Angie99 skrev 2012-08-16 20:43:47 följande:
Edds: Jag vet varken in eller ut. Det finns väl risker med KS också? Fast tänk va skönt att ha ett datum satt. Man slipper fundera på när man ska åka, vad man ska packa. Man kan sätta in bilstolen och man slipper gå över tiden. Å andra sidan så har jag förberett mig på en vaginal förlossning och ser nästan lite fram emot det hela.
Hugedamig, vad ska man göra...
jag såg inga fördelar med ks heller... men kände att det var de alternativet för mig, om nu bebisen inte hade vänt sig, nu gjorde ju lillen det. Jag och sambon låg i soffan, det var lördag, några dagar innan lägeskontrollen, jag låg snett lutande mot hans axel och bara slappnade av, så såg vi, och jag kände, hur hela magen demolerades , ja jag önskar så jag hade de på film ! Men det var rätt tydligt att det vände sig där, och det stämmde på kontrollen sen.
först förberedde jag mig på vaginal, sen i flertalet veckor för ett kejsarsnitt, och just nu vet jag faktiskt inte alls hur jag tänker :D Men jag hoppas du kommer fram till det som känns bra för dig ! Det finns massvis med exempel på vändningsförsök som har lyckats ju och som har gått bra också ! men be om lite mer information angående det så du kanske kan förbereda dig lite !