Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Duvan skrev 2012-05-19 20:34:56 följande:
    Nu är vi hemma  igen från helsingör och Gyn Grönlund. Tyckte jätte mycket om kliniken:)
    Han sa att det såg bra ut och att ägglossning är på väg, ägget hade inte släppt ännu.

Blir lite osäker bara på om det var ägget eller slemhinnan som var 8 mm....jag borde ju ha skrivt upp det...

Nu är det bara att tänka poitivt och hoppas att det sätter sigSolig

Hoppas att denna månad blir en underbar månad med många plus i trådenHjärta 
    skulle gissa på att d va slemhinnan som va 8mm! ägget brukar va över 20mm tror ja när d släpper. håller tummarna att ägget befruktas å vandrar ner som d ska å sen borrar in sig! Hjärta

ja hoppas dsamma, vore så himla kul å härligt....!!! 
  • Längtan 30
    Ensam är stark skrev 2012-05-20 08:57:07 följande:
    Åh en dag kvar till tjuvtest dvs dag 10! Har egentligen Testdag dag 16, på lördag! Har Konstant "mensvärk" och mår lite lilla.. Är detta tecken på att något är på gång? Man vågar inte hoppas.. Jag har dock inte tagit hormoner.

Åh lycka till allihopa, vi måste hålla varandra uppdaterade om hur det går imorn!!
    lycka t, håller tummar å tår för oss allihop! ja har BIM på torsda, freda men ska ev tjuvtesta på tisda för ja har inga gravtest hemma förrän imorrn
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-20 10:24:15 följande:
    Yes äggen brukar gå upp till 23mm innan de släpper så det var slemhinnan som var 8mm =) Ja tänk om vi kan få en tokplussar månad, jag hoppas på ju att något/några av mina två (tre?) ägg har blivit befruktade nu och är på väg till en mysig plats där det vill bli en (helst två) bäbisar framöver.
    håller m, vi hoppas oxå att minst ett av äggen blev befruktade å ligger där inne å växer..imorrn kommer gravtesten, ska eventuellt testa tisda morgon, beroende på hur ja mår å känner mig.

lycka t allihop! Hjärta 
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-05-20 10:43:27 följande:
    Åhhh vad spännande det är i tråden nu😃.. Håller tummarna för er alla❤
    Jag går in i vecka 12 i dag med min lilla storkbebis😃
    Kramar på er alla! ❤
    mmm så underbart, stort grattis igen! tack för tumhållningen! Hjärta
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-05-20 12:49:24 följande:
    Här är det nog redan kört!! Har fått min mens idag, har dock inte testat mig men det känns liksom som att det inte är någon mening... Får väl ändå ta tag i testen Gråter
    nämen neeeej..! *styrkekramar* fan så tråkigt att höra rent sagt..!

har du kollat upp ditt tsh (sköldkörtelhormon) nån gång?
    jenniekk skrev 2012-05-20 17:16:31 följande:

Försöker att ha en liten paus från FL men måste kika in för att se hur det går för er alla... Glad

Ingen1:  Hjärta Finns inget att säga som hjälper idag... Kram

Lycka Till alla Ni som snart har testdag! 

förstår dig helt å fullt, man behöver ta såna emellanåt när FL får en att må sämre istället för bättre.

tack, inte så lite nervöst här..bara att hålla tummarna för d bästa, t mensen kommer finns d hopp..

kram på dig, ta hand om dig å mannen..ska ni pausa över sommarn lr försöka igen snart? 
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-05-20 19:09:33 följande:
    Tack!

Nja vet inte om jag har kollar tsh, vet att jag tog en massa prover i början när vi startade vår utredning.
    Är det något man måste kräva själv?  Kan det ändra sig, jag tänker att jag redan har ett barn??
    Så lite så. Ring din vanliga VC, skyll på trötthet (+ ev viktuppgång) å säg att du skulle vilja kolla ditt TSH.

