• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Igår somnade jag btw kring 20.00 tror jag kl var, sov stenhårt till kl 1 då kom gubben hem och ledde mig till sängen :)

Ingen slemmis här heller tror jag, 37+1 idag, 19 dagar kvar till bf och mkt mensvärk men bara på kvällarna/nätterna. Börjar också bli smått nervös nu men det här kommer vi alla fixa galant !

• Edds

Jag har hört ( och sett bilder på både mor och svärmor ) att man kan få en riktig potatisnäsa om man samlar vätska... Detta har jag dock inte gjort :D MEN kan man samla i läpparna?? Mamma frågade på fullaste allvar igår om jag satt fyllning i läpparna och nu när jag tittar på ex mun överläpp så ser den väldigt ny fylld ut , put anka läpp ungefär haha :)

• Edds

Alicias: beklagar!!:( Livet är så skört och som du säger, man är tacksam varje dag!! jag bara ryser i hela kroppen för det är min största rädsla (även om jag inte kan gå runt och vara rädd hela dagarna) att någon så nära går bort.. Hoppas pojken får bra hjälp nu och någon som tar bra hand om honom .. Kraam!!!

• Edds

Naggym: ja det ser ut som riktiga botox läppar, jag har dock så hela dagarna och det stramar och de ser väldigt putiga ut!!

Jag önskade jag me kunde vara i fb gruppen men jag har ingen Facebook.. Tog bort den förra året och kommer inte göra en ny... Men jag hoppas inte denna tråd dör helt iallafall!

• Edds

Em: usch och fy varför gör dom ingen undersökning?!?! Jag som alltid haft hög smärtgräns är lite små orolig att jag kan gå länge hemma , längre än jag borde.. När jag haft öroninflammation så kände jag inte det förrän trumhinnan sprack!

Och min mamma säger att när jag väl visat att jag har ont, så är det mkt värre än man kan tro.

Denna förlossning kommer med sannolikhet göra fruktansvärt ont, men det är dessa krypande krämpor som jag kanske inte uppfattar som jag borde..

Hur som helst, hoppas verkligen du slipper tjata dig in dit!! Mkt ofta är jag glad att jag bor i en liten stad där ca 500 barn föds per år, det är med andra ord inte fullt ös medvetslös på fl jämt , det ska ju fock inte hindra en födande kvinna att få komma in!

• Edds

(Kände heller inte att jag hade uvi förrän jag fick njurbäcksinflammation.. Så oftast brukar det gå för långt för mig)

• Edds

Jag kan fortfarande inte avgöra om min håller på att förintas eller ej , har bara haft mkt rikliga ljusgula/vita flytningar . De har varit i några dagar nu, nästan en vecka.

Lös i magen blev jag över en dag och natt, sen försvann det igen , en kropp som ställer in sig helt enkelt tror jag :)

• Edds
    carfreak: på ett sätt förstår jag henne om hon vill göra grejer nu medan "hon orkar" . jag har 2 veckor kvar till bf och jag orkar ingenting så jag ligger i soffan i princip från 13.00 tills 21.00 då går jag till sängen och lägger mig, lagar middag där emellan , och går ut med hunden, det är max. Och det är så fruktansvärt tungt och jobbigt...

man blir varm , svettig, kladdig, är ensam, har tråkigt, äter mer än man borde och kollar värdelösa program på tv...

men samtidigt har jag ingen varning för HF, hade jag haft det så hade jag legat här med mer förståelse ! För man gör trots allt , allt ! för sitt barn.

Kanske mitt barn gör detta för mig, genom detta sätt tvingar det mig att ligga här och vara så slutkörd, för att jag ska ta till mig och vila. För annars Vet jag mycket väl hur jag hade varit, uppe och gjort tusen grejer varje dag..
  • Edds

angie99: min bm har också pratat om de där vändningsförsöket och snitt, ja sen vecka 30 typ. säkert bara därför bebben aldrig vände sig. Men på henne har det också låtit som att jag inte har något val, MEN det har man, vill du inte göra vändningsförsök så ska du inte göra det.

jag funderade mycket på det där, och när jag väl skulle bestämma mig så hade bebis troligt nog vänt sig. (min bm känner dock inte det, vet inte om hon är osäker eller så, men enligt 2 ul , en läkares utlåtande och en annan bm utlåtande så låg huvudet i bäcken ruckbart)

Jag var inte alls sugen på¨de där vändningsförsöket och de jag halvt kom fram till var att jag inte ville göra det.. Verkligen inte efter mitt besök hos den läkaren som kollade läget. Hon tröck så hårt på magen, på bebisen och ner mot bäckenet så det kändes som om hon vände bebisen där och då. Det var väldigt obekvämt och olustigt, och då var detta inte ett vändnigs försök utan bara en väldigt hårdhänt läkare.

Så efter det bestämde jag mig för att inte göra vändningsförsök om det skulle behövas.

• Edds
    Angie99 skrev 2012-08-16 20:43:47 följande:
    Edds: Jag vet varken in eller ut. Det finns väl risker med KS också? Fast tänk va skönt att ha ett datum satt. Man slipper fundera på när man ska åka, vad man ska packa. Man kan sätta in bilstolen och man slipper gå över tiden. Å andra sidan så har jag förberett mig på en vaginal förlossning och ser nästan lite fram emot det hela.
    Hugedamig, vad ska man göra...
    jag såg inga fördelar med ks heller... men kände att det var de alternativet för mig, om nu bebisen inte hade vänt sig, nu gjorde ju lillen det. Jag och sambon låg i soffan, det var lördag, några dagar innan lägeskontrollen, jag låg snett lutande mot hans axel och bara slappnade av, så såg vi, och jag kände, hur hela magen demolerades , ja jag önskar så jag hade de på film ! Men det var rätt tydligt att det vände sig där, och det stämmde på kontrollen sen.

först förberedde jag mig på vaginal, sen i flertalet veckor för ett kejsarsnitt, och just nu vet jag faktiskt inte alls hur jag tänker :D Men jag hoppas du kommer fram till det som känns bra för dig ! Det finns massvis med exempel på vändningsförsök som har lyckats ju och som har gått bra också ! men be om lite mer information angående det så du kanske kan förbereda dig lite !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012