• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Mensen kom inatt..... Bläää, värsta dagen på månaden!! Hittat en klinik i Riga som vi mailat ang ivf med öppen donator...

Hur går det för er andra som har testdag snart? Håller tummarna för er! 

• Binaaa
    jenniekk skrev 2012-05-13 13:06:11 följande:
    Blöder klart rött blod nu...

Har gråtit konstant i 4h nu. Försöker samla ihop mig men vet inte hur... Min man står helt förlamad och försöker trösta så gått han kan. Klarar knappt se han i ögonen. Känner mig så misslyckad...

Det har gått ca 8år nu och har inte varit i närheten av ett plus (vad vi vet)...     
    Massa kramar! Hjärta
  • Binaaa

Ni som använder hormorner och liknande inför insemination? Vad är det för några och hur får ni utskrivet dom? Jag försökte prata med Stork om det men dom bytte samtalsämne och ville knappt prata om det. 

• Binaaa

Men varje gång det är dax för insemination så frågar dom om man tagit hormoner eller inte.. har mailat en massa med dom idag. Vi vet verkligen inte hur vi ska göra nu!! :(

• Binaaa
    MariaaG skrev 2012-05-15 17:45:39 följande:
    Att ta hormoner behövs bara egentligen om man har någon problematik. Om du är frisk behöver du inga hormoner. När man ska insemineras i Sverige använder tex RMC hormoner men det är för att ens ägglossning ska passa in på deras öppettider och inte för att det ökar chanserna.
    Är du ordentligt utredd och inget kommit fram så behöver du inte ha hormoner. Men vad är det du tänker? 
    Vi vet inte hur vi ska göra eftersom vi bara har ett strå kvar av vår donator. Vi skulle vilja göra IVF på det men han är "öppen", så det är olagligt i Danmark. Har hittat en klinik i Cypern som vi funderar på att åka till nästa månad, eftersom denna månad är det försent att börja då jag är mitt i mensen. Men så tänker vi att om man kunde göra någonting för att öka sina chanser, så kanske vi tänker över att göra en sista insemination. Men om det inte lyckas så tar det slut för oss där. 
  • Binaaa

Han lämnade prov hos Rmc för 2 veckor sedan. Fick svaret idag om att de var spermier. Förut var det helt tomt, vi misstänkte att det alltid varit så. Men nu vet vi att det var pga medicinen. Kollade i vårt eget microskop, och jo minsann! Där var fullt av små söta simmare! Hjärta Rmc vill att han ska lämna ett prov till, och sa att vi nu ska försöka på egen hand. Vi har inte berättat för dom att vi insiminerat oss i Danmark. Så nu är det bara att köra på! Har ju min äl-vecka :) Vi har ju aldrig haft en chans förut.

• Binaaa
    Frankie86 skrev 2012-05-21 13:47:07 följande:
    Åh va häftigt. Skönt om ni kunde få en chans på egen hand :)
    Blir lite ligga nu då? Har ni precis varit i Danmark? när är din äl?

Själv är jag på äl+4 idag. Otålig som bara den. tänk om det kunde ta sig denna gång!!!

:)      
    hihi ja det lär det bli :) Så konstigt det känns! Har äl nu på torsdag och på onsdag åker vi till RMC så han får lämna sitt sista prov. Antar att man får veta mer då. De är ju så hemlighetsfulla där.

Håller tummarna att du får ett fint plus! Och ni andra som snart har testdag!  {#emotions_dlg.flower}
  • Binaaa
    Längtan 30 skrev 2012-05-24 06:41:51 följande:
    mensen har kommit, den e annorlunda men d kan väl bli så antar ja. blev inget plus för oss iaf men stort lycka t ni tjejer som väntar på BIM..! Hjärta
    åå vad tråkigt att läsa! Stor kram!! Hjärta
  • Binaaa
    Grattis! Va glad jag blev när jag tittade in, äntligen ett plus i tråden!! 

Lycka till alla ni andra!

Hjärta 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012