• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hur har det gått Duvan? Har du varit i Danmark än?

• Binaaa

Vad spännande att så många har varit iväg!! Jag håller verkligen tummarna här från Tokyo! Vi åker hem om några dagar, och då börjar min nedräkning till den 4e! :) 

Hur känns det  i magen direkt efter? Känner man något?

• Binaaa

Hej alla!! Nu är jag tillbaka i sverigeland :) Har börjat räkna ner. 2 veckor kvar till insem Drömmer Hur går det för er andra, Någon som har plussat, när ska ni testa er?

Måste fråga. Vi ska ju till Stork och har skickat in alla provsvaren förutom den här röda hund grejen! Är det ett måste?

• Binaaa
    sockerpian skrev 2012-01-20 11:56:47 följande:
    Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!

viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.

Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...Drömmer

Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för erGlad

Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
    Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.

jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?

Binaaa: välkommen hemGlad enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
    Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tidGlad
    Ja det känns lite som att det kommer bli stressigt in i det sista här med. Jag har alla provsvar förutom röda hund, som jag inte tagit. Dock har jag mina 2 vaccinationskort kvar, så vaccinerad har jag blivit. Jag trodde inte att rödahund testet var obligatoriskt. Fick mens idag, många dagar för tidigt! Min kropp brukar alltid vara som en klocka annars, typiskt att det skulle bli konstigt just denna månaden. Får köpa hem ett extra gäng äl-stickor så jag kan hålla koll på det ordentligt.

Håller båda mina tummar på att det blir Plus ett för er som ska testa nu snart!!!
  • Binaaa

Jag scannade in mitt brev från min vårdcentral med provsvaren till Stork, men det dög inte.... Åkte till vårdcentralen och försökte kommunicera med en jätte arg tant i receptionen och fick veta att de inte längre hade kvar mina provsvar!?!? När jag försökte berätta för henne att det var 2 månader sedan jag tog dom och betalade över 1500kr för det så blev hon ännu argare och stängde luckan och gick! Jag fattar ingenting! Känner mig så jävla less på Sveriges vård! Jag orkar inte mer.. Nu känns det som att jag står på ruta 1 igen.  Gråter

• Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-23 16:18:58 följande:
    Hej!
    Jag hoppas jag också kan få vara med här. Har följt tråden lite på avstånd ett tag så det är väl dags att jag ger mig tillkänna :) Ska också åka till Storken snart för första gången. Har lite blandade känslor inför det hela, men allra mest känner jag att det vore skönt att komma igång. Har stått och stampat på samma ruta länge länge nu.

Binaa> varför godtog de inte dina scannade provsvar? De bad mig att skicka antingen kopior eller scannade provsvar och då var det inga problem. Skumt... blir lite nervös att det ska bli någon typ av trubbel när vi väl kommer ned.  Kan du ringa till VC och be dem skicka svaren till dig igen? Jag har upplevt att folk blir lite mjukhjärtade och gärna hjälper en om man orkar berätta vad man ska ha proverna till, kanske kan funka?
    Hej och välkommen till tråden! 

Mina provsvar var i form av ett kort brev från läkaren. Stork ville ha Lab-utskriften som inte vårdcentralen har kvar!! Så tröttsamt! Jag berättade för henne att jag fått betala för dom och varför jag behövde dom och då sa hon "Skäll inte på mig! Det är inte mitt fel!"  
    Detta gör ju att jag med största sannolikhet inte hinner få mina provsvar i tid eftersom jag snart har ÄL. :( :(
  • Binaaa
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-23 16:29:16 följande:
    Men gud vad störigt! Och de skickade aldrig själva labpappren till dig? De borde väl ändå lagras nånstans eller hur funkar det? Du kan väl inte behöva ta om proverna? Dom måste fixa det åt dig, det måste dom! Jag skulle ringt dem imorgon och pratat lite ynkligt men bestämt.
    Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen! 
  • Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-23 18:17:50 följande:
    Åh vad jobbigt för dig. Inte kul när det krånglar så.  Har du lämnat in alla provsvar förrutom röda hund?
    Jag hade verkligen ringt dem och förklarat att det är brådis så kankse de kan skynda på så du får labbsvaret innan äl.
    Nix, har inte lämnat in något alls.... Dom bara krånglar :( Har både ringt och åkt dit och tjatat på dom utan resultat. Jag ska ringa varenda dag fram till ÄL kan ja lova!! Har verkligen räknat dagar denna månaden.

Stork skrev såhär:

"Tak for mailen, det brev fra vårdcentralen er ikke fyldest gørende nok, da vi skal bede om at have laboratorie-udskriften.

Glæder mig til at høre fra dig igen."

Fick ni andra lab-svaren direkt? 
  • Binaaa
    lisalycklig skrev 2012-01-23 18:52:47 följande:
    Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
    Lycka till! Jag ska hålla tummarna! Skrattande
  • Binaaa
    Tack så mycket  sockerpian! Det var en bra idé, jag ska göra om Klamydiatestet på nätet! Sen kan jag bara hålla tummarna på att de andra testerna kommer i tid, och att de inte "gör sig av" med dom igen. Jag har involverat en annan vårdcentral nu oxå som skulle försöka hjälpa mig. Ja måste verkligen ha allt klart till på fredag känner jag. Vilket krångel alltid med den svenska vården!! 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012