Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Duvan skrev 2012-06-03 09:02:28 följande:
    När blir det dax för dig att insemineras nästa gång?
    Jag håller verkligen tuummarna allt jag kan för 2 fina äggSkrattande
    D vet ja inte förrän efter vul:et imorrn, kan bli allt fr tis-tors..Sist va d 2 dgr efter ägglossningssprutan, fast denna gången fick ja ta Pergon på cd5-cd9 eftersom cd11 e idag söndag. Skulle egentligen börjat cd4 men blev nervös när Drömmaromsmått berättade att hon alltid varit tvungen att göra vul mellan kurerna för att se så allt av slemhinnan va borta å att hon inte va gravid. Frågade dr Lars om d som inte svarade förrän på eftermiddan på cd5 efter att ja mailat igen å berättade att ja gjort ett gravtest å börjat m första tabl. på förmiddan. Tar d sig inte denna gången heller ska jag kontakta CFC ist för ja tycker han kunde visa lite större intresse å besvara frågor bättre än va han gör. Dessutom insåg ja när vi va på SU att ja har en ganska hög dos Pergo eftersom SU bara ger 1tablett/dag + Gonal-f injektioner å Ovi, känns oxå sisådär. Ljög SU läkaren rätt i ansiktet när hon undrade om vi försökt i Danmark (eftersom ja nämnde att ja läst å hört en del om hur d går t där) å d va ju för sent att ändra sig när läkaren sen kläckte ur sig att vi skulle göra en undersökning...Fan oxå va min första tanke hahaha, e osäker på hur många ägg hon fick d t, för hon sa först 5 å räknade en gång t å då sa hon 7 å plussar man ihop d blir d ju 12 vilket ja inte hoppas på för d kändes bittert att slösa 4 omogna ägg förra gången, men ja tror å hoppas att 7 va den slutliga "summan" även om d betyder att ja slösar 5 ägg denna gången. Oj, blev nästan som ett dagboksinlägg dhär, ursäkta! Skäms

Om du fick svagt + efter att blödningen börjat kan d ju vara genombrottsblödning, d håller ja tummarna för..!! Hjärta

Vad har CFC för förberedelser inför insemination, dom vill väl ha svar på blodprover å så va? Tänkte ifall vi nu provar där i juli ev för då e d ju en del som ska fixas, får be om att få svaren på proverna ja tog i torsdags på SU isf å hoppas att d går bra att prata danska över telefon bara hehe..
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-03 12:42:50 följande:
    Det är ingen som mobbat ut dig eller talat om dig över ditt huvud, det som nämndes var våra känslor över hur du uttryckte dig helt enkelt och du var lika välkommen att delta du också.

Och såpass läskunnig är man väl att man kan se under vilken kategori en forumstråd ligger dvs SVÅRT ATT FÅ BARN, jag har inga problem med att ha med "mer fertila" i tråden det som störde mig var just att du fick det att låta så otroligt trist och jobbigt med grav-symtom och just skriva ut "grinar" alla här som inte plussat än skulle i stortsett kunna mörda för dina symtom och det känns som ett slag i ansiktet när man sitter i forumet för svårt att få barn och någon då "klagar" över hur jobbigt det är, när man går in i en tråd med barnlösa och själv inte är ofrivilligt barnlös så kanske man ska tänka sig lite för vad man skriver. 

När jag väntade dottern drabbades jag av hyperemissis och kräktes från v7-42 visst jag kunde klaga varje dag, svårt att inte göra det när man till slut kräks blod och sedan fortsätter det om och om och om igen... men det var på min alldeles egna blogg och ALDRIG på svårt att få barn forumet för det är otroligt elakt gjort när folk kämpar år ut och år in, aldrig att jag skulle få för mig att klaga där!     

tycker att det är otroligt tråkigt att du inte kan se att du uttryckt dig dumt för att befinna dig i en tråd med barnlösa utan anser att det är vi som gör fel mot dig.. 

Över till lite om mig, har börjat känna av illamånedet nu om dagarna.. imorse var det ganska illa men det är en sån jäkla lättnad att känna att det händer något, oroar mig ändå varje dag för missfall.. kan knappt bärga mig tills den 20e då ska vi in och se hur det ser ut =) 
    Kommer nog ha bim runt den 20:e, beroende på när d blir sprutdax å insemination nu i veckan så ja har en självisk baktanke när ja önskar att dagarna ska gå fort t dess!

