• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-08-14 21:29:27 följande:

Vi fick en liten chock när hon sa att jag faktiskt var öppen även om jag kände det på mig.
    Bra folk var det också, lite synd att jag inte hann få ut henne ikväll medans det fanns bra personal på platsSolig

ja men visst ! men jag är övertygad om att de kommer ta hand om dig på så bra sätt när du väl kommer in och skall förlösa, jag hoppas inte du känner att det känns jobbigt med tanke på dina tidigare bemötanden (även om jag förstår att de kanske känns så) Men som sagt, de kommer nog vara hur underbara som helst, nu är det bara att längta efter lillflickan :D

• Edds

föressten en liten fråga :) När man känner att det liksom börjar vara på G på riktigt, kan man ta en microlax hemma och tömma ordentligt innan man åker till förlossningen ? Tänker liksom på när man ex är i latensfasen?

(jag vet att det är fullt naturligt att råka göra nummer 2 när man föder, men jag hade helst sluppit det :P ) Så därför undrar jag om man kan göra de eller bör man göra det "om man hinner" när man kommer in på fl ?

:)

• Edds

ja altså för tanken slog mig liksom igår när jag fick i panik springa på toa 3 gånger under dagen och det var väääldigt lättskitet så att säga. Vore underbart att få undvika !

Någon som redan fött barn som vet hur man gör ?:)

• Edds
    LillStinis skrev 2012-08-14 22:08:11 följande:
    Jag tog microlax efter att vattnet hade gått hemma med son nr 2. Då slapp jag att det kom under förlossningen som det gjorde med som nr 1.
    okej ! toppen ! Då kan man ju ta och göra det så man åtminstone kan känna sig lite trygg :)
  • Edds

Svårt att somna med mensvärk och en väldigt aktiv bebis. Hur coolt är det inte jag kan SE att en fot sticker ut just under revbenet . när jag stryker handen över dras det tillbaka men man känner även formen såå tydligt ! Men som sagt det blir nog en Alvedon för att kunna somna inatt

• Edds

Tack för era svar! Jag tror jag kommer försöka tömma ordentligt alt att de får fixa de på fl :D

Idag är jag i v 38 vilket känns helt otroligt ! Har haft mensvärk hela kvällen igår , hela natten men har kunnat sova, och nu på morgonen är det lugnare! Vore mysigt om Lill parveln kom till oss nästa vecka för mammsen har mkt ont i kroppen just nu :) ishas har börjat klämma så jag har problem att sitta stå gå och ligga.. Omöjligt m a o .. :)

Drömde dock en otrevlig dröm inatt så jag vaknade med tårarna sprutandes..

Vi hade varit hemma 3 dagar efter fl, men jag hade inte matat vårt barn jag visste inte om de var en pojke eller flicka, bebisen låg i sin säng och vi var ute på restaurang !! Jag mådde så dåligt och det var som om jag inte tog till mig den lilla.. När jag vaknade så höll jag på att drunkna i kärlek men jag antar att även detta är en fas man går igenom och kanske undermedvetet känner rädsla för

• Edds

om man är såhär trött som jag är.. , trots flera dygns vila(jag har mest bara legat i soffan senaste dagarna och försökt vila) , hur får man då energi och ork att räcka nu sista tiden? och energin till att orka förlösa?

Idag skall jag och storhandla med min mor, ska åka till den minsta affären som finns så jag slipper gå så långt...,  sen kommer jag bara vara hemma.. laga middag.. men de är som en kamp, och jag har inte som de flesta av er ett litet barn att ta hand om samtidigt, de ska ni ha creeds för..!!

Jag kan knappt lyfta arslet ur soffan när jag väl lagt mig här, en dusch känns som hundra mil ifrån, att slänga på en tvätt eller bara dra med damsugaren.. jag orkar inte ens bädda sängen.... :( och jag mår så dåligt av att bo i så rörig miljö...

Jag sa idag till min sambo: "Jag är så fruktansvärt glad att jag packat klart väskan och handlat klart allt till bebis, tvättat alla kläder etc, för nu hade jag aldrig orkat.... aldrig ...

