• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej tjejer! Hur går det för er? Måste läsa tillbaka lite. 
    Själv ska jag opereras på torsdag (cellförändringar) Den 29e har jag äl- men vågar inte ännu hoppas på att få åka till storken.... Det ska säkert läka massa veckor. Vill så gärna åka den 29e!!!! Skrikandes  Men nu känns det ändå som det börjar närma sig!

• Binaaa
    jenniekk skrev 2012-02-19 20:30:42 följande:
    Lycka till med operationen! Hur upptäcktes dina cellförändringar? Vid vanligt cellprov eller hade du några symptom som gjorde att du tog ett cellprov?

Jag blev rekomenderad att göra ett cellprov då jag hade en liten blödning(från livmodern) vid inseminationen sist, därför jag undrar... :)   
    Tack... det upptäcktes genom Cellprov hos min gyn. För 2 år sedan gjorde jag cellprov senast och så var allt normalt. Nu när jag gjorde det visade det på "Lätta cellförändringar" så hon ville att jag skulle komma tillbaka efter 1 månad så efter vi vart i Japan visade det "grova cellförändringar" på gränsen till steg 4, vilket är cancer. Fattar inte hur det kunde gå så snabbt. Dock testade jag mig då jag hade mens första gången och då kan det bli fel svar.

Har du ett gjort cellprov?  Jag har inte hängt med i tråden på sistone.
  • Binaaa

Nu har jag äntligen blivit opererad! Så nu är vi förhoppningsvis på banan igen om vi inte får fler tråkiga besked om 3 veckor när vi får provsvaren. Hade hoppats på att få åka in till storken nu om en vecka men läkaren avrådde och tyckte jag skulle vänta till nästa månad då det är läkt. Vi får se hur vi gör!

• Binaaa

Äl om ca 2 veckor. Jag hoppas på att få åka till danmark då för första gången efter allt strul...
    Har inte hört någonting ifrån resultatet på operationen jag gjorde, hoppas det hinner komma innan annars vet jag inte hur jag ska göra. Orkar inte vänta mer! Gråter

• Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-03-14 20:20:05 följande:
    Binaa: hoppas verkligen du får svar snart och såklart att det är bra nyheter. Sa de inget om hur lång tid det skulle ta? Hoppas du kan åka snart :)
    De sa ca 2 veckor, men nu har det snart gått 4.... Blir så less på att vänta på allting! Önskar det kunde gå fortare. 
  • Binaaa

hej... Kom nyss hem och såg att mina provsvar kommit i brevlådan. Dom var inte bra. De hade inte fått bort de grova cellförändringarna med operationen de gjorde förra månaden.... Nu vet jag inte hur det blir. Jag har slutat hoppas på att ens få komma iväg.... 

• Binaaa

Tack tjejer Hjärta Vi har pratat om det fram och tillbaka idag.
    Ringde till KK och pratade med dom. Dom avrådde från att bli gravid med sa ändå att det är upp till oss.

Vi tänker lite så att detta kommer ta tid. ... Så är det ju med vården i Sverige. 
    Och under den tiden kanske vi hinner bli gravida osv.. Vi vill ju så gärna ha ett barn! Och efter det blir det inte lika hårt om de måste ta min livmoder. Hur hade ni gjort? Kram på er!

• Binaaa
    jenniekk skrev 2012-03-22 14:56:23 följande:
    Tankarna måste snurra runt för er... Vad är anledningen till att de avråder er från att bli gravida? Du måste ju kunna prata med någon om detta... Vet du hur de kommer gå vidare att behandla dina cellförändringa? Absolut sista, sista, sista vägen är väl att ta bort livmodern?

Kraam  
    De vill ta bort en bit till av livmoderhalsen. Om det finns kvar efter det tar de bort hela livmoderhalsen som man isf får sy ihop när man blir gravid... Har bara en jätte dålig magkänsla över det hela som säkert grundas i att min mamma nyss fått ta bort livmoder och äggstockar. De vill ju inte göra det i onödan när man är yngre.... Men jag menar bara att det skulle inte ta lika hårt på mig om jag hade ett barn...

Läkarna avråder för att de säger att jag ska sätta min hälsa först och att de inte gör ingreppen när jag är gravid.... Min kollega hade samma som jag, men hon hade även en cysta i livmodern. Hon skyndade sig att skaffa barn och lyckades som tur var på första försöket, men de fick ta ut bebisen tidigare än beräknat och sedan opererade hon bort sin livmoder. Känner mig helt stressad över att det ska bli värre! Kan inte alls tänka positivt längre :(

• Binaaa

Sally! Håller verkligen tummarna!! {#emotions_dlg.flower}

Just nu ligger en vän till mig och och föder en liten flicka! Är glad för hennes skull samtidigt som jag önskar att det vore jag, hihi Tungan ute 

Nu har vi iaf bestämt oss för att köra på vår första insemination! Pratade med KK idag (som gjorde min operation) och dom var positivare än min gynekolog. Ska börja äl-testa på måndag. Min mens var lite oregelbunden förra månaden men det var tydligen vanligt efter operation osv. Tack för allt ert stöd, det är guld värt att ha er här att bolla tankar med!! Hjärta

• Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-03-27 20:58:16 följande:
    Tror de blir tors. Hoppas senast fre annars e de kört. :/ fm o em testar jag :)
    Vi beräknar oxå att åka till danmark på torsdag, ska bli såå spännande! Första gången för oss äntligen! Skrattande Lycka till!!!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012