Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

MariaaG skrev 2012-05-14 22:59:19 följande:
    Längtan 30: 31år, har precis gjort första DI-försöket på Gyn Grönlund 10/5. Min sambo är förlamad fr midjan, fick veta förra sommaren att han inte producerar några spermier, varför vet läkarna inte riktigt men efter återbesöket på SU i jan bestämde vi oss för att försöka i Danmark under resten av väntetiden men valde att inte börja försöka förrän nu i maj. BIM 24/5 (26/5 enligt P Tracker)

MariaaG: 33 år, försökt i 5 år, make med inga/dåliga spermier. Har gjort 3 IVF. 2 inseminationer med donator på Storkkliniken utan resultat. Nu 3:e insem, BIM 24:e maj.

Tänkte att man kopierar det de andra har skrivit och sen skriver till sig själv så att det blir en samlad lista. Lätt att hitta då!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-05-15 10:54:32 följande:
    Om vi ska ha en lista kan vi inte ha en listtråd då? Tycker det lätt blir så rörigt i en prattråd :) längtan: håller mina tunmar för dig! :) här har vi bestämt oss för att ta sommarlov. Känns skönt o slippa pressen ett tag :)
    tack så mycket!

förstår att ni behöver pausa lite över sommaren. njut av den å varandra! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-15 12:49:05 följande:
    Ni som använder hormorner och liknande inför insemination? Vad är det för några och hur får ni utskrivet dom? Jag försökte prata med Stork om det men dom bytte samtalsämne och ville knappt prata om det. 
    Ja å sambon va på Gyn Grönlund, mailade Dr Lars å sa att min svenska läkare pratat om Pergotime å Ovitrelle inför insemination här hemma eftersom ja har oregelbundna cykler så då skrev han ut en enkelkur. Ja fick t.o.m ett nytt recept m mig hem förra veckan när vi gjorde inseminationen. Tog Pergo fr cykeldag 3-7, gjorde VUL på cd 11 å fick ta Ovitrelle sprutan på kvällen.

Konstigt att de är så "restriktiva" på Storken då, iofs e risken m Pergo att d blir tvillingar så d kanske e därför..? Lr en barnmorske- respektive läkargrej?
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-05-16 08:31:03 följande:
    Igår kväll tog jag ovitrelle. Idag var jag på vul och då hade äggblåsan blivit 31*28. Den minsta var fortfarande 16*14. han sa även att kanten på cystan hade börjat lösa upp sig, så han trodde att någonting kunde hända idag. Hoppas ikväll i sånt fall, så vi hinner med andra inseminationen i morgon. Halv tio idag ska jag göra första.
    Slemhinnan var förresten 11mm. Är det bra eller dåligt? Igår var den 9mm.

Denna väntan!
    lycka till, håller tummarna att allt går bra både idag å imorrn!
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-16 09:45:07 följande:
    Har varit in på kontroll nu och väntar på svar från cfc, blir nog spruta idag.
    Tyvärr var det för många ägg igen, fyra stycken på 18-20mm på höger sida och ett på 22,5mm på vänstersida eller om det var tvärtom.. det var nog tvärtom.
    Slemhinnan mättes idag till 10mm.. han måste ha mätt fel sist för 6mm med bara en dag mellan mätningarna känns extremt att den ska ha växt.

Så nu sitter jag och kikar på resor ned, synd bara att det går så dåligt med flyg till östersund det gör det lite trixigare.. eventuellt måste jag fundera på övernattning i stockholm eller danmark.     
    Kul d snart e dax för en danmarksresa, även om d e för många ägg å du inte vet hur du ska ta dig t köpenhamn. Håller tummarna att d löser sig å att allt går bra!

Här går tiden extreeeemt långsamt känns d som. *suckar* Tempen håller sig uppe å molvärken fortsätter, hade nästan hoppats på att slippa symtom så ja inte behöver gå å inbilla mig att d kanske lyckats. 
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-16 17:50:48 följande:
    Hej och tack för allt stöd i tråden. 
    Jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Stork undrade om jag hade gjort några hormontester och det har jag inte. Vilka tester är det och tar det lång tid att få svar på dem? Har ni andra gjort det? Behövs det om man får positiva ägglossningstest?

