Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

minaz; Ja tog Pergotime + 1 Ovitrellespruta, så vid inseminationen hade ja 2 stora äggblåsor å 1 som va nåra mm mindre (den trodde inte dr Lars skulle hinna mogna).

Tack för tumhållandet!! Hjärta 

Har långt kvar t bim, drygt 1v, nästan närmare 2 hehe - på onsda e d 1v Känner inget speciellt, har bestämt mig för att inte känna efter den här gången för ja blev så fruktansvärt depp när d inte tog sig första gången då ja hade en massa symptom. Har lite molvärk i äggstockar å ena ljumsken som kommer å går men den "bortförklarar" ja m att d inte tog sig så kroppen ställer om sig inför ny mens. 

Håller tummarna att du får positivt svar angående försök på midsommar!!! Ska du insemineras i Sverige lr Danmark?

baby Pyk
    ; Beklagar dina dåliga äggvärden! Min gyn viftade bara bort min fråga om d när ja träffade honom i början av veckan så ja vet inte hur bra/dåliga mina ägg e. Får/kan ni inte göra IVF isf?
  • Längtan 30
    TyraPaloma skrev 2012-06-09 12:28:03 följande:
    Wow! Ja vi hoppas också, speciellt nu när det är stängt nästa månad.

Tack Ja det verkar vara fler och fler som söker sig dit. Enda nackdelen som jag ser där är att de har stängt på söndagar om jag fattat rätt (??).

Ge inte upp! Förr eller senare blir det barn på ett eller annat sätt tror jag!!! Håller med dig om att det kan vara skönt ibland att bara släppa försöken ibland och tänka på annat... Inte glömma bort varandra i detta.
    Ja d e ju en nackdel m söndagsstängt förstås! Håller tummarna att d tar sig för oss båda att d blir plus om 1½-2v! Känns sisådär att inte försöka i juli om d inte gör d. I värsta fall ska ja begära att få mina provresultat fr SU å åka t CFC ist, beroende på va dom säger på Sahlgrenska 20/6 om när vi får göra försök (i aug senast hoppas ja). Lycka t!
  • Längtan 30
    TyraPaloma skrev 2012-06-09 13:00:29 följande:
    Om du vill ha journal eller labbresultat så beställ dem nu! Vi har beställt hem från sahlgrenska och man får vänta jääääättelänge (det var flera månaders kö men vi tjatade och fick då bara vänta i 3 veckor). Men om du kan åka dit och hämta dem på plats så går det förstås fortare, vi bor 17 mil ifrån enkel. Vi håller tummarna för dig!
    Ok, tack för tipset, vi bor 4mil fr Gbg så tar d när sambon ändå ska dit för röntgen i nästa vecka. Tack för tumhållandet, håller tummarna för dig oxå! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30

Ingen 1; Oj, va omtumlande/förvirrande d måste vara! Grattis va min första tanke, min andra va att du kanske bör göra ett vul för att kolla så allt e som d ska?

Håller tummarna att allt går finemang! {#emotions_dlg.flower} 

• Längtan 30
    Duvan; Neeeej, håller tummar å tår att d e genomblödning å inte mf!!! *styrke- å peppkramar i massor*
  • Längtan 30
    minaz; tråkigt att första försöket misslyckades! håller tummarna att ägg mognar i "rätt" äggstock å att d tar sig nästa gång!!

drömmaromsmått
    ; hoppas dottern snart piggar på sig å ni får åka hem!  
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-06-13 13:11:22 följande:
    Verkar som om jag har fått missfall!
    Tog blodprov hos BM igår, hon ringde mig för en stund sen och sa att hcg-provet var för lågt för att jag skulle kunna vara gravid nu.
    Men dom kan fortfarande inte förklara hur det hänger ihop.

Så nu kommer jag nog ta en LÅNG paus, vet inte om jag kommer att orka fortsätta med detta längre.
    Om jag orkar så kommer jag att följa denna tråden, för att se om det händer något hos er andra!
    Jättetråkigt att d va ett mf, håller tummarna att ni kommer tbax m förnyad styrka å att d går bättre m nästa försök! Skickar en massa styrkekramar!! <3
    Duvan skrev 2012-06-13 18:31:07 följande:
    Jag försöker hämta ny kraft och vara positiv...lite jobbigt ...
    Pratade med Lars och jag kan insemineras vid nästa äl
    Så det blir väl om 2 -3 veckor, få se hur allt kommer igång efter mf

Va tråkigt Ingen1,  förstår precis hur du känner dig. Kramar till dig

Längtan 30: Hur mår du? det är väl snart dax för bimSkrattande
    Håller tummarna för dig MariaG och Längtan 30 att et har tagit sig denna gångHjärta
    Håller tummar å tår att kroppen hämtar sig snabbt å ni hinner göra nytt försök innan dom har semesterstängt!!

Känns som "vanligt" denna gången, inga symtom förutom molvärk ibland å idag har d kännts mer som mensvärk än molvärk. Får nån vag känsla av illamående ibland men d har ja haft i tidigare cykler när vi inte försökt oxå. Ställer in mig på att d inte blir nåt denna gången heller, en lång vecka kvar t BIM. Tack för tumhållandet, d behövs. Hjärta
  • Längtan 30

MariaaG: Hehe samma här fast ja bortföklarar ev "symtom" som dyker upp. Illamåendet som kommer å går sen nåra dgr e nytt dock. 5dgr kvar t bim å kuratorsamtalet på SU..Håller tummarna för oss som väntar på bim i juni! {#emotions_dlg.flower}

• Längtan 30
    Duvan: Har planerat att hålla mig t bim, fick spökstreck i maj på bim -3 fast om ja verkligen kan hålla mig t på onsda e ju inte säkert..Tack för tumhållandet fina du!! Hjärta
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-15 20:57:08 följande:
    Vet inte faktiskt... Jag tror vi satsar på att komma ner till Gyn G innan de stänger v 28,
    det är ändå 3 veckor kvar..så håll tumamrna att min äl kommer innan dess :)
    Ja håller tummar å tår att du får äl innan Gyn har semesterstängt!! :)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012