Återigen, grattis, så himla glad för er skull..!
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-03 12:47:08 följande:
    De vill ha de vanliga proverna, hiv osv de brukar vara tagna redan innan remissen går till sahlgrenska, det var våra i alla fall så det var bara att skicka ned dem, att prata med cfcarna brukar inte vara några problem de är vana vid svenskar och de talar väldigt tydligt =)
    Superduper, då ringer ja SU nu i veckan å ber om att få hem provsvaren när dom e klara. Tack, d gör ju att d känns lugnare hehe.
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-03 20:20:41 följande:
    Jag blödde inte så mycket, mer rosa flytningar. Men fick sån himla mensverk dessutom.
    Idag har jag inte haft någon blödning...Skall nog vänta ett par dagar o testa igen:)
    Jag tror kanske jag är gravid! Skulle vara helt fantastiskt efter 2,5 år kämpande och 5 inseminationer.
    åhhhhhhhhh, ja håller tummar å tår jättehårt!!!!! 
  • Längtan 30
    baby Pyk skrev 2012-06-03 21:00:38 följande:
    Tog just sprutan. Pirrigt!! Gud låt det funka! Jag tycker vi alla här inne förtjänar det. Personligen drar jag mig till forumet för peppning. Ni vet ju vad jag går igenom...
    Önskar alla lycka till jag vet att jag behöver det. Kram
    Lycka t, ja håller tummar å tår för att vi alla snart plussar (som inte redan gjort d hehe)..När ska du insemineras?

MariaaG
    ; hoppas du har fina å mogna ägg på din vul på tisda oxå å lycka t m inseminationen!!
  • Längtan 30
    Duvan; tack så mkt! håller tummarna att pluset blir starkare snart!

MariaaG; jajemensan, nu jäklar ska d bli bebisar!!!!  
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-06-04 00:34:59 följande:
    Tack tjejer ni är så goa! 

Håller tummarna för dig Duvan, jag tror oxå att du är gravid!! :D Håller tummarna för er andra med såklart! Hoppas hoppas HOPPAS!!!! 

håller tummarna att d tog sig för dig denna gången när du inseminerades senare än du gjort tidigare ggr! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30

Vulet i förmiddas visade 3 större äggblåsor, slemhinna på 8,2mm å ca 8 små äggblåsor. Har inte fått svar fr Lars ännu så får ringa honom efter jobbet. Ibland känns d nästan inte som han läser mailen på måndagar hehehe.

Ska bli spännande att höra när vi får tid för insemination å sådära.

Duvan
    ; hur mår du idag, tagit nåt mer test? 

• Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-06-04 20:13:35 följande:
    Längtan30: det låter bra! Hur är det med slemhinnan? Har inte koll, hur tjock ska en vara?
    Förra försöket va min slemhinna ca 10mm tjock (vet inte om d va bra lr ej) fast när gynläkaren i nordstan mätte på dag 11 va den 6,8mm lr nåt sånt så min lär väl fortsätta bli tjockare t på onsda när nästa insemination blir..E d imorrn du ska på vul? Lycka t, ja håller tummarna för fina ägg å slemhinna!!
    Duvan skrev 2012-06-04 21:06:08 följande:
    Spännnande att höar när du får tid för inseimation, måste bli i dagarnaSkrattande  Har du fått svar?
    Jag vet att min slemhinna var 8 mm när jag inseminerades.

Själv mår jag bra, har lite olika känningar i kroppen och temperaturen är fortfarande 37,3.
    På onsdag skall jag testa igen och hoppas då på ett starkt streck
     Onsda kl 13, vi tog samma tid som sist, så slipper vi ge oss iväg alltför tidigt på morgonen (min sambo e lite segstartad på morgonen hehe)..Känns skönt att veta att man har någolunda koll på ungefärlig restid, färjor å promenaden t kliniken denna gången..

Så din slemhinna va runt 8mm? Hmm, kanske va därför d inte blev nåt för mig sist, den kanske e för tjock?? Nu blev ja nervös...

Håller tummarna för oss båda på onsdag!  
  • Längtan 30

Duvan: D e lugnt, d förstod ja..Han borde ju ha sagt nåt när han gjorde vulet innan inseminationen förra gången om d va nåt fel lixom.. Känner mig mer balanserad denna gången, inte lika sprudlande positiv men inte negativ heller, försöker tännka mer som sambon, går d så går d typ.. Känns spännande m ett nytt försök iaf, vore lite extra lustigt om d tog sig nu, lagom t vi kommit fram i kön på Sahlgrenska hehehe å bra tajming m nationaldag å insemination samtidigt hehehe, perfa!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012