Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

MariaaG skrev 2012-05-23 22:11:42 följande:
    Längtan30: jag brukar också ha så innan mens, fast i flera dagar. Jag hoppas att det bara är falskt alarm denna gång för dig!

Ensamärstark: hoppas hoppas!

Jag fick en liten blödning i måndags och antog att mens var på g men sen kom det inget mer. Är orolig varje gång jag går på toaletten, men hittills inget. Testade imorse, fortfarande negativt dag 13 efter insem. Känns som att plusset borde ha kommit idag om det var nåt. Det är bara att fortsätta vänta, jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan bara...
    d visar sig nog imorrn..tack så mkt! Hjärta håller tummarna att du får ditt plus de närmaste dagarna..!
  • Längtan 30

mensen har kommit, den e annorlunda men d kan väl bli så antar ja. blev inget plus för oss iaf men stort lycka t ni tjejer som väntar på BIM..! Hjärta

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-05-24 07:16:59 följande:
    Styrkekramar till dig längtan 30!!
    LiveYourDreams skrev 2012-05-24 08:26:00 följande:
    Längtan: om det är någon tröst har min mens också varit knasig efter insem. Stora kramar!!
    Ensam är stark skrev 2012-05-24 09:26:03 följande:
    Men neeej vad är det jag läser? Vad tråkigt!!! Kram till dig!!
    Tack så mycket för kramarna, ni är för härliga!!! Hjärta 

värker i hjärtat fortfarande men har "lagt upp" den nya handlingsplanen, bokat VUL å mailat m dr Lars..e bara att köra på igen, annars ökar ju inte chanserna att d blir barn precis.. ;)
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-24 18:47:40 följande:
    Ledsen att det blev så men jag ser att ni är på´t igen så det är väl att bara ta nya tag. Hoppas att det lyckas nästa gång istället.

Jag har testat minus idag igen, 14 dagar efter insem, och har mensvärk så ingen lycka här heller. Idag var jag hos gyn och har fått pergotime utskrivet. Har aldrig testat det så vi får se om det gör susen. Nu är det bara att vänta på mens, börja med pergo efter några dagar och sedan börja mäta efter ÄL. Lyckas det inte på nästa försök gör vi ett uppehåll över sommaren. 3 försök till har vi sagt att vi ger det. 
    tråkigt att du räknar m att mensen e på G, håller tummarna att du har fel.

tack d hoppas vi oxå, kommer förhoppningsvis va mindre blåögd vid nästa försök å tänka på att d skulle va som att vinna på lotto lixom. inte ett dugg bitter. ;) d går över, förlåt allihop att ja gnäller! Skäms

lycka t drömmaromsmått, minaz å ensam är stark ja håller tummar å tår för pluss!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-24 21:16:25 följande:
    åå vad tråkigt att läsa! Stor kram!! Hjärta
    Hjärta tack Binaaa, kram på dig. hur går d för er, håller tummarna att ni lyckas på "egen hand" nu..!!
  • Längtan 30
    vårturnu skrev 2012-05-24 21:09:00 följande:
    Vad är "standard"-dos för hormonbehandling vid insemination? Vi står på tur att göra insem på RMC Malmö. Jag ska ta en pergotimetablett på dag 3, Gonal F-injektion 75 enheter dag 7 o 8 och sen ovitrelle innan insem.  Har bara tagit pergotime än och inte märkt av något särskilt iaf. Brukar ni känna av hormonbehandlingen?

Ni som varit hos Gyn Grönlund och använt hormoner, är det Lars som skrivit ut eller det har ni fixat med svensk läkare?  Jag har gjort försök där tidigare ostimulerat men hur gör ni som tar hormoner där? har man något VUL några dagar innan insem eller hur vet man när man ska ta ovitrelle? Frågan är om man ska använda hormoner vid ev framtida försök i Danmark, om det ökar chanserna något... det ska inte vara något fel på mig utan vi är i behov av donatorinsemination.
    jag å sambon har varit på Gyn Grönlund en gång å ja tog pergo + ovitrelle inför inseminationen, dels för att ja har oregelbundna cykler + att läkaren på vår kvinnoklinik hemma sagt att d skulle ges inför insem. dr Lars skickade hem receptet t mig, när ja gick t vanliga apoteket sa personalen att dom inte kunde ge mig medicinen eftersom utländska läkare inte har nån "förskrivarkod" lr va dom sa..när ja va på ett cura apotek dan efter passade ja på att fråga där å apotekaren förklarade att all apotekspersonal "e skyldig" att lämna ut medicin som en läkare i ett annat eu/ees land skrivit ut å att apotekets personal borde läsa igenom reglerna..*skrattar* va inne på cura apoteket på vår ica igår eftersom ja fått blodblandade flytningar å beställde hem ovitrelle (pergon finns för d mesta alltid i lager på apoteken) "för säkerhetsskull" å d blev ja ju glad över imorse att ja gjorde m tanke på att mensen kom..denna gången ska ja ta pergo cykeldag 4-8 eftersom min c-d 11 när VUL ska göras är på en söndag å då e ju ingen mottagning öppen, så ja ska göra VUL:et på c-d 12 å sen får vi se, men nån gång under första veckan i juni ska försök nr 2 bli av.

lycka t m ert försök! :) 
  • Längtan 30
    Ensam är stark skrev 2012-05-25 08:34:09 följande:
    Återigen ett negativt test, trodde inte jag skulle reagera så starkt men idag är ingen rolig dag.
    *kram* hoppas du plussar snart, mänga gör ju d först efter BIM. håller tummarna för dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-25 19:41:29 följande:
    Har haft ont i magen som ett as idag, från och till.
    Känts nästan som mensvärk, ändå har jag inte BIM förrän den 4e.
    Hade precis mens, liksom >.<
    lycka t, behövs lite plus här inne nu.
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-26 10:50:39 följande:
    Tack detsamma =)
    tackar, börjar m Pergo imorrn så sen e karusellen igång igen.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012