D kan ändras, absolut, ja e den första i min släkt (på båda föräldrarnas sida) som har hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln)..När du gjort ditt tsh-prov så får värdet inte vara högre än 2,5 för att man ska kunna bli gravid så säg att du vill veta så fort läkaren fått tbax provsvaret. 

Förhoppningsvis e d nåt sånt "enkelt" så att du plussar efter lite Levaxin (läkemedel m sköldkörtelhormon).  
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-21 00:55:47 följande:
    Åh, jösses.
    Fick världens värk vid halv tolv. Är ganska säker på att det är ägglossningen.
    Tror jag..
    Är det ens någon mening att inseminera imorgon??
    Hänger inte alls med nu, är så sur på min mens-cykel T_T
    tycker ja absolut att du ska göra..lycka t..!
    Ensam är stark skrev 2012-05-21 06:28:52 följande:
    Gjorde tjuvtest nyss, fyra dagar för tidigt.. Visade negativt.. Man ska väl inte tro för mycket men hoppas ju självklart att resultatet kan bero på att jag testat för tidigt. Fan!

ja tjuvtestade m äl-stav igårkväll å nu för en stund sen. svagt streck igår men starkare ida på BIM -3 så antingen (troligtvis) e mensen på g lr så kanske ja e gravid. nu ska ja inte testa mer förrän 24:e om inte mensen kommer då.

håller tummarna att du bara testade för tidigt, lycka t! 
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-21 17:52:44 följande:
    Tjuvtestade i morse, negativt. Nu mensvärk och det har börjat blöda lite. Skulle egentligen ha mes på torsdag så det känns som att det kommer extra tidigt för att visa hur jävla icke-gravid jag är. Ursäkta språket.
    tråkigt att höra, d kan inte va nidblödning? e d mens så skickar ja styrkekramar å hoppas att ni snart e redo för ett nytt försök!
    Binaaa skrev 2012-05-21 12:54:35 följande:
    AAAAAH!!! MIN KILLE HAR FÅTT SPERMIER!!!!! Solig
    åh wow!! va underbart!!! lycka t m egna försöken nu!!!
    Duvan skrev 2012-05-21 18:20:42 följande:
    Längtan 30: Hoppas att det är för du är gravidSkrattande
    Har du några graviditets symtom?
    SpännandeSkrattande
    ja d vore så himla kul, tror iofs mensen e på g i dagarna..vågar inte riktigt tänka annat känns d som..

har bara haft molvärken, stickningarna å dragningarna i ljumskar + ömma bröst å bröstvårtor som symtom, ena bröstet (som e mindre än d andra i vanliga fall) har blivit större. får ibland för mig att mina bröstvårtor blivit mörkare men d e nog inbillning. gravtesterna kom idag så får se hur d känns imorrn om ja vågar testa.
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-21 20:22:56 följande:
    Längtan 30: Forstår att du inte vågar hoppas för mycket...man blir ju så jäkla besviken när mensen kommer..
    Men jag håller alla mina tummar och hoppas det är graviditetssymtomSkrattande 
    va du e gullig, tack så mkt..! bara att vänta å se helt enkelt..

hur känner du dig efter inseminationen i helgen å så?
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-21 21:20:51 följande:
    Jag mår toppen, det känns bra men vågar inte hoppas för mycket!!!
    Det är nog kanske lite tidigt för att kunna känna nått ännu.
    Vill bara att testdagen skall komma....Skrattande

Skall du testa imorgn? :)
    spännande, håller tummarna att klinikbytet resulterar i ett plus!

tänkte mest på om du har molvärk å sådär? ja har haft molvärk ända sen inseminationen, vet inte om d brukar va så för andra oxå.

får se om ja testar imorrn bitti, beror på hur ja mår. e ja i form för att ta ett negativt utslag tar ja d nog, om inte så får d vänta t d känns bra, antingen ons, tors lr fre :) 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012