• Edds
    idamarja skrev 2012-08-15 14:38:05 följande:

och det är inget emot hur trött du kommer vara sen när du har en liten bebis, det är bara att ladda så mkt du kan nu,
    o du som inte har barn sen tidigare kan ju vila. men ja vet, man får samtidigt dåligt samvete för hur det ser ut hemma, jag vill också ha fint o städat, men men om man inte har nån som kan hjälpa en lite o köra en vända m dammsugan så får man försöka finna sig i det :)
    ja de är precis det tanken är, men man kanske får några speciella supermamakrafter !!:)

Men jag har ju just börjat få upp mitt järn på normal nivå igen så de kan ju vara lite orsak , plus all tyngd. Men ögonlocken sviker rätt ofta ! Jag brukar sova typ 2 timmar mitt på dagen, om jag inte har något planerat..sen har jag gjort vårt hem väldigt lättstädat..

mannen är ju som sagt borta minst 12-13 timmar per dygn, och dessutom nu när hans semester är slut och han jobbar och kommer hem 12 på natten.. så han har ju verkligen ingen möjlighet att alls hjälpa mig med hemmet, så det finner jag mig i, dock ej lika ofta som förut :P
  • Edds
    IdaVasterflo skrev 2012-08-15 14:55:43 följande:
    Du ska vila och du ska ta det lugnt om du känner dig så trött. Kanske skulle det funka med lite mer "aktiv" vila. Testa köra igenom några guidade avslappningspass om dagen. Det ger så mycket mer än att bara ligga på soffan. Och annars så ska du sova när du vilar! Eller i alla fall blunda, om du inte kan sova. Allt som ger intryck (tv, böcker, tidningar osv.) stjäl koncentration och energi som du tydligen behöver ha kvar. Och sedan så gör det inte något om du råkar ha en hel dag då du bara sover och vilar (och struntar i allat annat) för dagen därpå känner du dig kanske piggare, och då kan det vara roligt att pyssla en stund med någon man tänkt. I stället för att känna sig tvingad till (helt egentligen onödiga) saker.  
    det är nog troligen därför jag inte riktigt blir tillräckligt utvilad. Här sitter jag och virkar och tror att det är vila. tvn igång och datorn som står brevid...

Ne, nu jäklar blir det vila med stängda ögon !  Idag har jag varit på affären och storhandlat, det tog en timme. När jag kom hem så var jag tvungen att laga middag och de tog tid.. jag SATT vid spisen... så slut i benen.. nu ska jag dressa om till mjuk mys kläder och stänga av dator och tv och somna in :)
    idamarja skrev 2012-08-15 15:14:38 följande:

jo det får man ju, supermammakrafter alltså, ingen förstår hur mkt man orkar när man måste, fast tillslut blir vilken supermamma som helst trött :) sova behöver man ju göra då också, men man kan ju glömma att man ska få samma sömn som innan man hade barn.

nej men så är det ju, alla lever vi ju inte likadana liv, alla arbetar inte kontorstider och det går ju inte heller för männen att hjälpa till när dom inte är hemma, o dom måste ju också vila någongång, faktiskt.Antar att din man jobbar så han har ledigveckor? Det är ju isf bra, då får man ju städa huset o hjälpa dig lite extra då :) min gubbskrutt är såklart på jobb i två veckor nu, fast han kommer hem lör-sön en vända iaf, jag är glad att han bara har 1 km från sin kåta tills han har täckning på mobilen, så han iaf hör vad som händer här hemma :) ifall han blivit pappa eller inte :P 
    Precis ! Ne gud.. mannen min går 3 skift, förmiddag, eftermiddag, ledigvecka, på så sätt är han ju ofta hemma en hel ledigvecka  vilket jag tycker är så otroligt skönt !! Då hjälper han till mycket mer ! Men denna sommar har han ju haft semester från slutet på maj till nu mitten av augusti, men han har ju byggt vårt hus hela sommaren så han har ju knappast varit ledig. Nu är det inte mycket kvar och vi kommer mest troligt kunna flytta in efter att vi kommit in i bebis livet litegrann :)

spännande för honom ! hehe, jag orkar inte ringa mannen i onödan för han blir så nervös så fort han ser att jag ringer trots att det inte är något, men han tror ju det såklart :)

Nu blir det vila för mig=sova ! , har sån fruktansvärd mensvärk i nedre delen av magen och nedre delen av ryggen, så att sova bort det skulle inte skada :)
  • Edds

Det kan bli akut ks för er om hf är så pass illa. Hoppas hon tar det lugnt !!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012