Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Caneya skrev 2012-06-17 23:56:52 följande:
    Tackar MariaaG! Glad Nope, hittills har de tyckt att det är onödigt att ge det när "systemet fungerar" så att säga. Fick även bekräftat via VUL att ÄL skett sist och att allt såg bra ut.
    Återstår att se vad som bestäms om de ostimulerade försöken inte fungerar.

Håller tummarna för att både du och Längtan 30 plussar i veckan!
    {#emotions_dlg.flower} D behövs, tackar! 
    ÄL 6/6 BIM 20/6
  • Längtan 30

Tack minaz! Ja har inte känt nåt särskilt som inte lika gärna pekar på mens så ja försöker ställa in mig på ett nytt misslyckande, har bim på onsda så bör få spottings imorrn isf. Har fått ont i ena bröstet än så länge bara haha, så halvt gravid kanske? ;) Nej har försökt in i d längsta att bortförklara sånt ja känt, fr illamående t mensvärken ja haft en vecka drygt för ja vill inte bli lika sänkt som ja blev efter första försöket. Om mensen kommer så ska ja begära fler undersökningar på SU för nåt måste ju va fel på mig oxå isf, skitsamma att dom sagt att d "ser fint ut".

Lycka t m ditt vul, håller tummar å tår för fina äggblåsor å att du plussar i början av juli!

• Längtan 30

Vet hur tufft d e Linnea1986, ja gick ner fr 96kg t 72, nåt år senare gick ja ner fr 76 t 64. Nu väger ja dock 76 igen, efter 2 kurer pergo å för lite träning, skyller dock lite på min sköldkörtel ändå för ja har så sjukt lätt att gå upp i vikt pga den så blir d inte plus på onsda ska ja köra pulver fram t försöket i aug lr sept vilket d nu blir.

Kämpa på å hejja dig, du har ju varit så himla duktig än så länge! Ditt långsiktiga mål e ju viktminskning å graviditet, låt inte en kortsiktig belöning (va du än e sugen på nu, godis lr mat) vinna över d..!

• Längtan 30
    baby Pyk skrev 2012-06-19 09:20:46 följande:
    idag kom mensen. inseminationen funkade inte.. jag kan inte sluta gråta... och nu har sophiahemmet stängt vilket betyder att nästa insemination inte blir förrän i september! det är huuuur lång tid som helst och jag mår skit.
    Neeej va synd tanten kom!! Förstår att d känns förjävligt, ja har tänkt på samma sak sj om mensen kommer imorrn. Massa kramar, vet att d inte finns ord som tröstar i dhär läget!
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-06-19 12:23:09 följande:
    Jag äter en dos på 200mg om dagen..

Idag är jag glad, Jag väger inte över 100 nu.. Väger 99,8 :) De börjar ta sig med bantningen :)'
    Bra jobbat!!!
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-19 16:17:47 följande:

Idag var jag på kontroll av mina äggblåsor är nu på CD 9 och hade 2 st äggblåsor på vänster sida . ( Där jag har stopp)

Och 2 st på höger sida där jag har fri passage =)

Så nu håller jag tummarna för att nått av äggen ska bli befruktade och för att dom ska hitta sin plats...

Lördag , söndag ser det ut att bli insemination.

Hoppas, hoppas,hoppas att det är vår tur nu.

Åh va bra, grattis!!! Ja håller tummar å tår så hårt ja bara kan, ska tänka på dig i helgen, lycka t..!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-06-19 21:09:13 följande:
    Jag och min sambo var hos stork idag. Han skulle ta blodbrover inför ev ivf. Det fick man inte göra i sverige. Allting är så mycket smidigare i Danmark :)

När vi ändå var där, och jag är på min äl-dag så passade vi på att göra en insemination med en ny donator som vi haft sparad hos dom. :)  Inseminerades med 2 miljoner spermier, vilket tydligen inte gav lika goda chanser som den donatorn vi haft innan. Men det ska ändå vara tillräckligt. Så nu börjar väntan igen! Tar det sig inte denna gången heller så provar vi nog IVF nästa gång! 
    Håller tummar å tår!!
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-06-20 05:32:52 följande:
    JAG HAR PLUSSAT!!!!
    Åh grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja plussade svagt vid kl 7 så ska ja våga tro på d så e ja oxå "på tjocken".. Sparar d digitala t ikväll lr imorrn.

Stort grattis t plusset, nu e ja alldeles varm om hjärtat för er skull! {#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    Frankie86: Jajemen, bim idag (precis 2v sen inseminationen)..Tempen va fortsatt högre än normalt när ja tog den innan ja gick upp..Tog sån tid på mig m kissande, testande å mobilfotande att min sambo trodde att ja fått mens..Han fattade ingenting när ja visade bilderna men efter ja pekat å förklarat sjönk d in. Nu ska pyret/pyrena bara stanna kvar där inne tycker ja.

Tar d ena digitala imorrn å sparar d andra t nästa vecka peppar peppar!

Kram på dig!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012