sockerpian skrev 2012-01-20 11:56:47 följande:
Hej tjejer=) nu är jag på dag 9 efter insemination, tyckte mig känna spänningar i tjejmagen i går kväll, men det är nog helt normalt som ickegravid också....men jag vill ju känna något, ska inte testa förräns torsdag nästa vecka, men det borde ju fäst nu om det gjort så.. Jag känner mig helt som vanligt!
viväntarpådig: jag vet inte hur det funkar juridiskt sett, men när partnern skriver på fadererkännande efter födseln så är det väl han som är pappan..eller? har liksom inte funderat så mycket över det. vad gäller arv och sånt så är det nog ingen skillnad på biologiska eller donatorer, det finns ju bara en fader, den andra är ju bara donator...men jag vet som sagt inte, bara tror så det är ju värt o kolla upp, kolla med en jurist.
Bönan04: helt fantastiskt, du inger hopp...
Frankie86 & kamikirimusi: va roligt att ni är i gång, jag håller tummarna för er
Solrosen25: det är tufft och vänta, men jag hoppas ni kommer i gång så fort som möjligt. Jag har gjort ostimulerat, fördelen med det är ju att man inte kan bli överstimulerad och behöva avbryta en pågående process, men stimulerat borde ju öka chanserna kan man tycka, om det funkar.
Vi orkade som sagt inte vänta längre på vården så vi begav oss till köpenhamn.
jenniek: hur känner du dig? ska du testa på söndag?
Binaaa: välkommen hem
enligt pappren från stork så vill de ha rubellatestet, det finns antagligen i din journal, så skriv ett brev till gyn, uppge dina personuppgifter och begär att få papper på provsvar för rubella. Du måste nämligen skicka ett skriftligt meddelande, det räcker inte att ringa efter som det är skyddat i din journal.
Gör det så fort som möjligt så du har allt klart till inseminationen, min vecka innan insemination, va kaos...fick klart alla provsvar samma dag som det visade positivt på älstickan. men jag skannade in allt och skickade ner det direkt och dagen efter blev jag inseminerad. Jag va verkligen i upplösningstillstånd, så va ute i god tid
Ja det känns lite som att det kommer bli stressigt in i det sista här med. Jag har alla provsvar förutom röda hund, som jag inte tagit. Dock har jag mina 2 vaccinationskort kvar, så vaccinerad har jag blivit. Jag trodde inte att rödahund testet var obligatoriskt. Fick mens idag, många dagar för tidigt! Min kropp brukar alltid vara som en klocka annars, typiskt att det skulle bli konstigt just denna månaden. Får köpa hem ett extra gäng äl-stickor så jag kan hålla koll på det ordentligt.
Håller båda mina tummar på att det blir
ett för er som ska testa nu snart!!!