Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

MariaaG skrev 2012-05-18 16:38:20 följande:
    Då kanske vi kan synka vårt första tjuvtest till måndag :)
    ja d låter som en plan fast mina test kommer väl inte förrän på eftermiddan då.. håller tummarna att d blir plus iaf. hade inte molvärk imorse men runt lunch kom den igång, e 10:e dan efter ovitrelle så d e la risk d e den som spökar. 

lycka till..!! 
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-18 17:03:35 följande:
    Fast ovitrelle ska väl inte ha molvärk som biverkan? Du hade väl tagit pergo också? Pergos biverkningar har jag ingen koll på...
    Lycka till du också, skönt det hade varit för er att lyckas på första försöket!!
    Ja har inte hittat nåt som liknar molvärken i biverkningsbeskrivningen på Pergo, däremot hade ja en del av biverkningarna som beskrevs under tiden ja tog tabletterna, men d står även att ev biverkningar försvinner efter behandlingen avslutas. Tycker dock ja haft liknande mensvärk sen sista mensen i april, men ja vill inte riktigt känna efter mer heller för ja e livrädd för hur ja reagerar om ja testar negativt efter BIM sen. Min sambo frågade igårkväll om d inte kan va så att ja klagar mer å känner efter mer för att ja gärna vill va gravid..Blev ledsen men kom samtidigt ner på jorden igen, fast att molvärken kom tbax vid lunch har ju gjort att tankarna å förhoppningarna kom tbax. Vore underbart om d tagit sig å vi e gravida, känns som alla andra blir gravida nu i maj, å andra sidan har de partners m normal "produktion" å har kunnat köra varannandagsmetoden t skillnad fr oss..Bara att hålla tummarna å vänta, som ja brukar göra när ni andra testar

Tack! Hjärta 
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-18 19:55:45 följande:
    Då var det dax för mig och min sambo att åka till Gyn Grönlund, imorgon har vi tid:)
    Skall bli så spännande!!! Längtar så....

Ni som har varit där: Hur tar man sig dit?
    Vi planerar att ställa bilen i Helsingborg och sedan gå från färjan. Men hur hittar vi dit? :)

Jag håller tummarna för er som går och väntar på testdag{#emotions_dlg.flower}
    Hade gärna mailat dig  beskrivning men kom inte in på din sida tyvärr. jenniekk hjälpte mig å sambon att hitta dit d e jätteenkelt!

T att börja m, ställ bilen i parkeringshuset på Knutpunkten, d blir nog billigast så, nybörjare som vi va ställde vi oss på den stora utomhusparkeringen å la på onödiga parkeringspengar för att vi inte visste hur mkt tid vi skulle räkna m..Forex ligger på entrévåningen (under påstigningen t färjan) sen bara att ta trappan upp å köpa biljetter t färjan, när ni kommer fram går ni förbi tågspåren å ut på gatan via trappor lr stenramp, över vägen in på Bramstaraede, följ den å korsa Strandgade, Stengade, St Olai gade å när ni kommer t Sudergade så sväng vänster - långt upp på gatan ligger Sudergade 3, med en innegård å rakt fram (på innergården) står d AnneLise o Lars Grönlund..

Lycka t, hoppas detta e sista gången ni behöver försöka (fram t eventuella syskonförsök hehe) !!! Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-18 21:12:53 följande:
    Funderar på om jag blev inseminerad på tre ägg, tror varken läkaren eller jag tänkte på att det bara fanns tre på vänster sida, i onsdags så svenske läkaren att det sätt fyra där, fast han kan ju sett fel.. var inte så bra på det där. Ett på vardera sida lämnades och två blåsor tömdes, sitter på tåget från Arlanda nu, imorgon firar vi femårig bröllopsdag hoppas vi får en bra present om två veckor :)
    håller tummarna att ni får en present om 2v! grattis på bröllopsdagen i förskott..! {#emotions_dlg.flower}
    Duvan skrev 2012-05-18 21:14:17 följande:
    Tack snälla Längtan 30Skrattande
    Får se om jag kan sova inatt...känns som julafton...hihi
    kram{#emotions_dlg.flower}
    så lite så Duvan! hoppas du kan sova lite iaf, men ja va precis likadan, sov rätt dåligt men dansade ur sängen ändå på morgonkvisten hehehehe.

lycka t å kram {#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-18 21:22:27 följande:
    För att vi egentligen skulle träffats bara på Måndag för enligt min kalender har jag äl på Tisdag.
    Men har haft flytningar hela veckan så vi körde idag just in case.
    På Måndag kör vi igen ändå, för att vara säkra.

Ja, jag hoppas att jag inte gjort mig alltför illa >.<
    hoppas du inte skadade dig alltför illa, dumma spruta! lycka t m nästa insem på månda!
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-05-18 23:07:40 följande:
    Är super nervös, nästa vecka ska jag på undersökning för att se om några äggblåsor är mogna för att sedan ta en ägglossnings spruta...
    Problemet är att jag har stopp i vänster sida och där vill jag verkligen inte ägglossa då kan jag inte bli gravid.
    Hoppas - hoppas att jag har ägglossning på rätt sida nu.
    hoppas vul:et visar äggblåsor på hö sida först å främst då! lycka till..!!
  • Längtan 30
    Ensam är stark skrev 2012-05-19 00:36:22 följande:
    Tydligen fler än jag som ska tjuvtesta på måndag?!!:)
    Ja får testerna på månda förhoppningsvis annars hade ja oxå testat då.. :-P Lycka t..!!!
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-19 13:51:37 följande:
    Lycka till alla som är på gång!
    Själv så är jag nu 9 dagar efter insem. Mina bröst har gjort ont hela tiden sen insem eftersom jag tar hormoner. Men idag slutade det. Jag tror att det betyder att det inte blev nåt för de brukar alltid i vanliga fall sluta göra ont några dagar innan mens, och sen kommer mensen som ett brev på posten....
    tack dsamma, tråkigt att du tror att d inte blev nåt..väntar sj på att se om d e menskänningar ja har lr ej.
    ÄL 10/5, BIM 24/5
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-05-19 18:53:54 följande:
    Är med på dag 9 efter insem. Känner ingenting och har inte gjort efter insem, vet inte om det är positvit eller negativt... Tar ju också hormoner, så jag vet inte om jag vågar tjuvtesta eller om jag ska vänta tills testdag om inte mensen kommer innan..
    hehe lustigt att vi e tre st som inseminerades den 10/5, lr räknar ja fel som oxå säger att ja e på dag 9 - kanske räknas som dag 8 efter insem? ja tog Pergo å Ovitrelle, har haft ont i tjejmagen hela tiden, den kommer å går under dagarna å dom senaste 2-3 dagarna har ja fått ont i brösten. eftersom d e första försöket vet ja inte va ja ska tro, antingen e d ju mens på g, att ja skengravid lr gravid. grymt jobbigt hur som helst, vill ju bara att den 24:e ska komma så ja kan testa.

lycka t..! 
    ÄL 10/5, BIM 24/5
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-05-19 19:18:35 följande:
    Ja vi är nog tre som insem den 10/5 Glad. Jag tog pergo, gonal f och ovitrelle. Är på dag 23 idag och jag har ganska kort cykel, så jag är supernervös nu. Känner absolut ingenting nu denna insem. På RMC vill dom att jag ska vänta med att testa till den 27/5, men då borde ju redan min mens kommit om den nu ska komma..

Håller tummar o tår för oss alla här inne!!
    åh samma här, hoppas tanten lyser m sin frånvaro!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012