" som jag fick förra gången direkt efter. Däremot så kom den nu. Mitt i allt. det är ju 10 dagar kvar till mensen ska komma. Obestämd

• Binaaa
    jenniekk skrev 2012-05-02 21:33:35 följande:
    Har du 17 dagar mellan ägglossning och mens?

Denna gången hade jag mer mensvärk/kramp än innan. Säkert pga 2 insem. och att han sista gången va tvungen att lyfta på livmodertappen, inte skönt!! 

Försök att inte analysera mensvärken... kan betyda vad som helst... Vi hoppas på det bästa! Hjärta     
    14 dagar tror jag, men hade äl två dagar innan jag skulle denna gången.. 
    Aj, det låter jäkligt obekvämt, när ska du testa? :) Vi har bara en gång kvar med denna donatorn, han har tydligen slutat att donera :(

• Binaaa
    jenniekk skrev 2012-05-07 13:41:51 följande:
    Binaaa: Hur går det för dig??
    Hej! Tack för att du tänker på mig Hjärta
    Jag hade ju som sagt en jäkla mensverk, nästan värre än vid mensen. Sen kom det lite blod, ungefär som en 5a. Sedan avtog det så nu känner jag lite så som du beskrev här uppe, inget särskilt.... Har inget direkt hopp denna gången och känner på mig att mensen kommer. Obestämd
  • Binaaa
    jenniekk skrev 2012-05-08 15:46:22 följande:
    När förväntas mensen (INTE) komma då?
    Den 12e...
  • Binaaa
    jenniekk skrev 2012-05-08 20:16:56 följande:
    Då ligger vi jämsides. 13 här.... tror jag...

När var det du blödde lite?
    Det var i torsdags jag blödde. Sen efter det har det inte känts någonting efter det. 
    Okej ja det är det! Vi får hålla tummarna! {#emotions_dlg.flower} 
  • Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-05-09 16:59:36 följande:
    Hej tjejer! Är numera fru och skriver från nyc! :) mkt spännande som händer i tråden! Håller mina tummar för er alla :) här va nog äl senare än jag trodde för min mens hargått över tre dagar o inga tecken på att den är på g. Konstog kroppen är ibland :/
    Åå vad roligt! Grattis!! Skrattande
  • Binaaa
    vårturnu skrev 2012-05-10 22:12:06 följande:
    Skönt att läsa om fler i samma situation.. Vi har gjort 2 inseminationsförsök i Danmark, det senaste vet vi inte än hur det gick. Har äntligen fått tid i Sverige för donatorinsemination i nästa cykel, ska då anv hormoner trots "normal ägglossning". Ökar det chanserna eller är det för att man i sverige bara har öppet under "kontorstid" ?

Har funderat på en sak i efterhand. När vi var i danmark och diskuterade med läkaren om vilken donator vi ville ha före inseminationen, så fixade han allt väldigt snabbt.. Har de så många olika sorters donatorspermier redo... trodde de skulle tinas upp osv..

lycka till allihop
    Vilken klinik i Danmark var ni på? Trodde oxå att de måste tinas upp typ 1h i förväg :S

Gjorde nyss ett test. Det är en dag innan men vart så nyfiken. Det blev ingen bebis den här månaden heller verkar det som... Känns som att mensen är på g. Gråter Nästa gång vet vi inte hur vi ska göra. Det är sista strået av vår donator som vi båda fastnade jätte mycket för, men det är en öppen donator så vi får inte göra ivf i Danmark... Någon som vet någon klinik som gör ivf med öppen donator i europa eller usa?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012