De skrev också att det inte finns några undersökningar som visar att dubbelinsemination ökar chanserna för befruktning, men att man kan göra det om man vill i alla fall. Jag vet inte...jag tänker att det BORDE öka chansen, men det kanske bara är onödigt då? Känns trovärdigt när de inte direkt pushar för det. Hade de velat skinna en på pengar hade de väl rekommenderat det, menar jag.
    D första ja kommer att tänka på att du behöver kolla upp e TSH - så att du inte har fel på sköldkörteln, värdet får inte va 2,5 lr uppåt för då kan fertiliteten påverkas. 

Ja har hypothyreos/underfunktion i sköldkörteln så ja äter 150mg levaxin dagligen.  Mitt värde va 1,5-1,7 senast.

Kommer inte riktigt på nåra fler så hör m dom va dom menar för andra hormoner, skulle gissa på att Drömmaromsmått vet va du behöver ta för tester! 
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-16 22:12:13 följande:
    Som varturnu skriver är det ett enkelt blodprov man lämnar på en viss cykeldag och som visar om kroppen släppt ägg. Mina tester såg bra ut men på cfc ger man hormon efter ett par misslyckade behandlingar även om man har egen ägglossning. Tar föresten ovitrellen ikväll och insemineras kvart i tre på fredag, nu jäklar ska der baske mig bli minst en unge i magen, speciellt med alla äggplock jag måste göra iom för mycket ägg
    åh, lycka t, ja håller alla tummar å tår!!!!
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-05-17 07:28:44 följande:
    Drömmaromsmått: lycka till!! Då kommer vi ligga nästan lika. Jag gör min sista insemination i dag och äl beräknas vara kring lunch idag. Så nu är det bara att vänta och hålla tummar!
    Lycka t..! Hoppas allt går finemang!
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-17 19:54:21 följande:
    Frankie86 och Drömmaromsmått: Lycka till, jag håller tummar och tår!

För mig har nu första veckan gått efter insem, "bara" en till kvar innan jag borde veta. Ska försöka att inte tjuvtesta något men jag har jättesvårt för det. Tidigare gånger har jag börjat testa 10 dagar efter insem, BIM -4 alltså.
    Jag tänker att det spelar ingen roll om det är negativt innan BIM för att chansen är kvar till BIM och mens väl har kommit, och man kan ju kanske få ett plus...en del får ju några dagar innan BIM....
    Samma här, en lååång vecka kvar..Hur känner du dig? Ja e öm i lillmagen å äggstockarna fortfarande, vet inte om d e som d ska va lr att kroppen börjar ställa in sig på mens. Bröstvårtorna ömmar å brösten spänner, kanske beror på Pergon lr nåt..*suck* Tycker veckan kan springa förbi lite snabbt!
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-17 21:08:10 följande:
    Längtan30: Jag tar progesteronvagitorier som heter lutinus och de ger ganska mycket biverkningar. Mina bröst är som kärnvapen ungefär och 1 storlek större :) så allt jag känner beror antagligen på medicinen. Vid tidigare insem och IVF:er som jag har gjort har jag alltid letat symtom efteråt och känt en massa, jag har varje gång varit övertygad om att jag har varit gravid. Man känner efter hela tiden på ett helt annat sätt än vad man gör andra månader, man känner en massa saker som man aldrig har tänkt på tidigare fast de kanske alltid är där. SKITJOBBIGT med andra ord :) När tror du att du kommer att testa?
    Jag har letat som en dåre efter gravtesten ja fick m äl-testerna ja beställde tidigare i vår men ingen lycka alls så ja har beställt nya från www.minipris-tester.se/ men dom lär väl inte komma förrän på måndag så d blir möjligtvis då, 3dgr före BIM. Ja har iofs skrivit in i Woman log å P tracker hur ja mått runt mens å ÄL, dock inte så noga efter ÄL så d får ja skärpa mig m. Vågar inte lita på mina "symtom" så samtidigt som ja hoppas tänker ja att d kanske kan bero på Pergon lr Ovitrellen. Imorrn e Ovitrellen ute ur kroppen så får se hur ja känner mig i helgen. Hoppet finns t mensen eventuellt kommer.
    ÄL 10/5, BIM 24/5, 1:a försöket, 1:a barnet
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012