Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

skickar stora kramar å varma tankar t alla er goa tjejer, blev inte alls nån positiv läsning i tråden idag..

jenniekk å sally cinnamon: hemskt tråkigt att tanten dök upp fast den inte skulle  

drömmaromsmått: förstår att du känner dig stressad, ja håller både tummar å tår att d ser mkt bättre ut på vul:et på onsdag! 

här e d 4:e dan efter inseminationen, molvärken kommer å går under dagarna, ibland mer ont å annars mindre. växlar fr sida t sida å ibland känns d i "mitten" . försöker tänka på annat så dagarna går snabbare, inte d lättaste precis. 10dgr kvar t tidigaste testdag, dvs om mensen inte kommer då. om nåt av äggen blev befruktade så bör dom ha "vandrat ner" imorgon å sen ska d/dom bara borra in sig i slemhinnan oxå.
    hoppas d blir plus fast samtidigt vill ja/vi inte hoppas för mkt om d inte gör d. 

• Längtan 30
    litenochsmart skrev 2012-05-14 16:01:40 följande:
    Jag är i dagarna ensam på väg ned till cfc för insemination.
    Är det någon annan som också är påväg ned snart och kämpar med rädsla/förhoppningar.
    Är 39 år fyllda.
    välkommen hit å lycka t m inseminationen!

ja e inte singel, men vet hur d e att va rädd å hoppfull på samma gång ändå, min pojkvän å ja va på gyn grönlund i torsdags å gjorde vår första DI. Ja e lite drygt 31 år.
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-13 13:12:59 följande:
    Tack =)
    Inseminerade mig i slutet av Februari, blev gravid direkt men fick missfall i slutet av mars =/
    Hoppade över April och skippade Bisolvonet (blir alltid förkyld efter mens och innan ägglossning, så tog det för den sakens skull men enligt gynekologen kan den ha orsakat missfallet) denhär månaden.
    Den 21a ska vi inseminera igen.
    Hoppas att det fäster sig denhär gången också och att det sitter kvar =)

tråkigt att syskonförsöket slutade m mf..håller tummarna att d nya försöket går bra å att pyret vill stanna kvar! vart ska du inseminera dig?
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-14 17:16:37 följande:
    Det blir hemma, antagligen i min säng *skratt*

Oj, detdär lät nog fel, kom jag på. Alltså, han gör sitt i en pappmugg och sen tar jag en såndär medicin-spruta som jag slipat ner kanterna på, går in på mitt rum och så gör jag min egen grej och ligger med kudde under svanken i 30 minuter.
    Förra gången kom min dotter in när jag låg och väntade med benen i vädret och hon bestämde sig för att leka träd på mina ben.
    Träningsvärk -.-'
    Men det gick ju uppenbarligen.

Ringde honom (han är en jättenära vän sen måååånga år tillbaka) och sa att "Jo, eh.. jag blev gravid, men.."
    Hann inte längre, han släppte telefonen och skrek "Ja! Jaaaaa! Fan vad jag är braaaaaa! Jag är så jävla fertil, alltså!!"
    Var ju lite knäckande att berätta sen att "jo, men jag fick missfall idag.. Och det är JAG som är jävligt fertil, ju!" xD
    Det hela var inte så deppigt ändå - men hoppas ju på nästa gång =)

Vilken lång text med nonsens det blev nu >.<
    hihihi förlåt, har ju minne som en guldfisk! kommer ihåg d nu när du säger d att du ska göra heminsemination..! 

håller tummarna att d tar sig denna gången å att allt går bra!

vet ingenting om heminsemination, hur funkar d juridiskt osv? Betalar du din vän för att han donerar? *nyfiken i en strut* 
  • Längtan 30
    litenochsmart skrev 2012-05-14 16:42:27 följande:
    Tack!

Vad spännande!
    Håller tummarna för er.

Väntar på att äl ska sätta igång så jag kan boka resan.
    Ångrar att jag inte satte igång tidigare, men hoppas att det ännu inte ska vara för sent= att jag ska vara för gammal.
    tack så mycket! e sjukt nervös å bara vill att d ska va den 24/5 typ

hoppas d snart e dax för äl å insemination. d e nog lätt att va efterklok, men ja håller tummarna för att d tar sig för dig ändå

under våren har ja surat å ångrat att ja inte övertalade sambon att åka förra sommarn när vi fick veta att han inte har några spermier..d e dock skönt att va igång nu, även om vi e nervösa å oroliga på samma gång.  
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-14 17:31:06 följande:
    Nej, vi har bestämt oss för att starta familj ihop, utan alla etiketter.
    Så det blir inga problem juridiskt, han blir pappan helt enkelt.
    Han ska även adoptera min dotter så det inte blir någon orättvisa.
    Och för att han älskat henne ända sen hon föddes - dom är helt tokiga i varandra =)

Jag är homosexuell men är inte intresserad av förhållanden så denhär lösningen passade oss båda två =)
    va härligt m sån vänskap! å gemensam barnlängtan!

lycka t vid nästa insemination, ja håller tummarna för er!

• Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-14 21:31:45 följande:
    Vi ligger precis lika du och jag. Jag tar ju progesterontabletter så jag känner mig apagravid men det är ju bara hormoner. Har svårt att släppa tankarna på det hela. Övrigt känns oväsentligt :)

Inga plus i tråden men jag måste ändå säga att det är en grymt bra tråd. Alla är vänliga och stöttande och släpper utan knussligheter in nya. Det är trevligt tycker jag, inte alltid det är så! 

Funderar på om vi ska ha en kort presentationslista så man har lite koll på alla, hur många försök, vad som händer just nu osv. Blir lite lättare att hålla ordning på vem som är vem. Vad tycker ni? Jag börjar så får jag se om ni hänger på, kopiera och klistra in:

MariaaG: 33 år, försökt i 5 år, make med inga/dåliga spermier. Har gjort 3 IVF. 2 inseminationer med donator på Storkkliniken utan resultat. Nu 3:e insem, BIM 24:e maj. 
    D va en bra idé MariaaG! Kan tänka mig att d e jättejobbigt, ja blir ju fundersam å förvirrad av d ja känner just nu oxå, å har "bara" anv pergotime samt ovitrelle. ja blir snart galen av molvärken, stickningarna i ljumskarna å vattniga flytningar. gaaaaaalen!

Längtan 30: 31år, har precis gjort första DI-försöket på Gyn Grönlund 10/5. Min sambo är förlamad fr midjan, fick veta förra sommaren att han inte producerar några spermier, varför vet läkarna inte riktigt men efter återbesöket på SU i jan bestämde vi oss för att försöka i Danmark under resten av väntetiden men valde att inte börja försöka förrän nu i maj. BIM 24/5 (26/5 enligt P Tracker)
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-14 21:53:15 följande:
    Jag hoppas på att få infinna mig på cfc under fredagen :)
    va kul å spännande, lycka t..! håller tummar å tår för er!
    litenochsmart skrev 2012-05-14 21:56:01 följande:
    Vad spännande!

Jag tror att min äl kommer ske på måndag om en vecka först.
     lycka t..!
  • Längtan 30
    litenochsmart skrev 2012-05-14 21:34:14 följande:
    Tack!

Detsamma.

Känns så skönt att komma in här på sidan och se att man inte är ensam.
    Nu är det bara framåt som gäller!
    precis, man kan inget göra åt d nu i efterhand ändå så bättre att ge allt för att d ska hända i framtiden ist..!

trevligt när fler hittar hit!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012