jenniekk skrev 2012-03-22 14:56:23 följande:
Tankarna måste snurra runt för er... Vad är anledningen till att de avråder er från att bli gravida? Du måste ju kunna prata med någon om detta... Vet du hur de kommer gå vidare att behandla dina cellförändringa? Absolut sista, sista, sista vägen är väl att ta bort livmodern?
Kraam
De vill ta bort en bit till av livmoderhalsen. Om det finns kvar efter det tar de bort hela livmoderhalsen som man isf får sy ihop när man blir gravid... Har bara en jätte dålig magkänsla över det hela som säkert grundas i att min mamma nyss fått ta bort livmoder och äggstockar. De vill ju inte göra det i onödan när man är yngre.... Men jag menar bara att det skulle inte ta lika hårt på mig om jag hade ett barn...
Läkarna avråder för att de säger att jag ska sätta min hälsa först och att de inte gör ingreppen när jag är gravid.... Min kollega hade samma som jag, men hon hade även en cysta i livmodern. Hon skyndade sig att skaffa barn och lyckades som tur var på första försöket, men de fick ta ut bebisen tidigare än beräknat och sedan opererade hon bort sin livmoder. Känner mig helt stressad över att det ska bli värre! Kan inte alls tänka positivt längre :(