Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Binaaa skrev 2012-06-06 14:10:53 följande:
    Fan fan fan!!!!! Nu kom mensen! 
    Nämen jävla skitmens! *styrkekramar*

• Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-06 22:03:33 följande:
    Jag är gravid! Skrattande

Tog ett test imorse och fick ett tydligt streck, inte lika starkt som kontroll strecket.
    Men det var starkare än de jag tog i helgen och jag känner även det i kroppen. Känns overkligt men underbart!

Å va jag hoppas att ni andra också får plus snartHjärta sakulle vara så roligt!
    Minaz: hoppas verkligen. Vad har du för känsla? Känns det annorlinda?
    Längtan 30: Hur gick det för er idag?
    Kram
    Grattis, va härligt! Hoppas allt fortsätter gå bra! Glad du e kvar å sprider lite graviditetsbaciller, får vi hoppas iaf.. 

D gick bra tror ja, va inte alls stressigt som förra gången. Fick en ny donator på dr Lars inrådan, vi hann tom prata före å efter inseminationen, fast under tiden va d nåt krångel m min livmodertapp så han fick anv ett instrument för att lyfta upp den å föra in spermierna. 2 stora ägg - han trodde inte d 3:e skulle hinna mogna - som inte hade släppt vid vul:et så hoppas att dom släppte dom närmaste timmarna efter insem å blir befruktade. Nu e d 2 långa veckor t bim, men tror inte d blir nåt denna gången heller.

Lycka t ni andra som ska inseminera lr har inseminerats, håller tummarna för er! 
  • Längtan 30
    jenniekk; Ja minns inte riktigt om ja frågade varför men han sa d direkt när vi kom in på hans kontor, ja hoppas att d va ett bra drag..d visar sig om ett par veckor, nu e d bara att vänta å hoppas + inte leta efter gravsymptom som sist. Fick nytt recept på pergo å ovitrelle om d inte tar sig å vi vill försöka i augusti igen men då bör vi förhoppningsvis va framme i kön på Sahlgrenska så då gör vi d hemma i sverige ist. Ska träffa kuratorn om ett par veckor så vi blir godkända, hoppas vi iaf..
    Ska ni vänta t efter sommaren innan ni försöker igen?

MariaaG; Åh, va spännande, lycka t imorrn ja håller tummar å tår!!
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-07 18:13:11 följande:

Tack alla tjejer för ert stöd o era grattishälsningar:)
    Jag stannar gärna kvar i tråden o hejar på er.

Kankse kan öppna en ny tråd för oss som har plussat efter insemination så kan vi följas åt i graviditeten, för nu hoppas jag på en massa plusSkrattande

Maria G: håller mina tummar för dig imon!

Längtan 30: Tänk nu positivt, 2 fina ägg, tänk det kankse blir tvillingar:)

Jennieek: Det var ostimulerat, jag skulle ha börjat med hormoner om det inte satte sig denna gång. Lars sa att ägget inte hade släppt ännu, men att slemhinnan var 8mm, kom inte ihår var äggblåsan var på. Det vart så mycket info så jag glömde hälften:) Men ja det var vårt första försök på Gyn G, så det funkar där:)

Minaz: Va trist att du tror det inte blev något denna gång...men så länge mensen inte kommer finns hopp!

Tack Duvan. Försöker att va som vanligt, vill inte hoppas för mkt lr deppa i förtid heller men d e ju tidigt ännu så ja hinner väl leta å tro mig ha symptom innan bim, hade 2 ägg förra gången oxå men då blev d ju inget trots alla symptom. Bara att vänta å se helt enkelt, men usch va gnällig ja låter, d e inte meningen alls! D blir som d blir!
  • Längtan 30
    Duvan å drömmaromsmått; Tack för peppandet, ni e för härliga! Måste iofs säga att efter du plussade Duvan så vågar ja tro att man kan bli gravid på GynGrönlund

drömmaromsmått, ja d kan ja knappt föreställa mig men misströstar ja som ja gjort efter ett försök så vågar ja inte tänka på hur du/ni måste ha kännt. så himla kul att d gick vägen denna gången å extra härligt att d e två (minst) därinne ;)
  • Längtan 30
    drömmaromsmått; Håller tummar å tår stenhårt för att båda pyrena ska stanna kvar! Kan tänka mig att du känner dig orolig, men tror å hoppas att du oroar dig i onödan..!!

TyraPaloma; Välkommen å lycka t, vi e många nu som valt Gyn Grönlund som klinik hehe. Hoppas d tar sig nu på första försöket..!!
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-07 22:54:30 följande:
    Har inte alls fel , tyvärr!
    Känner mig som världens sämsta nu och kommer aldrig lyckas att bli gravid...
    Fattar inte varför jag inte ens kommer i närheten av ett pluss efter 2 års försökande.
    Ljusrosa flytning så nu är det bara en tidsfråga innan mensen kommer igång på riktigt.
    Lägger ner helvettet nu, är så trött på aaaaallt.
    Men, men vem har sagt att livet är rättvist.
    Nämen d va då fan oxå! Skickar en massa styrkekramar!! Önskar d fanns nåt att säga lr göra som fick dig att må bättre..{#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-08 00:15:34 följande:
    Tack, dom där styrkekramar i värdefulla =)
    Inte lätt just nu men skönt att ngn förstår.
    Ingen orsak, vet ju hur jobbigt d e att längta efter d där plusset! :-/
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-06-08 18:40:31 följande:
    Det är otroligt jobbigt när det inte funkar. Hela ens syn på livet vänds upp och ner.
    Efter mina år i detta har jag ändå kommit fram till att det kommer att bli ett bra liv i alla fall om det inte blir något, för att jag kommer att göra det till ett bra liv. Det ligger i mina händer att styra hur det blir. Jag vill inte vara den "barnlösa" så då tänker jag inte sätta på mig den kostymen. Jag har makten att arbeta med mig själv, min identitet och min självuppfattning. Drar jag denna nitlott i livet tänker jag kämpa med näbbar och klor för att inte låta det bli mitt jag. Jag vill vara lycklig genom livet trots vissa orättvisor.
    Hur som helst så borde nog majoriteten av oss i tråden lyckas då jag inte kan minnas att det är någon som har någon konstaterad svårighet utan det är manlig faktor det handlar om. Vägen är bara olika krokig för oss, för mig är den så krokig att jag är alldeles yr :)
    Vina ord, håller tummarna för att vi alla plussar nån gång d här året!
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-08 22:26:21 följande:
    Ja det var verkligen, fint skriviet =)
    Känns genast bättre när vi har varandra - som förstår och som kämpar, klart vi alla får ett pluss i år.
    Ta väl hand om er.

Nu har jag en fråga här mitt i allt.

Nån som har någon aning om man kan göra en insemination under midsommarhelgen???

Hur gör man isf OM det inte går att bli inseminerad?
    Vet inte faktiskt, men beror nog på vart du vill göra din insemination? Går d inte så får du stå över den ägglossningen, tyvärr. För vår del blir d uppehåll i juli om d inte tar sig efter den vi gjorde i onsdags eftersom vår klinik har stängt då + att vi får börja i Gbg i aug förhoppningsvis.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012