Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-04-22 07:31:22 följande:
    Igår hade jag min möhippa visst :) hade ingen aning. Blev mer än ett glas vin om man säger så ;p tur att vi är innan insem ;)
    hihihi va trevligt! hoppas din ÄL kommer lite tidigare nu då ;)
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-04-22 15:57:01 följande:
    Hoppas kroppen kommer på bättre tankar och gör det där testet positivt nu!

Jenniekk: håller tummarna för tidig ÄL!

För varje dag ser det mer och mer ut som att jag lägger inseminationerna på hyllan tills vidare. Tänk om jag äntligen träffat "den rätte"?! Tänk om jag slipper åka till Danmark igen...
    Helgen var underbar med honom, han är precis det jag letat efter. Jag tror jag är kär Och det är en fantastisk känsla! Vi sätter inga stämplar på något ännu, men det går i alldeles rätt riktning.

Att han kysser som en gud och har en massa sexiga tatueringar är rena pluspoäng
    nämen åh va härligt!! ja håller tummarna att d fortsätter gå finfint!!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-04-23 00:45:47 följande:
    Jag måste bara fråga! De här sega ägglossningsflytningarna, när får ni dom? Skäms Jag läste att man var som mest fertil när man har de flytningarna men jag får de alltid ganska exakt 1 vecka innan ältestet visar glad gubbe. konstigt. det borde ju vara i samband med äl då tycker man. Obestämd
    ja brukar få älflytningar runt cykeldag 6-7, precis efter att mensen slutat typ. de e då tunna, hala å genomskinliga. men trådarna som e tydliga å elastiska får ja samma dag som ja enligt stickan/staven har ägglossning. ja skojade lite efter äl förra gången typ att ja kunde anv trådarna ist för gummiband i en slangbella, för dom va så starka å elastiska. läste att flytningarna e ett tecken på att d närmar sig äl, men att man e som mest fertil när d blir trådar.

för att varna känsliga läsare ; ja märker bara trådarna när jag kissat å torkar mig, lr om ja "handgripligen" stoppar in ett finger i snippan å känner efter (blir ju en genomskinlig slemtråd på fingertoppen isf). flytningarna lr känslan av att va "blöt" (utan upphetsning hahaha) känns i mitt fall mer lr mindre hela tiden efter mens å nån vecka efter äl.
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-04-23 10:21:44 följande:
    Jag får alltid hala ägglossningsflytningar några dagar innan utslag på ältest.
    Det är väl kroppens sätt att förbereda sig på att ta emot spermierna.

Spermierna kan ju ta lite tid på sig upp till livmodern, så det kan ju vara bra att vara aktiva några dagar innan äl.
    Men vid insemination så spelar ju inte dessa flytningar så jätte stor roll egentligen, mer än ett tecken på att kroppen är i gång!

Jag fick en tid hos gyn i dag. ska be dom kolla och eventuell ta några prover.
    Det svider och kliar sen ett par dagar tillbaka, tror det är pga de tjocka flytningarna. har testat receptbelagt svampmedel men det funkar inte. Så i eftermiddag ska jag gå dit. Hoppas dom kan göra ett vul o se om mens är på g eller om jag ens haft nån äl.

har du provat nåt för ph-balansen? en barnmorska sa t mig att d e vanligare m rubbningar i ph-balansen än underlivssvamp.

ja har oxå en knepig känsla emellanåt, att d kliar inuti underlivet lixom, men ja har inga flytningar lr nåt sånt så ja har dragit ner på sockerintaget å bytt t "seba med" (ph 5,5)  som dom har på apoteket. antar att d kan va så att ja känner efter lite extra nu när första försöket börjar närma sig men byta tvål har ju ingen dött av
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-04-23 17:22:51 följande:
    Hej! Fint att bli ihågkommen Hjärta Jag har försökt läsa ikapp lite. Här i tråden händer det grejer minsann. För oss är det lite långsamt, väntar på ÄL så att vi kan försöka igen. Är inne i en period av mycket avundsjuka och misströstan, muller muller! Men det kommer nog kännas bättre bara vi får försöka och hoppas lite igen.
    *styrkekram* har trillat ner i d hålet jag oxå just nu (oftast bara när det börjar närma sig mens). hoppas du snart mår bättre å att d blir dax för ÄL å nytt försök! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-04-23 18:35:15 följande:
    Klart vi kommer ihåg dig! Glad Jag väntar också på ÄL och nästa försök. Känner mig dock inte glad, bara änslig. Då detta blir vårt 5:e försök... Känns som chanserna att lyckas minskar ju fler försök vi gör... Låter konstigt kanske. Obestämd

Kommer ni göra något annorlunda denna insemination?T.ex. tiden för insem etc.?  
    ja håller tummarna att ni får ett fint plus efter nästa insemination, när e d dax för ÄL?

sj e ja lite orolig att mensen dyker upp imorrn lr på torsda eftersom d inte kommer funka m VUL före vår första tur till gyn grönlund, så kommer den inte jättetidigt (idag) så får den inte komma förrän på fredag

tänkte höra m er som redan varit på gyn grönlund hur ni gjorde m resan dit, ställde ni bilen i helsingborg å gick från färjan när ni kommit över till helsingör?  
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-24 10:00:10 följande:
    Här verkar det inte lossa något ägg denna månaden, snopet! Skall testa i em o imorgon med, men det ser inte positivt ut. Kommer den inte nu blir det ett uppehåll för oss, praktiskt funkar det inte framöver, ägglossningen väntas till när vi har semester/ när kliniken är stängd. Suck.
    typiskt d skulle va en äl-"fri" månad!

synd ni inte kan försöka på ett tag, skall du ha äl i mitten av juli? pausar ni till augusti? 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-24 10:22:24 följande:
    Först ska jag ha i maj när de har rödadagar. Sen ska jag ha när vi har semester i juni o då är vi inte hemma. I juli är det ju stängt så som det ser ut nu blir det paus till augusti, känns hemskt o skriva. O sally du har en poäng i det där med att storken e öppet jämt faktiskt..
    vilka röda dagar, söndagar? dom har inte stängt nåt nu i maj!! står iaf inget på hemsidan å då ja frågade för en tid tbax svarade han att OM de skulle ha stängt i maj gäller d INTE insemination..

håller m sally om att ni kan prova hos storken i sommar annars. 
  • Längtan 30

första å sista veckan i juli går d att boka tid för insemination även om de har semester, står d på hemsidan iaf fast ja ska inte tjata, du kanske redan har diskuterat m dr Lars 

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012