Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

drömmaromsmått skrev 2012-05-06 22:19:39 följande:
    Ingen aning, barnmorskan på cfc sa det till mig vid mitt förra vul då jag frågade om vi hade andra valmöjligheter än att skippa inseminationen På cfc tog de inget extra för att plocka ut överskottsäggen och det går rätt snabbt, tör inte då ont just vid utplocket, kan dock kännas i efterhand så jag tog med lite tradolan ner.
    ja ska maila å fråga när ja gjort vul:et på tisda tack för tipset!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-07 20:37:55 följande:
    Tack för peppningen MariaG! {#emotions_dlg.flower} Vad skulle man göra utan er tjejer...

Vet inte vad jag inbillar mig egentligen... borde ju inte känna av en ev. graviditet än... Så som du säger så betyder symptom eller ickesymptom, inbillade eller ej... Ingenting...

Känner mig denna gången däremot livrädd för när beskedet kommer... Rädslan ökar ju närmre testdagen kommer...

Håller tummarna för dig också! Glad        
    *kramar om* håller tummarna att dagarna går fort å att ni får ett fint plus både du å Binaaa!  
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-05-08 00:54:32 följande:

Hej, hoppade in i den här tråden förra cykeln och blev varmt bemött av er. =)

Fick tyvärr dra mig ur tråden då min läkare sa nej till en insemination pga av en ev IVF behandling.

Men nu sist när jag och min man var på läkarbesöket så verkade det som läkaren inte ville hjälpa oss så nu tar vi en annan väg ist.

Vi provar inseminationen.

Dock på ett annat ställe, lite billigare där men vad jag hört så kan det behövas upp emot 6 insemination behandlingar för att det ska lyckas så jag har verkligen inte höga förhoppningar inför det här.

Snart är min mens på g och snart ska jag påbörja en hormonbehandling...

Hoppas ju endå på att vi kan få vårat första riktiga pluss nu efter 2 års kämpande och inget pluss på vägen.

Vi ger inte upp trots allt.

Håller tummarna för att ni andra ska plussa nu.

Lycka till =)

tråkigt att läkaren inte verkade vilja hjälpa er men förhoppningsvis "räcker d" m insemination, håller tummarna för er! 

vart har ni tänkt inseminera? ja å min sambo åker ner t helsingör nån gång under denna veckan - beror lite på va mitt VUL visar idag.

stort lycka t m hormonbehandling å insemination! 
  • Längtan 30

jenniekk : tack så mycket! hade 4 små blåsor + 2st stora 20,2mm + 21,5mm så d blir en spruta ikväll å så ska vi va på kliniken på torsda efter lunch. sjukt pirrig å nervös redan nu, kommer väl va ett vrak på torsda!

hur går d för dig, känner du dig som vanligt lr letar du symtom? håller tummarna stenhårt att d blir ett fint plus för alla som försöker å/lr väntar på testdag!

kram! 

• Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-08 14:13:46 följande:
    Yes jag fick starta denna månaden också!
    härligt, håller tummar å tår att ni får ett fint Plus 
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-08 15:48:50 följande:
    Vilket fint resultat! Med 2 fina blåsor känns ju chanserna som dubbelt så stora! Glad

Känner inget särskillt, känt av lite molande idag....   
    tack, vi hoppas ju på d!  

spännande, ja håller tummarna att d va er sista gång på gyn grönlund för denna gången hihi.  
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-08 15:32:19 följande:
    Hej! Tack för att du tänker på mig Hjärta
    Jag hade ju som sagt en jäkla mensverk, nästan värre än vid mensen. Sen kom det lite blod, ungefär som en 5a. Sedan avtog det så nu känner jag lite så som du beskrev här uppe, inget särskilt.... Har inget direkt hopp denna gången och känner på mig att mensen kommer. Obestämd
    hoppas att d va en nidblödning men förstår att du inte vågar tro nåt annat än att mensen e på ingång, men ja hoppas du har fel. Hjärta
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-08 20:26:43 följande:
    Jag harhaft en depp period och inte orkat gå in på tråden på ett bra tag.
    varit så ledsen att det inte tog sig sist och det har känts så hopplöst....

Det är iallafall kul att vara här igen!
    Håller verkligen tummarna för er som väntra på ett plus nu i dagarna Hjärta

Binaaa, det låter ju verkligen som att det kan vara en nidblödning:)

Längtan 30: Va roligt att det är dax för er att åka på torsdag:) så spännande!

kram
    tack Duvan, d e jätteroligt å väldigt skrämmande på samma gång här! *kram* ska ta min Ovitrelle spruta vid 22, lite extra nervöst eftersom ja inte fick svar på vart ja ska sätta nålen, på magen under naveln verkar vanligast så ja får väl ta den där å hoppas på att d inte e fel.

tråkigt att du mått/mår så dåligt, kan föreställa mig att d känns hopp-/tröstlöst men ja hoppas att du snart mår bättre å orkar försöka på nytt. Hjärta
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-08 21:24:59 följande:
    Du har en muskel under naveln så stick inte direkt under utan ta lite snett under magen, kolla min videblogg om du vill, har inte fått över hela till nya bloggen men alla filmer finns på gamla under etiketten videobloggen www.kronsten.blogspot.com där ser du hur man ska ta sprutorna, även ön jag tar en annan sort i filmerna är det samma sak.
    åh tack så jättemycket!! ja blev inte direkt mindre nervös för att ta sprutan precis fast ja e ju inte lika smal/slank som du va när du tog sprutorna så ja får nog lyfta ut skinnet lite lixom innan ja sticker, men stort tack igen! Hjärta
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-08 22:11:29 följande:
    Ha ha ja jag kan titta på mina gamla filmer och sakna att vara "så smal" efter graviditeten väger jag fortfarande 6kg mer och magen minskar liksom inte om jag tappar vikt, den hänger där som fickan på en kängru, men det är det värt även om kroppen aldrig blir fin igen.
    MariaaG skrev 2012-05-08 22:20:10 följande:
    Det är jättenervöst innan man gör det men det är lätt, jag lovar. Om man kunde göra en massa fel så hade de antagligen inte låtit folk göra det själv. Ta ett rejält fett/hudveck och stick in nålen. Gör inte alls ont. Andra sprutor som jag har fått som vaccin/bedövning eller bara akupunkturnålar gör mer ont. You can do it!
    tack för pepp å råd, ja lyckades ta sprutan, min sambo hejade på mig fr köket - han har lätt sprutfobi hihihi. hur stackarn ska klara av att medverka vid framtida förlossning ska bli spännande att se moahahahaha.

tack igen, ni e bara underbara! kändes inte att ta sprutan, d va över på ett kick!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012